Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Jantina
#3238786
Onze merrie heeft een abces in haar darmen en we kunnen weinig anders doen dan afwachten tot het doorbreekt. En hopen dat het de goede kant door breekt, anders zijn we d'r kwijt. Maar daar wil ik niet aan denken.
Wat kan ik haar hier evt voor geven? Is er een homeopatisch middel ter ondersteuning? Iets van kruiden of weet ik veel?
Door Hanny
#3238796
Voor zoiets zou ik nooit het advies van zo maar anderen opvolgen, daar heb je vakmensen voor nodig.
Had je voor je hond niet een goede homeopaat? Als er al hulp geboden kan worden, dan door terzake kundige mensen.
Het allerbeste gewenst,

Hanny
Gebruikersavatar
Door Hope
#3238810
Jantina schreef:Onze merrie heeft een abces in haar darmen en we kunnen weinig anders doen dan afwachten tot het doorbreekt. En hopen dat het de goede kant door breekt, anders zijn we d'r kwijt. Maar daar wil ik niet aan denken.
Wat kan ik haar hier evt voor geven? Is er een homeopatisch middel ter ondersteuning? Iets van kruiden of weet ik veel?
Bel anders even naar Eric Laarakker van Den Hoek. Die weten alles van homeopathie bij paarden. In de Bilt zitten ze.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3238929
pearlsofpassion schreef:Kunnen ze dat niet opereren? :???:
Ik denk het niet. Daarbij komt dat opereren van paarden echt een groot risico is. Zeker in de darmen.

Jantina, konden ze wat voor jullie betekenen?
Gebruikersavatar
Door kira
#3238953
Er zijn meerdere middelen, waaronder ledum. Maar dosering etc moet je echt overleggen met een homeopaat. Ik heb zelf een aantal middelen in huis voor kleine abcessen, maar onze ene hond had een heel groot abces en dan win ik ook gewoon advies in. Met een abces in de darm zou ik dat helemaal doen. Laarakker is dan geen slecht idee. Sterkte en we duimen voor de merrie.
Door Jantina
#3238954
Ik belde niet op het juiste moment en de mevrouw die ik aan de lijn kreeg gaf aan dat ze dan toch wel graag het dier willen zien. Vervoeren vinden we nu een te groot risico. We kunnen pas vervoeren en evt opereren als we weten hoe het abces zich gaat gedragen. (Gaat t groeien/slinken, wordt t hard of zachter) Hiervoor komt onze veearts dagelijks opvoelen en houden we contact met Utrecht. Ze krijgt alleen slobber met olie om het zo zacht mogelijk de darmen te laten passeren. En pijnstilling. Intussen ben ik Traumeel gaan geven. Het lastige is dat we geen idee hebben hoe lang het er al zit, waar het vandaan komt, enz. Het zou verdorie de 4e Fries in 6 jaar tijd worden die we veel te jong zouden verliezen. Het ras wordt qua gezondheid steeds slechter helaas horen we ook om ons heen :-(. Ik hoop dat het goed af gaat lopen maar ik heb er een hard hoofd in.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3238957
Jantina schreef:Ik belde niet op het juiste moment en de mevrouw die ik aan de lijn kreeg gaf aan dat ze dan toch wel graag het dier willen zien. Vervoeren vinden we nu een te groot risico. We kunnen pas vervoeren en evt opereren als we weten hoe het abces zich gaat gedragen. (Gaat t groeien/slinken, wordt t hard of zachter) Hiervoor komt onze veearts dagelijks opvoelen en houden we contact met Utrecht. Ze krijgt alleen slobber met olie om het zo zacht mogelijk de darmen te laten passeren. En pijnstilling. Intussen ben ik Traumeel gaan geven. Het lastige is dat we geen idee hebben hoe lang het er al zit, waar het vandaan komt, enz. Het zou verdorie de 4e Fries in 6 jaar tijd worden die we veel te jong zouden verliezen. Het ras wordt qua gezondheid steeds slechter helaas horen we ook om ons heen :-(. Ik hoop dat het goed af gaat lopen maar ik heb er een hard hoofd in.
Shit shit shit.
Vervoeren is shit en zou ik ook niet doen. Olie lijkt me goed. Je geeft nu ook geen ruwvoer neem ik aan?

Ik duim, snoeihard. En ik zou morgen toch nog een keer naar Eric vragen.
Door miik
#3238958
Ik heb je via facebook chat even de gegevens van mijn homeopaat doorgestuurd, zij doet ook koeien en paarden en weet echt heel veel !!! Zij kan je zeker advies geven !
Door PLientje
#3239030
Ik ga met de honden altijd naar Ana Salve, zij doet voornamelijk paarden. Misschien kan zij je helpen. Mijn ervaring is erg goed met haar en kan ook vaak op korte termijn.

Heel veel sterkte iig!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door