Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door inni
#3238184
Boy is dus donderdagavond geopereerd (speeltje in de maag). Vrijdagavond mocht hij naar huis en bij thuiskomst moest hij dringend plassen en poepen (Boy plast en poept alleen in de tuin en zeker niet ergens binnen) zaterdag weinig gegeten, gisteren 1/3, vandaag iets meer dan 1/3 (hij heeft wel grote honger). Hij plast normaal maar heeft nog steeds niet gepoept (net nog enkele toeren door de tuin, hij wilde zelfs spelen met Tobi maar geen drolletje. Heeft iemand een idee hoelang het mag duren, morgenvroeg ga ik zowiezo de kliniek bellen.
Door Lizzy
#3238306
Nou, de hele maag-darmstelsel heeft plat gelegen dus dat duurt wel een paar dagen eer dat dit weer op gang is. Volgens mij is 2 dagen sowieso heel normaal. Maar verstandig om even met je DA te overleggen!
Door sella
#3238309
Ik merk bij een operatie aan de spijsvertering dat het langer duurt om te kunnen kakken dan een orthopedische ingreep. Ik meen dat hier 4 dagen makkelijk gehaald werd na een buik ok voor het op gang kwam. Orthopedisch max 2 dagen.
Door inni
#3238316
gisterenavond nog 's met de kliniek gebeld, (ik sta ondertussen op de lijst "ongeruste baasjes" denk ik ;) ) en had de chirurg aan de lijn, hij zei "wachten het gaat waarschijnlijk morgen (vandaag dus ) wel komen". We zijn dus in verwachting.... :)


Wat mis ik (gelukkig maar eigenlijk) ervaring in deze situaties :-\
Door sella
#3238341
Ik had ook graag die ervaring gemist. Wat je nog extra kan doen voor hem is een warme handdoek tegen zijn buikje vlijen.
Dat helpt de buikspieren ontspannen, en maakt passage in de darmen makkelijker.

