Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Femke
#323994
Regelmatig als Sunday iets verkeerds gegeten heeft heeft hij een hele harde buik. Hij is dan duidelijk niet lekker, hijgt en kreunt.

Vanmiddag heeft hij kipnekken gehad en een maaltje kip en rijst van CB, en hij heeft nu weer een harde buik. Heb hem okugest gegeven.

Maar hoe komt zo'n harde buik nou eigenlijk? En wat kan ik doen of geven ter verlichting, of alleen okugest?

Groetjes Femke
Door Lizzy
#323998
Volgens mij is dat kramp. Waarbij hij zijn spieren aanspant. Ik denk dat Okugest heel goed is. Eventueel wat venkel, pepermunt, kamille-thee geven (op een lepeltje naar binnen gieten).

Ik begrijp alleen niet zo goed wat hem verkeerd valt aan een paar kippennekken en versvlees....? Is hij zeer gevoelig? Geef je ook wel eens probiotica-capsules?
Door Femke
#324006
Lizzy schreef: Volgens mij is dat kramp. Waarbij hij zijn spieren aanspant. Ik denk dat Okugest heel goed is. Eventueel wat venkel, pepermunt, kamille-thee geven (op een lepeltje naar binnen gieten).

Ik begrijp alleen niet zo goed wat hem verkeerd valt aan een paar kippennekken en versvlees....? Is hij zeer gevoelig? Geef je ook wel eens probiotica-capsules?
ja ik geef wel eens proboitica, maar eigenlijk alleen als hij diarree heeft....

VEnkelthee heb ik wel, dat zal ik hem ook nog geven, en ik heb net voor de tweede keer okugest gegeven.

Ik weet niet of hij zo gevoelig is, hij krijgt ook wel vaker nekken.... Verder heeft hij niets bijzonders gehad, tenminste niet dat ik weet....
Hij kan normaal best veel hebben, alleen blikvoer (wat loebas laatst kreeg, toen die niets wou eten) wordt hij ook altijd heel erg ziek van...
Door Femke
#324007
niet dat hij blikvoer krijgt, maar hij jatte dan wel eens van Loebas, als ik net even de andere kant op keek...
Door Doedels
#324070
Femke schreef: Regelmatig als Sunday iets verkeerds gegeten heeft heeft hij een hele harde buik. Hij is dan duidelijk niet lekker, hijgt en kreunt.

Vanmiddag heeft hij kipnekken gehad en een maaltje kip en rijst van CB, en hij heeft nu weer een harde buik. Heb hem okugest gegeven.

Maar hoe komt zo'n harde buik nou eigenlijk? En wat kan ik doen of geven ter verlichting, of alleen okugest?

Groetjes Femke
Klinkt een beetje als mijn Petr. Die kan heel slecht tegen koolhydraten of gluten. Als hij een stuk brood op staat vindt dan is het direct mis. Hij heeft dan echt buikpijn. Heel rot om te zien. Sinds ik vers voer gaat het hoe langer hoe beter. Ik heb gemerkt dat langdurig probiotica helpt en extra pens in noodsituaties helpt hem ook. Okugest helpt altijd, maar niet altijd zo snel als je zou willen. Hoe langer hij vers eet, hoe beter het gaat. Met af en toe een onverklaarbare, maar steeds kortere terugval. Hij heeft gewoon een lange hersteltijd nodig na 2,5 jaar ziekmakende brokken. Ik hoop dat het spijsverteringskanaal van Sunday uiteindelijk ook veel stabieler wordt
Gebruikersavatar
Door sylvia
#324071
Als sun dat ook heeft en dat zou dus heel goed kunnen dat hij op de rijst reageerd , dan zou je een een tijdje zelf moeten samenstellen kijken of hij het dan nog heeft.
Door Femke
#324209
sylvia schreef: Als sun dat ook heeft en dat zou dus heel goed kunnen dat hij op de rijst reageerd , dan zou je een een tijdje zelf moeten samenstellen kijken of hij het dan nog heeft.
ja, maar hij eet alle dagen CB waar rijst in zit, en dit heeft hij niet zo vaak.

Toen we gisteravond de honden gingen uitlaten zagen we iets smerigs liggen in de tuin (echt heel goor, ik weet niet wat het was, leek op braaksel) en daat was duidelijk aan gegeten. Misschien is dat de oorzaak geweest? Hij is nu in elk geval weer kiplekker! :D
Door Femke
#324210
Doedels schreef: Klinkt een beetje als mijn Petr. Die kan heel slecht tegen koolhydraten of gluten. Als hij een stuk brood op staat vindt dan is het direct mis. Hij heeft dan echt buikpijn. Heel rot om te zien. Sinds ik vers voer gaat het hoe langer hoe beter. Ik heb gemerkt dat langdurig probiotica helpt en extra pens in noodsituaties helpt hem ook. Okugest helpt altijd, maar niet altijd zo snel als je zou willen. Hoe langer hij vers eet, hoe beter het gaat. Met af en toe een onverklaarbare, maar steeds kortere terugval. Hij heeft gewoon een lange hersteltijd nodig na 2,5 jaar ziekmakende brokken. Ik hoop dat het spijsverteringskanaal van Sunday uiteindelijk ook veel stabieler wordt
hmm Sunday die eet nou toch al 2 of 2,5 jaar rauw, van die KH daar zal ik eens op letten. Hij heeft gister in elk geval geen KH gegeten
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door