Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Dwarreltje
#3241490
Ik heb Spoiler als pup gekocht en ze is nu 4,5 jaar. Genoeg problemen gehad, maar nooit met haar 'alleen' (altijd andere hondjes erbij) thuis laten. Heb hondenluik en 's morgens vóór + 's avonds na het werk een uur het bos in.
In juli 4 weken door Zweden gezworven, dus tja, 4 weken lang 24/7 bij elkaar geweest. En nu gilt mw. het huis bij elkaar als ik naar het werk ben. Dat zou ik dus weer weg moeten trainen, alleen is haar complete gedrag veranderd.
Ze houdt me continu in de gaten, gaat niet verder dan een meter van me vandaag, zit me continu te 'hypnotiseren' vanaf de grond (smurf is 20 cm hoog), erger nog: Zodra Kruimel om wat aandacht bij mij wil komen, plaatst Spoiler zich er tussen in. Lippen opgetrokken, grommend en als blinde Kruim dat niet opmerkt, krijgt hij een schnap. Als ik Spoiler aan de kant zet en Kruimel bij me haal, accepteert ze dat gelaten en gaat op meter afstand liggen stressgapen. Maar het gedrag op zich verbetert niet; vijf minuten later doet ze hetzelfde weer.
Ik heb wel een goede raadgever hierin, die mij behalve het alleen zijn weer op te bouwen (w.c.deur/badkamerdeur dicht pffff) ook Adaptil aanraadt. Heb me eens ingelezen en wil dat proberen (bij training uiteraard).
Ik hoop dat er hier anderen zijn die ervaring ermee hebben en willen delen. Verstuiver lijkt mij verstandig, of zijn er andere meningen?
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3241499
Wij hebben het destijds voor Oscar gebruikt, maar ik merkte er niets van. Maar ja, wat een ander zijn ervaring ook is, het gaat er om of het bij jou hond verschil maakt en dat weet je pas als je het probeert. Sterkte, geen leuk probleem waar je nu mee zit!
#3241541
Kaela schreef:Wij hebben het destijds voor Oscar gebruikt, maar ik merkte er niets van. Maar ja, wat een ander zijn ervaring ook is, het gaat er om of het bij jou hond verschil maakt en dat weet je pas als je het probeert. Sterkte, geen leuk probleem waar je nu mee zit!
Dank voor je reactie. Ik hoop van meerdere te horen of het wel of niet geholpen heeft
#3241553
Wat een vervelende situatie.

Welke vorm van Adaptil is aangeraden? Bij Kootje merkte ik met de feromonen een negatief effect en bij de tabletten een licht positief effect. De feromonen werkten waarschijnlijk negatief doordat de nest ervaring niet prettig was.
Nu gebruik is regelmatig een tijdje Puur Rust en/of Puur Nervositeit en ben daar erg tevreden over.

Groet, Esther
#3241559
laatst hoorde ik van de buren dat Dwarrel 's nachts aan t blaffen was als ik naar mijn werk was :-\

ik gebruik de adaptilverdamper in combinatie met een kwart tabelt sedatif pc wat ik bij Flodder gebruikte voor vuurwerk, onweer en dit helpt voor Dwarrel
#3241564
src_esther schreef:Wat een vervelende situatie.

Welke vorm van Adaptil is aangeraden? Bij Kootje merkte ik met de feromonen een negatief effect en bij de tabletten een licht positief effect. De feromonen werkten waarschijnlijk negatief doordat de nest ervaring niet prettig was.
Nu gebruik is regelmatig een tijdje Puur Rust en/of Puur Nervositeit en ben daar erg tevreden over.

Groet, Esther
Dank Esther. De vorm is uitproberen, vandaar mijn vraag hier. Dat is dus bij Spoiler ook een mogelijkheid, I.v.m. negatieve nestervaring. Zij is 5 weken oud zonder moeder langs de weg gevonden. Is nog steeds panisch bij zware motorgeluiden (vrachtwagen, motor).
Moest/moet haar sowieso in veel situaties steunen, maar thuis voelde zij zich uiteindelijk wel veilig genoeg om gewoon stil te gaan slapen. Kan vanaf werk hondjes thuis in gaten houden via cam. Bijkomend probleem is, dat ze Kruimel aansteekt die gaat meehuilen. Houden ze elkaar lekker in stand :(
#3241565
flodder en dwarrel schreef:laatst hoorde ik van de buren dat Dwarrel 's nachts aan t blaffen was als ik naar mijn werk was :-\

ik gebruik de adaptilverdamper in combinatie met een kwart tabelt sedatif pc wat ik bij Flodder gebruikte voor vuurwerk, onweer en dit helpt voor Dwarrel
Hier dus hetzelfde, alleen dan overdag. Buurvrouw belt mij dat ze weer bezig zijn....
Ik ga ook ff opzoeken wat Sedatif is/doet. Ik zoek echt iets ter tijdelijke ondersteuning bij het weer terugtrainen. Uiteindelijk was het 4 jaar lang geen probleem, dus m.i. moet die situatie weer terug te halen zijn. Hoop ik, anders heb ik een heel groot probleem...
#3241579
Dwarreltje schreef:Hier dus hetzelfde, alleen dan overdag. Buurvrouw belt mij dat ze weer bezig zijn....
Ik ga ook ff opzoeken wat Sedatif is/doet. Ik zoek echt iets ter tijdelijke ondersteuning bij het weer terugtrainen. Uiteindelijk was het 4 jaar lang geen probleem, dus m.i. moet die situatie weer terug te halen zijn. Hoop ik, anders heb ik een heel groot probleem...
Sedatif pc is n homeopatisch middel en haalt de scherpe randjes er af; het is niet versuffend. Beginnen met n kwart tablet, helpt dat dan hoef je niet meer te geven, zo niet per kwart tablet ophogen.