Ach mijn dierenarts zegt, liever 5 keer teveel gebeld dan 1 keer te laat.
Door inni
#3238344
Hij wil liever met z'n buik op de koude vloer liggen en dat probeer ik voortdurend te vermijden. Hij mag nu nog alleen in de ruimtes met vinyl ;) Hij slaapt vandaag veel maar ik heb hem nog geen pijnstilling gegeven. Een uurtje geleden wat het normaal tijd voor de laatste dag pijnstillers maar ik wacht een beetje af tot hij geslapen heeft en ga dan 's zien hoe hij zich gedraagt. Hij is er wel een beetje van aan 't profiteren...vorige dagen zette ik z'n voerbakje naast z'n kussen en vanmorgen die blik toen ik het weer in de keuken neerzette" hoezo, geen ontbijt op bed vandaag?" hij kwam ook niet en omdat ik bang was dat Tobi ernaartoe zou gaan en de boel zou ontploffen heb ik 't dan maar dichterbij geschoven waarop meneerke zich rechtsleurde en in een slakkengang naar z'n bakje ging...hap slik, een dikke boer en wachten op het beloningkje (stukje vlees toe) ...... hèhè, die streken zie ik graag ;)
Door BAC
#3238365
Het mag niet te lang duren. Heb ooit mijn teef op een donderdag laten opereren, zondag nog geen ontlasting. Wij hebben toen een clisma opgehaald, maandags nog niks. Dinsdags zaten wij met spoed op het spreekuur omdat er door het lange ophouden vd ontlasting een acute maag darm ontsteking is ontstaan, en dat was niet grappig. Het bloed spoot er aan alle kanten uit.
Ook wist ik niet dat je vlak voor een operatie nooit karkassen mocht voeren......Gelukkig allemaal weer goed gekomen maar dat gign niet vanzelf.
Door inni
#3238366
Mijn hart slaat weel over als ik voorgaande lees (donderdag -->dinsdag)......tot hiertoe nog altijd niks en ook geen tekenen dat hij er last van heeft (alleen maar grote honger) ik heb net met een stethoscoop (afgehaald van de manuele bloeddrukmeter van de dochter) gaan luisteren naar alle twee hun buiken en ik hoor bij allebei gerommel en geborrel dan zit er toch werking in de darmen zou ik zeggen.......enfin straks niet , nog maar 's een toertje naar de kliniek :(
Door BAC
#3239136
inni schreef:Mijn hart slaat weel over als ik voorgaande lees (donderdag -->dinsdag)......tot hiertoe nog altijd niks en ook geen tekenen dat hij er last van heeft (alleen maar grote honger) ik heb net met een stethoscoop (afgehaald van de manuele bloeddrukmeter van de dochter) gaan luisteren naar alle twee hun buiken en ik hoor bij allebei gerommel en geborrel dan zit er toch werking in de darmen zou ik zeggen.......enfin straks niet , nog maar 's een toertje naar de kliniek :(
Oei dat is schrikken, hoe gaat het inmiddels???
Door inni
#3239165
Oeps, sorry vergeten melden, dinsdagavond dan toch nog naar m'n eigen da.. volgens haar was alles ok, waren z'n darmen in werking en zou de drol wel komen, bij thuiskomst rechtdoor naar de tuin en jawel, een pakketje op het gras. Hij was nadien helemaal hyper, schoot in het rond, ging in de nesten graven.....opgelucht? woensdag niks, donderdag niks, vanmorgen dan toch weer een hoop....niet zo goed maar 't ja wat wil je na zo'n ab bombardement. M'n da gaf me ook de raad om te stoppen met al die meds. Boy had twee ab's en Metacam.......Metacam was voor 4 dagen dat was gemald maar van de ab was geen termijn genoteerd of verteld........Volgens hen moet hij de tweede ab erbij omwille van een mogelijk longinfectie door het vocht wat gebruikt wad bij de onderzoeken en de operatie maar dat reutelen en hijgen bleek vooral te komen van de hoge plas en poepnood waarmee Boy zat in de kooi ben de kliniek. zodra hij thuis gepoept en geplast had was het hijgen en reutelen ook weg. Het gaat goed met hem, hij eet weer wat beter, (maag niet ok door de meds) de wonde ziet er goed uit en hij daagt Tobi uit tot spelen. Wel is hij grommelig tegenover mij, Boy heeft haren tot op de grond en moet dus regelmatig gekamd en dat is de laatste dagen niet voldoende gebeurt waardoor er knopen zitten. Normaal gaat hij daarvoor rustig op z'n zij liggen en nu grommelt en snauwt hij. Nog een paar dagen ventje en zodra je weer in bad mag gaan ook je lange lokken eraf ;) (De trimbeurt was voorzien voor voorbije dinsdag)
Door sella
#3239191
Zijn lijf zal nog wel zeer doen dat hij zo grommelt. Kan je niet gewoon de klitten eruit knippen? Aangezien de lange lokken er toch afgaan zodra hij weer naar de trimmer kan gaan.
Door inni
#3239242
sella schreef:Zijn lijf zal nog wel zeer doen dat hij zo grommelt. Kan je niet gewoon de klitten eruit knippen? Aangezien de lange lokken er toch afgaan zodra hij weer naar de trimmer kan gaan.

De meeste zijn er ook al af, het lijkt of de mot in z'n vacht zit *lol* maar de overige moeten toch nog wel gekamd worden want klitten in de haren lijken mij pijnlijk als ze gaan trekken aan de vacht, de honden gaan dan krabben--> nog meer klitten--> nog meer trekken (omdat klitten het snelst ontstaan waar de vacht over mekaar schuurt, vb oksels.
Door inni
#3239243
Senta schreef:Gelukkig is de eerste hoop eruit! (Dacht het al hoor gezien je niets meer had geschreven) meestal zit het dan wel goed.
Op naar het herstel


Ik probeer er bij een vraag ook wel op te letten dat ik het eindresultaat (als dat er is) even laat weten. Altijd fijn dat je bij een zoekopdracht een antwoord kan vinden op een vraag ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door