Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Inouska
#3238145
mijn lieve benthe was heerlijk op een recht stuk aan het hollen en ineens een jank en zachtjes piepen,
ik der pootje helemaal nagekeken en bevoeld en ze reageerde nergens op. liep lichtjes mank naar huis en verder niks.
gister kwam ik uit bed en ze liep erg mank en stijf en zag een mega bloeduitstorting tussen der buitenste teentje en de volgende :-[
dierenarts zij rust en maandagochtend langs komen nu foto gemaakt, orthopeed ook naar gekeken, blijkt der teentje dusdanig gebroken te zijn dat ze woensdag ochtend der teentje gaan amputeren :cry2:
nu aan de pijnstillers en zoveel mogelijk rust houden, nu moet ik zeggen, ze slaapt vooral alleen als ze wakker is dan wil ze nog wel is wat proberen gek te doen maar komt er zelf al snel achter dat ze het beter niet kan doen.

zal proberen een foto te plaatsen al is me dat tot nu toe nog niet gelukt

Afbeelding
Door Inouska
#3238618
Om 4 uur mag ik der ophalen, ze zeiden dat alles goed gegaan was.
Ben zoooooo nerveus.
Matrassen al beneden op gemaakt.
Paar nieuwe knuffels en rammelaars.
Nu nog zo de auto in krijgen.
Hopelijk helpen ze even want ze is 35 kg en ze moet op de achterbank.

Later meer nieuws
#3238622
Fijn dat ze zeiden dat alles goed gegaan is!

De reis terug komt vast goed, ze zullen je best helpen. ;)

Aha, ze gaat thuis lekker verwent worden lees ik! :biggrin2:
Hartstikke goed!!

Veel beterschap met je meis!
En sterkte voor jou. ;)
Door Inouska
#3239011
Update Benthe,

Het gaat eigenlijk heel erg goed, toen ik der woensdag middag mocht ophalen was de arts erg verbaasd dat ze gewoon liep op alle 4 der pootjes. Eerste stappen had ze van hey er hangt wat vreemds aan me poot. Maar dat was het enigste. Ze sprong ook zo de auto in voor ik er erg in had.
Gister het drukverband moeten wisselen.
Geen bloeding gehad niet rood of iets. Zag er gewoon keurig uit.
Nu heeft ze een lichtere drukverband erom en moet heel goed in de gaten houden dat het niet nat wordt. Dus plastic hoesjes en een sok eromheen voor we naar buiten gaan.
Maar ze heeft wel veel jeuk van de geschoren plekjes van het infuus. Ze heeft er 1 op beide schenen. Eerste x was niet goed gegaan. Vandaar 2 geschoren stukjes Maar daar wil ze dus wel hele tijd aan likken en bijten.
Snap het wel dat jeukt natuurlijk vreselijk.
Maar wat kan ik daar nou het beste op doen.
groene leem
wondzalf van chi
Of honingzalf ( ben bang dat ze dat erg lekker vind)

Graag tips en advies
Door enya13
#3239236
fijn, dat het zo goed gegaan is. honingzalf is meer voor wondjes. wondzalf ook. mss gewoon wat vettig houden met gewone vaseline? ik heb er nooit wat opgesmeerd. mijn honden keken er niet naar gelukkig.
Door Martine-Tom
#3239249
enya13 schreef:fijn, dat het zo goed gegaan is. honingzalf is meer voor wondjes. wondzalf ook. mss gewoon wat vettig houden met gewone vaseline? ik heb er nooit wat opgesmeerd. mijn honden keken er niet naar gelukkig.
Nooit vaseline gebruiken! Dat is echt zulke troep!
Door sella
#3239782
Ik gebruik daarbij wel honingzalf, het hersteld de huid en het lijkt ook wel jeuk te dempen aan de scheerplek.
Ik smeer het in vlak voor we gaan lopen( al aangelijnd en dan meteen naar buiten) dan is het al goed ingetrokken als ik terug ben en wat ingedroogd.
Dan is de interesse eigenlijk al weg.
Door Lizzy
#3239791
Tea tree zalf van Chi vinden ze vaak goor ruiken en daardoor zullen ze er ook minder makkelijk aan gaan likken is mijn ervaring. Dat smeerde ik er dus op. Waar er hechtingen zijn: Daar zou ik niks opsmeren.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door