Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door vinci
#323892
Ik weet niet of het voor iedereen duidelijk is, maar mijn 12-jarige hond heeft artritus en een hartruisje.
Voor de artritus ben ik nu aan het overgaan KVV. Ik ben erg blij dat ik daar nu achter ben gekomen. Dat maakt het leven een stuk leuker voor hem als saaie dieetbrokken.
Ik ben er gisteren mee begonnen. Daarnaast masseer ik zijn rug ook en sinds vandaag is ie al een stuk vrolijker en bewegelijker. Ik kan me niet voorstellen dat dat na 1 dag al door dat voer komt, maar ben er wel blij mee.
Ik ga nu helemaal af op wat ze me in de natuurwinkel hebben verteld en wat me aanspreekt natuurlijk. Maar mag ie b.v. ook pens hebben? Zijn er daar dingen die hij niet mag hebben? Mag ie voor het slapen gaan nog steeds zijn "bonzo hapkluifje" hebben?
En door zijn brokken deed ik eerst zonnebloemolie, want dat was goed voor zijn vacht, en een tijd geleden over op maisolie, want dat was toch wel het beste van het beste volgens de DA. Moet of mag ik dat nog steeds door zijn KVV doen, of hoeft dat niet meer?
Ik ben wél al overgegaan op 2 x daags voederen i.p.v. 1 keer.

Nou ga ik vrijdag een echo laten maken van zijn hart, maar ik wil daar een beetje goed beslagen ter ijs komen.
Stel dat er iets ernstigs aan de hand is, moet ik hem dan aan de medicijnen zetten, of is er ook een andere oplossing?
Ik ben een "groentje", en zit vol met vragen zoals jullie zien. :)

Groet, Vinci.
Door Peet
#323900
vinci schreef:Voor de artritus ben ik nu aan het overgaan KVV. Ik ben erg blij dat ik daar nu achter ben gekomen. Dat maakt het leven een stuk leuker voor hem als saaie dieetbrokken.
Daar zal je hond in ieder gevaal heel blij mee zijn. Voor artritis zou ik ik ook supplementeren met Duivelsklauw en visolie capsules.
Maar mag ie b.v. ook pens hebben? Zijn er daar dingen die hij niet mag hebben?
Ja hoor, waarom niet? Mijn ouwetjes genieten ook regelmatig van penslappen....artritis of niet...
Mag ie voor het slapen gaan nog steeds zijn "bonzo hapkluifje" hebben?


Ja hoor. Hij is toch verder niet allergisch? Dan kan hij die gewoon hebben, hier krijgen ze ook een koekje voor 't slapen gaan ;)
Moet of mag ik dat nog steeds door zijn KVV doen, of hoeft dat niet meer?


Ik zou visolie capsules geven (omega 3, omega 6 en eventueel boreage olie...alles in 1 caps te koop bij bijv. de HEMA).
Stel dat er iets ernstigs aan de hand is, moet ik hem dan aan de medicijnen zetten, of is er ook een andere oplossing?


Tja, dan moet je toch echt eerst afwachten wat je DA zegt.....Je kan zijn uitspraken / bevindingen hier altijd toetsen....Maar eerst weten wat er precies aan de hand is... ;)
Door Truus
#323924
Doordat je nu kvv gaat geven, zal hij ook meer spieren krijgen. Deze spieren zullen de gewrichten beter ondersteunen, wat erg belangrijk is.
Hij mag ook niet te dik zijn, teveel vet betekent overbelasting van de gewrichten, dus ik zou goed op de hoeveelheid letten. Te mager is b.v. ook weer niet goed.
Met goede voeding en daarbij voedingssupplementen zoals Peet al zegt, kom je een heel eind.
Beterschap !
Door vinci
#323933
Ok, dat klinkt wel goed. Visolie is, geloof ik, ook goed voor hart- en bloedvaten toch? Ik meen daar onlangs iets over gehoord te hebben over een of ander onderzoek. Dat eskimo's doordat ze dat veel eten daar minder last van hebben.

En die duivelsklauw Peet, zit dat ook in diezelfde capsule?
En zijn die capsule's speciaal voor dieren, of ook voor mensen?
Ik vraag misschien veel, maar ik moet dat door mijn tijdelijke invaliditeit allemaal láten halen, en dan moet ik wel goede instructie's kunnen geven.
Als ik weer mobiel ben ga ik zelf 's uitgebreid neuzen in jullie winkel.

Groet, Vinci.
Door Peet
#323943
Visolie is idd goed voor hart en bloedvaten :D, het eskimo-verhaal klopt hoor. Veel beter dan de zonnebloem- of maiskiemolie die je nu geeft.

Duivelsklauw kan je kopen bijv van het merk VitaTotaal, te koop bij de DA Drogist.

Beide capsules die ik beschrijf zijn dus 'mensen-supplementen' maar ook goed voor honden. Afhankelijk van het formaat van je hond moet je de kinderdosering geven of wat meer.
Laatst gewijzigd door Peet op ma 23 mei 2005, 16:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Door hamada
#324033
onze Remi heeft ook een hartruis, en behalve kvv krijgt hij ook de nodige supplementen die ik van
www.dogaware.com heb gehaald.
Op deze site staan ook adviezen voor honden met artritis.
Misschien vind je er ook iets.
Succes met je zoektocht!!!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door