Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door jo.jager
#3240880
Middag,

Ik voer me bully nog 2x per dag.
Hij krijgt 1140 per dag,kan ik dit nu beter in 1 keer geven of het zo laten?
Ik heb ergens gelezen dat 2x voeren belastend kan zijn voor zijn spijsvertering ? Weet niet of ik het goed gelezen heb daarom hier de vraag.

Gr joke
Door Anne in Zweden
#3240882
Je kunt hem heel goed 1 x per dag geven, hoor. De meeste honden hebben daar geen probleem mee, en het voordeel is dat ze dan goed verzadigd raken. Bij 2 x voeren is dat soms niet zo, waardoor het hongergevoel nooit echt helemaal verdwijnt, of te snel na het eten weer terugkeert. Sommige honden reageren daarop door gal te gaan spugen.

Onze honden krijgen ook 1 x per dag, na de laatste wandeling 's avonds. Daarna slapen ze heerlijk de hele nacht door. Een van de honden krijgt ook zo'n 1100-1200 gram (hond van 30 kilo), en die heeft daar geen problemen mee, zo'n hoeveelheid in één keer.
Gebruikersavatar
Door jo.jager
#3240883
dus al ik hem morgenvroeg niks geef dan s'avonds alles in 1x of moet ik het opbouwen?
Door Anne in Zweden
#3240889
jo.jager schreef:dus al ik hem morgenvroeg niks geef dan s'avonds alles in 1x of moet ik het opbouwen?
Ik zou het even opbouwen, anders is het gat wel heel groot voor hem, als hij morgenochtend ineens niets krijgt. Geef hem bijv. morgenochtend een halve portie ipv een hele, en doe de rest er 's avonds bij. Doe dat een paar dagen, doe dan de helft van de ochtendportie (dus een kwart van wat hij normaal altijd 's ochtends kreeg) en de rest weer 's avonds erbij. Ook weer een paar dagen doen, en dan bijv. 's ochtends alleen een snack (gedroogd konijnenoor oid) en de hele portie barf 's avonds.

Overigens zijn wij bij Lupi destijds noodgedwongen wel abrupt van 2 naar 1 portie gegaan, en die heeft daar geen last van gehad, maar dat was dus noodgedwongen. Normaal gesproken zou ik het iets langzamer doen.
Door smulpaap
#3240890
jo.jager schreef:dus al ik hem morgenvroeg niks geef dan s'avonds alles in 1x of moet ik het opbouwen?
Je kan gelijk beginnen met 1 x dgs voeren
Je kan het ook geleidelijk aan opbouwen , steeds iets van de eerste portie afhalen ,en dat bij de tweede portie doen als je in de avond wilt voeren
Gebruikersavatar
Door Hope
#3240939
Hoe oud is je hond? Want 1x daags voeren doe je best pas vanaf 12 maanden of ouder.
Gebruikersavatar
Door jo.jager
#3241569
Hope schreef:Hoe oud is je hond? Want 1x daags voeren doe je best pas vanaf 12 maanden of ouder.
Sorry lees het nu pas . Hij is 15 maanden.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door