Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door smulpaap
#3239406
En zo zie je maar weer dat regelmatig bloedonderzoek bij een senior belangrijk is
Het betreft mevrouw pretletter , vanmorgen de APK gehad
En , we waren vandaag dus exact op tijd ( vorige bloedonderzoek was in maart )
Alvleesklierwaardes zitten op het randje
Ze toont nog niet ziek , ontlasting normaal , eetlust normaal vertering normaal , niet misselijk , geen buikpijn
Leverwaardes waren ietsje hoog maar niet verontrustend , verdere waardes waren in orde
Het enigste wat ons weleens opviel was wat trager zijn en een langere hersteltijd na inspanning
Maar ja , soms de wat hogere temperaturen , ze is oud .......
Dus de freule gaat op dieet gedurende vier weken , en ze krijgt Zymoral
Over vier weken weer terug voor bloedonderzoek
Door Lil
#3239410
Precies waarom ik veel waarde hecht aan regelmatig seniorencheck. Ik hoop en duim dat het jullie net zo vergaat als mij destijds: met wat medicatie in no time weer volledig op de rit.

Sterkte en veel beterschap voor de pretletter.
Gebruikersavatar
Door koekje
#3239433
Angelique schreef:Vanmorgen apk gehad en meteen al uitlsag over alvleesklierwaarden. Apart. Goed, hopelijk knapt ze op.
Leek hier!
Toen Sien 1,5 jaar geleden aan haar pootje weer eens werd geopereerd, hebben we een geriatrisch profiel laten doen met bloedje trekken. Dat was in de ochtend nuchtere boze Sien afleveren en in de middag ging ze onder zeil. Nadat de bloeduitslagen binnen waren. Als ik het me allemaal nog goed kan herinneren.
Nu weet ik niet of er alvleesklierwaardes in zo'n onderzoek zitten, maar daarvan was de uitslag dus ook snel binnen. Bij mijn DA doen ze wel zelf wat labwerk.
Is dat raar?



En natuurlijk beterschap voor de Blije Bull :-*
Door Lil
#3239437
Angelique schreef:Vanmorgen apk gehad en meteen al uitlsag over alvleesklierwaarden. Apart. Goed, hopelijk knapt ze op.
Ik kan daarop wachten; ongeveer 30-40 minuten en dan spuugt de machine de belangrijkste waardes uit. Heel soms doen ze dan vervolgonderzoek dat bij het lab moet. Maar een van de alvleesklierwaardes heeft mijn da zelf de dure machine voor.

Mijn vorige da kon helemaal niets en ging alles naar het lab. Nee dank je... Ligt je hond op sterven en dan moet je op koerier en uitslag wachten. Ja die krijg je in 2 uur, maar in 30 minuten is fijner.
Door smulpaap
#3239459
Lil schreef:Ik kan daarop wachten; ongeveer 30-40 minuten en dan spuugt de machine de belangrijkste waardes uit. Heel soms doen ze dan vervolgonderzoek dat bij het lab moet. Maar een van de alvleesklierwaardes heeft mijn da zelf de dure machine voor.

Mijn vorige da kon helemaal niets en ging alles naar het lab. Nee dank je... Ligt je hond op sterven en dan moet je op koerier en uitslag wachten. Ja die krijg je in 2 uur, maar in 30 minuten is fijner.
We konden op de uitslagen van het eerste onderzoek ook wachten . hierna is er nogmaals geprikt , en die uitslagen volgden later op de dag
Vernieuwde apparatuur inmiddels . Met Milo moesten we indertijd ook langer wachten op de uitslagen
Door Lil
#3239468
smulpaap schreef:We konden op de uitslagen van het eerste onderzoek ook wachten . hierna is er nogmaals geprikt , en die uitslagen volgden later op de dag
Vernieuwde apparatuur inmiddels . Met Milo moesten we indertijd ook langer wachten op de uitslagen
Helaas was het geen kwestie van destijds. Ik ben dus van da gewisseld, omdat een kleine praktijk de apparatuur niet heeft en je voor spoed buiten de openingstijden vaak 40 km moest rijden naar een nog slechter uitgeruste praktijk. Mijn nieuwe praktijk is groter en heeft wel alle apparatuur en altijd 24 uurs dienst. Maar ik snap best dat 1 da alleen niet alles kan bekostigen. Dus nu super blij dat ik gewoon even wacht en dan de uitslag krijg (dat ik op vervolgonderzoek iets langer moet wachten is geen probleem).
Gebruikersavatar
Door doranto
#3239500
Fijn dat je er op tijd bij was! Hopelijk blijkt uit het volgende bloedonderzoek over 4 weken dat er verbetering in zit!
Houdt het in dat ze nu voor de rest van haar leven zymoral moet blijven gebruiken of mag ze daar als de waardes beter zijn weer mee stoppen?
Door smulpaap
#3239542
Doranto schreef:Fijn dat je er op tijd bij was! Hopelijk blijkt uit het volgende bloedonderzoek over 4 weken dat er verbetering in zit!
Houdt het in dat ze nu voor de rest van haar leven zymoral moet blijven gebruiken of mag ze daar als de waardes beter zijn weer mee stoppen?
Daar is momenteel nog niets over te zeggen . Voorlopig voor vier weken en dan opnieuw de waardes bekijken
En dan maar hopen op betere uitslagen
Door Lizzy
#3239803
smulpaap schreef:Het is even wennen voor de freule , lekker hoor . Maar waar blijft mijn eten
Maar gelukkig is het ook een kliko . De Zymoral accepteert ze gelukkig ook
Vanmorgen een keurige drol , anders natuurlijk als je een barfdrol bent gewend
Maar ze is dus gelijk radicaal op de Hills -ID gezet

http://www.brekz.nl/hills-prescription- ... -hond.html
Waarom in hemelsnaam op blikvoertroep terwijl je prima zelf kunt samenstellen voor een hond met alvleesklierproblemen? Sterker nog, er bestaan zelfs KVV's speciaal voor honden met alvleesklierproblemen!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door