Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door faya
#3240598
nou het valt niet mee, gelukkig zijn de andere 3 pups oke bij de nieuwe eigenaren maar het lekkertje dat hier is gebleven heeft last van haar darmen. Ik merkte dit al voordat de pups weggingen dat het bij teefje oranje wat dunnig was, dan weer wel vast, vaak aandrang maar niets komen en dan weer wel maar slijm etc. Helaas niet beter geworden, is echter tierig en wil niet naar DA want krijg dan alleen medicijnen - enige wat ik wel overweeg is evt. ontlasting onderzoek. Is er donker, bijna zwart van kleur - dit wijst dan misschien wel op een probleem met een van haar organen? Weet iemand dit zo? Is met andere pups en moederhond, omahond mee ontwormt in nest met Drontal pup 3x geef haar nu sinds 2 dagen 2x daags 1/4 tablet van de finidiar forte ( voor hond van 25 kg - pup weegt 7 kilo ) maar doet niet veel. Vanochtend vroeg ( 0600 ) geen poep ( wel laat gisteren nog veel gegeten ) daarna met mij om 0800 weinig wat dun maar niet verontrustend en vervolgens na eten rusten en in bench ( was even de andere honden uit laten ) hele berg stront - verteert ze het niet goed omdat het zo snel na eten was? Iemand ideeën, tips?
Door Parelridder
#3240601
Laat een giardia onderzoek doen (een sneltest bij de da, hoewel die van Het Woud uitvoeriger is, want het kan rap verlopen bij en puppy). Het beeld wat je schetst komt overeen en dan wil je echt zsm behandelen, want nu is ze nog levendig!
Finidiar zou ik onmiddellijk stoppen. Finidiar hersteld NIET, maar maakt het minder ongemakkelijk voor baas en hond. Het vertraagd echter het herstel!! (info Tjerk Bosje, internist MCD) Reden is dat de troep die middels diarree naar buiten gewerkt wordt minder rap het lichaam verlaat. Dat is dus het 'gemak' wat deze tablet na streeft.
Phytonics Clear Intestine kan ook het leed wat beperken en herstel bevorderen (houdt het voedsel middels de vezels wat langer in de darmen, waardoor pup hopelijk wat meer voeding er uit kan opnemen voor het er weer uit komt) en bevat prebiotica (voeding voor de goede bacteriën) en klei. Maar nogmaals, laat dat geen reden zijn om geen ontlastingsonderzoek te doen, zéker ook naar giardia.
En ik snap dat je niet lukraak allerlei medicatie wilt toedienen, kritisch bent, zéker met een puppy. Maar als het goed is, is de dierenarts óók kritisch wat hij een pup wil laten toedienen. En soms (maar dan moet je de arts wel eerst kans geven te onderzoeken en het advies toe te lichten) is een medicijn beter dan geen medicijn..
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door