Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Martine2
#322160
Pumpkin seed has been used in traditional medicine as an anthelmintic (an agent used to expel intestinal worms), taeniacide (an agent which kills tapeworms) and as a diuretic (Bombardelli and Morazzoni, 1997). Its modern clinical uses are comparable to its traditional uses in North American aboriginal medicine. For example, the Cherokee people used pumpkin seed as an anthelmintic and also as a pediatric urinary aid to treat bed-wetting. The Iroquois people prepared an infusion of the seeds as a diuretic given to children with reduced urination. The Menominee people of Wisconsin used the seed to facilitate the passage of urine (Moerman, 1998). The seeds have been reported to eliminate both tapeworms and roundworms (Budavari, 1996; Tyler, 1993). An amino acid, curcubitacin, is thought to be responsible for the seed's anthelmintic actions (Tyler, 1993). To use pumpkin seed as an anthelmintic agent, one method of preparation is to pound or grind 200–400 g of unpeeled seeds into a pulp, then mix the pulp with milk and honey until reaching a porridge-like consistency. Ingestion on an empty stomach in the morning, in two doses, is recommended, followed by castor oil 2–3 hours later. Another method is to combine 150 g of unpeeled, crushed pumpkin seeds with senna electuary. An electuary is a preparation made by mixing the drug (e.g., senna) with honey or syrup to form a pasty mass (Weiss, 1988).

Heeft iemand hier ervaring mee of denkt iemand een gezondheidsprobleem hierin te zien?

PS iemand enig idee wat castor oil is?
Door Mevroi Kruim
#322290
Castor oil = wonderolie :-X

Klinkt leuk, geen ervaring met anti-parasitaire werking van pompoenzaden hoewel ik ze graag eet (komt waarschijnlijk omdat ik geen wormen heb *vingerskruissmilie*. Sennepeul of wonderolie zou ik niet gauw geven, heb ervaring met de werking van senne en zou dat mijn beestjes alleen in noodgeval aandoen. Wonderolie is net zoiets volgens mij, beide niet ongevaarlijk.
Door Martine2
#322713
Op internet: "De wonderboom (Ricinus communis) is de leverancier van wonderolie, een van de meest bekende laxeermiddelen".

Misschien is het de bedoeling dat je na bovengenoemde behandeling door de olie gweldig aan de sch**t gaat waardoor de boel (wormen) makkelijk uigescheiden kunnen worden. Lijkt mij in dit geval voor huishonden geen ideale methode. Maar elke dag een paar pitten help dan misschien wel preventief (of niet) Nou ja, dan hebben ze in elk geval weer goede voedingsbron erbij.
Door Mevroi Kruim
#322728
Martine2 schreef: Op internet: "De wonderboom (Ricinus communis) is de leverancier van wonderolie, een van de meest bekende laxeermiddelen".

Misschien is het de bedoeling dat je na bovengenoemde behandeling door de olie gweldig aan de sch**t gaat waardoor de boel (wormen) makkelijk uigescheiden kunnen worden. Lijkt mij in dit geval voor huishonden geen ideale methode. Maar elke dag een paar pitten help dan misschien wel preventief (of niet) Nou ja, dan hebben ze in elk geval weer goede voedingsbron erbij.
Ja, dat leek mij dus ook :-X Zowel senne als ricinusolie zijn tamelijk giftig, vandaar dat de darmen er zo snel mogelijk vanaf willen. Van senne krijg je geweldige darmkrampen weet ik uit ervaring :-X :-X en wonderolie werkt volgens mij net zo.
Door Peet
#323133
Op diverse amerikaanse fora zweren ze bij pompoenzaad tegen allerlei darmparasieten. Ik heb er zelf geen ervaring mee. Misschien dat Lizzy of Dory er meer van weten?
Door Lizzy
#323139
Peet schreef: Op diverse amerikaanse fora zweren ze bij pompoenzaad tegen allerlei darmparasieten. Ik heb er zelf geen ervaring mee. Misschien dat Lizzy of Dory er meer van weten?
Ik heb diverse boeken waarin staat dat rauw pompoenzaad helpt bij het afdrijven/voorkomen van wormen. Of het werkelijk zo is? Ik durf het je niet te zeggen.... Mijn honden krijgen op regelmatige basis rauwe/gemalen pompoenzaden en hebben al jaren geen wormen. Maar of dat door het pompoenzaad komt of door de rauwe voeding (en met name de vleesbotten) of de probiotica (helpt ook om worminfecties te voorkomen!) of door de knoflook (helpt ook wormen te voorkomen) of door een combinatie van dit alles...? Ik weet het niet.

Overigens is die castor-oil er echt een van Juliette de Bairacli Levy. Ze gebruikt dit inderdaad als laxeermiddel om de darmen te reinigen.
Door 202spots
#323329
Ik geef ook gemalen pumpkinseeds samen met zonnebloempitten,amandelen en sesamezaadjes en soms linseed er ook bij.
Alles word in de koffiemolentje fijn gemalen en dat krijgen ze s'morgens door de cottage cheese of yoghurt.
Net als Lizzy....ik weet niet of 't de pumpkinseeds zijn,of de knoflook die ik door de groentemix doe.
Maar ook hier geen wormen en vlooien...dus ik persoonlijk denk dat het er toch wel iets mee te maken heeft,er is in ieder geval geen nadeel om de pumpkinseeds te geven,dus ik blijf er gewoon mee doorgaan.
Laatst gewijzigd door mahuni op zo 22 mei 2005, 01:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Martine2
#323828
Geven jullie die pompoenpitten met of zonder schil. In het artikel hebben ze het over met schil maar volgens mij kan je bijna alleen zonder schil kopen.
Door Lizzy
#323830
Martine2 schreef: Geven jullie die pompoenpitten met of zonder schil. In het artikel hebben ze het over met schil maar volgens mij kan je bijna alleen zonder schil kopen.
Ja, volgens mij kun je ze inderdaad alleen zonder schil kopen. Ik eet regelmatig pompoen en dan zit er rond de zaadjes natuurlijk nog wel een schil. Die is snoei-hard! Ik geef ze dus zonde schil. De pitjes maal ik (desondanks) toch nog hoor. In een koffieboonmachientje.
Door 202spots
#323928
Pumpkin seeds can be purchased hulled or unhulled, raw or roasted. Like other nuts and seeds, pumpkin seeds can turn rancid quickly and should be kept in an airtight container in the refrigerator or freezer where they will keep for several months.

Met schil:
Afbeelding

Zonder schil:
Afbeelding

Omega-6's are found in raw pumpkinseeds, sunflower seeds, walnuts, almonds and pecans.

Ik vind de schillen ook erg hard,en ik denk dat er weinig voedingswaarde in de schil zelf zit, dus koop ik de gepelde pitten.
Ik heb wel is de verse pumpkinseeds gedroogd en geprobeerd om de schilletje er af te halen,maar na 'n uur pellen had ik misschien 'n eetlepel pittjes,en die waren ook veel kleiner dan de mooie grote groene pitten die ik koop,dus ik vind het niet de moeite waard om zelf te drogen en te pellen.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door