Ik had t van mijn dierenarts gekregen voor de tijd rond oud en nieuw voor Flodder die dan niet naar buiten durfde om haar behoefte te doen, met dit middel wel.
#3241588
Hier gebruik ik geen adaptil meer. Ik heb de spray en daar heeft ze een hekel aan. Ze heeft ook banden omgehad zonder merkbaar verschil. Nu krijgt ze puur nervositeit wat gigantisch goed werkt. Ook deed ze het goed op de groene os rustcompositum. De laatste is alleen wat lastiger toedienen omdat het poeder is.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
#3241603
kun
hannabelgje schreef:Hier gebruik ik geen adaptil meer. Ik heb de spray en daar heeft ze een hekel aan. Ze heeft ook banden omgehad zonder merkbaar verschil. Nu krijgt ze puur nervositeit wat gigantisch goed werkt. Ook deed ze het goed op de groene os rustcompositum. De laatste is alleen wat lastiger toedienen omdat het poeder is.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
En hoezo hekel aan de spray? Omdat ik dit namelijk overweeg...
Wordt het de ruimte in gespoten wat ze vervelend geluid vindt of zo? Spoiler reageert op geluiden namelijk best sterk (blaffen). Of is het de spray zelf die ze niet wil ruiken of zo?
#3241616
Dwarreltje schreef:kun
En hoezo hekel aan de spray? Omdat ik dit namelijk overweeg...
Wordt het de ruimte in gespoten wat ze vervelend geluid vindt of zo? Spoiler reageert op geluiden namelijk best sterk (blaffen). Of is het de spray zelf die ze niet wil ruiken of zo?
Ik sprayde het op haar vetbed bijvoorbeeld waar ze graag op lag en daarna wilde ze er dan niet meer op.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
#3241629
nu
hannabelgje schreef:Ik sprayde het op haar vetbed bijvoorbeeld waar ze graag op lag en daarna wilde ze er dan niet meer op.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Ow?? Ik had een soort verstuiver in gedachten die in stopcontact de ruimte bestoof.... Ga me nog verder verdiepen. Vanavond, vandaag hele dag op pad. Dank.
#3241660
Dwarreltje schreef:nu
Ow?? Ik had een soort verstuiver in gedachten die in stopcontact de ruimte bestoof.... Ga me nog verder verdiepen. Vanavond, vandaag hele dag op pad. Dank.
Ah je bedoelt de verdamper. Die heb ik nooit gebruikt. Alleen de band en de spray.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
#3241854
Update na enkele dagen:

Verstuiver zit sinds vrijdag in het stopcontact. Daarnaast ben ik vrijdagavond begonnen beide een kwart Sedatif PC te geven. Vanaf toen Spoiler (6 kg) 's morgens en 's avonds een kwart; Kruimel (11 kg) 's avonds een kwart en 's morgens (als ik wegga) een halfje. Blijf ik thuis, dan ook een kwart.
Dit, omdat mijn vermoeden is, dat Kruimel de aanstichter is en in zijn startende ouderdom/dementie/overdreven aanhankelijkheid/blindheid met gehuil mij probeert te bereiken als ik weg ben. Ook, omdat Spoiler een ziekelijke neiging heeft tot 'verdedigen' van alles wat van/naar vrouwtje is/ruikt, t/m de kussens op de bank aan toe, waar ik net had gezeten. Schoenen e.d. haal ik al weg uit de gang/bij het hondenluik, zodat Kruimel iig vrije doorgang kan krijgen.
Zaterdag was Kruimel opmerkelijk rustig, heeft lekker liggen slapen maar was gelijk actief als ik hem uitnodigde tot wandelen. Dus lekker ontspannen. Spoiler merkte ik nog niet veel verschil eigenlijk.

Vrijdagavond 10 minuten om de hoek buiten de patiodeur (voordeur) gezeten, hondjes via de cam in de gaten houdend. Redelijke rust, Spoiler zocht mij wel.
Zaterdagmorgen hetzelfde een kwartier gedaan, zelfde te zien.
Zaterdagavond een uur boodschappen wezen doen, goed resultaat.
Zondag hele dag visite (van zaterdagavond tot zondagavond) dus geen mogelijkheid tot 'afwezigheidstraining'. En tja, dan was vandaag de vuurdoop; de hele dag weer naar het werk, fingers crossed....
Geen telefoontje gehad en 's avonds bij informeren bij buurvrouw: Niets gehoord. Godzijdank. Het is een begin. Staar me er nog niet op blind, maar heb goede hoop dat het weer de goede kant opgaat.

Note: Ondanks dat het me ontzettend aan het hart gaat, creeer ik bewust meer afstand tussen Spoiler en mij. Ze loopt nog steeds achter me aan naar de keuken, maar komt keuken al niet meer in en loopt direct terug als ik dat zeg.
Ze mag niet meer in de auto op schoot, niet eens naast me maar moet achterin bij Kruimel blijven.
De knuffelmomenten: In het bos tijdens de wandelingen, 's avonds op de bank na het eten en soms even een aai over de kop. Pff en we waren zo close.... Té.... Maar goed, misschien kan het weer inniger als ze weer de dagen in stilte kunnen doorbrengen tijdens mijn afwezigheid. Tenslotte deed Kruimel dat al 9 jaar en Spoiler toch ook al bijna 4 jaar...


Als je dit toch vier weken lang hebt kunnen doen.... :biggrin2: Tja, dan ben je een flink verknald hondje :-\
Afbeelding
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door