Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#3239398
hALLO,
De poes van mijn zoon(5 jaar oud) heeft dinsdag nacht op woensdag al het eten uitgespuugd en de rest van de dag wit schuim.Ze vertikte het om te eten en te drinken.Donderdag middag is hij met haar naar de da geweest infuusje /spuit vocht gekregen en nog een spuit tegen misselijkheid.Ook een blikje a/d Hills meegekregen.Ze eet een theelepeltje Hills en een paar stukjes van een plakje rosbief.Ze likt er wat aan maar spontaan ervan eten doet ze niet .Met wat dwang dus een hapje o f twee stukjes rosbief.Hij heeft speciaal lapjes rosbief gekocht want als er iets lekker is om te eten is dat het toch wel ///De da heeft hals /keel betast dat leek in orde.Ze maakt geen zieke indruk zit voor raam naar buiten te kijken komt vol belangstelling in de keuken kijken waar eten wordt bereid maar zelf eten ho maar.Ze drinkt wel af en toe een slokje water en wat mijn zoon opvalt alleen als ze iets(je) gegeten heeft wat hij haar dan tegen neus en bekje aandrukt en ze dan opeet.Lijkt wel of ze de smaak van het gegetene weg wil spoelen.Nu zaterdag eet ze nog steeds niet spontaan.
Heeft iemand van jullie een idee hoe hij haar aan het eten kan krijgen??
#3239428
Katten zullen zich niet snel ziek voordoen, omdat het in de natuur nadelig kan zijn.
Ik wil je aanraden om snel terug te gaan naar de dierenarts. Het kan vanalles zijn en wij kunnen dat vanuit hier niet ruiken. Een kat die niets uit zichzelf eet, daar is iets mee. Tot die tijd zou ik gaan dwangvoederen. Als een kat 24 uur of langer (nagenoeg) niets eet, bestaat er al een risico op ontwikkeling van leververvetting. De ene kat is hier gevoeliger voor dan de andere, maar om daar achter te komen is spelen met de gezondheid van je kat.
Dwangvoederen kan met een grote spuit zonder naald met het astronautenvoer wat je hebt gehad, met paté voor katten een beetje verdund met beetje water (gourmet mousse ofzo) of kleine balletjes KVV achter in de bek proppen.
Kan de kat gewoon plassen en kaka doen? Zonee, dan is het dringende spoed! Zoja, dwangvoederen zoals beschreven.

Rosbief plakjes zijn geconserveerd en daarmee echt te zout voor een (zieke) kat.



Nog en mededeling van huishoudelijke aard: zou je de titel willen aanpassen zodat deze niet meer in kapitalen is geschreven? Zo is het net alsof je keihard staat te roepen en dat leest en voelt onprettig. Alvast bedankt.
#3239505
Dank je
Hoorde net van mijn zoon dat Pepper zijn poes zelf al iets gegeten heeft.
Hij geeft haar nu astronauten voer, waar ze niet veel van wil eten, en kleine stukjes rosbief.Geeen plakjes vleeswaar meer.Ik vraag me af of de plakjes vleeswaar zout zijn?Wel conserveermiddel wss.
Ze had overigens wel geplast maar nog niet gepoept maar dat komt denk ik om dat haar darmen leeg waren
Dank voor je antwoord zo snel gisteren al !!!
Het lijkt erop dat het goed gaat komen
#3239576
hannabelgje schreef:Heeft ze een pijnstiller gekregen? Hier een paar keer hetzelfde gehad. Waarschijnlijk keelpijn ofzo van het spugen en daardoor niet meer willen eten. Na het geven van een pijnstiller at ze dan weer.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Ze heeft geen pijnstillers gekregen hoorde ik vanochtend.Maar het is heel goed dat hij weet van jouw bevindingen .Kan hij als dit weer gebeurd alert op zijn
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door