Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lil
#3238026
Waar ik vaker ga wandelen bestaat het losloopgebied uit een groot omheind hok. Nu hingen er briefjes dat een bijtincident had plaatsgevonden. Dat mag natuurlijk niet. Maar wat mij al enige maanden verbaasd (ik kom daar dus niet meer...) is dat men gewoon de poort open doet en de honden naar binnen gooit ongeacht of er al iemand met honden is. Als je even om je heen kijkt en 2 seconden wacht zie je of er al iemand is. Ik dacht eigenlijk dat het normaal is dat je even wacht en vraagt goh kan het samen, maar dat gebeurd dus niet. Blijkbaar ongeschreven regel als je gebruik maakt van het hok moet je hond in een afgesloten ruimte met alles en iedereen samen kunnen ongeacht formaat, ras of geslacht. Waar laat je dan de honden die niet 1000% vriendelijk zijn even los rennen? Het verbaasd mij gewoon en ik kom er gewoon nooit meer (want al die honden lopen ook in het gebied eromheen los, terwijl het ten strengste verboden is. De herten zijn namelijk op dit moment knettergek en springen overal tevoorschijn).
Gebruikersavatar
Door Dian
#3238032
Die mensen gaan er gewoon van uit dat alle honden samen kunnen spelen. Het lijkt mij ook dat je kijkt wat er binnen zit en als je je hond kent, dan kun je wel een inschatting maken of dat goed gaat...... En als jij een hond hebt die niet met andere honden overweg kan en alleen in het "hok" moeten, dan loop je door of je wacht even en waarschuwt andere mensen die met hun hond naar binnen willen. Volgens mij is dit het soort mensen dat ook de hele weg met de telefoon aan hun oor lopen en absoluut geen weet hebben wat en waar hun hond is en hoe hij zich gedraagt. Dan is zo'n omheining erg makkelijk, je flikkert je hond naar binnen, hij kan toch niet weglopen en als er andere honden lopen moeten ze het samen maar oplossen, toch??
Door Martine-Tom
#3238038
Dian schreef:Die mensen gaan er gewoon van uit dat alle honden samen kunnen spelen. Het lijkt mij ook dat je kijkt wat er binnen zit en als je je hond kent, dan kun je wel een inschatting maken of dat goed gaat...... En als jij een hond hebt die niet met andere honden overweg kan en alleen in het "hok" moeten, dan loop je door of je wacht even en waarschuwt andere mensen die met hun hond naar binnen willen. Volgens mij is dit het soort mensen dat ook de hele weg met de telefoon aan hun oor lopen en absoluut geen weet hebben wat en waar hun hond is en hoe hij zich gedraagt. Dan is zo'n omheining erg makkelijk, je flikkert je hond naar binnen, hij kan toch niet weglopen en als er andere honden lopen moeten ze het samen maar oplossen, toch??
hoeft niet persee als je altijd makkelijke honden gehad hebt sta je er ook gewoon niet bij stil. Mijn vorige was ook zo makkelijk en degene daarvoor ook, en stond er toen ook gewoon niet bij stil...
Gebruikersavatar
Door Dian
#3238042
mijn Laddy is erg makkelijk, maar toch kijk ik wel wat er op het hondenveld loopt, dat maakt de beslissing voor mij om te blijven of verder te gaan...... Laddy is wel makkelijk, maar wat er nog meer loopt??? Daar kijk ik wel naar.........
Gebruikersavatar
Door Hope
#3238043
Dat gaat hier ook zo.

Er is hier sinds een tijd een groep eigenaren die de boel voor iedereen loopt te verzieken.
Ze komen met een man of vier, vijf, en een grote groep honden. De meeste windhonden en een husky.
Die lui gooien het hek open, klikken hun honden los en gaan op een bankje zitten buurten. Ze kunnen er zomaar een uur zitten. Die honden gaan zonder toezicht het hele terrein over. Letterlijk dus.
De husky is vooral irritant, die is heel mensgericht. Hij laat je hond met rust maar loopt continu voor je voeten, springt tegen je aan en steekt gerust zijn neus in je zak voor een koekje. Terugroepen? Nee hoor.
Die groep windhonden, die is gewoon eng. Er zijn meerdere bijtincidenten geweest en de hond die bijt heeft nu een korf om maar loopt wel in de roedel los. En die roedel gaat hard. Ze beuken je hond gewoon doelbewust compleet ondersteboven. Ze blaffen, grommen, domineren. Heb je een "sul" als Nelson dan is het schrikken maar valt het verder wel mee. Maar heb je een hond die een snauw geeft dan wordt het een gevecht met serieuze bijtincidenten. Wat er is er dan wel 1 gekorft, maar de rest is niet heel veel beter.
Heb je een klein hondje dan ben je de pineut. Kleine hondjes omlopen is namelijk onwijs leuk. Dat die kleine hondjes daar schade door kunnen oplopen is het probleem van de eigenaar van het kleine hondje. Ook eigenaren en kinderen worden omgelopen. Met verdraaide knieën tot gevolg. Ach joh, risico van het vak :-X

Dit gaat hier nu al maanden zo. De eigenaren zijn zo brutaal, ik spreek ze er maar niet meer op aan. Nee, hoor ik het hek dichtklappen kijk ik verschrikt om, lijn aan en vlucht via een ander hek het gebied uit.
Mensen zijn bang dat het gebied gesloten gaat worden door deze incidenten. Ik zou het niet gek vinden als dat ook daadwerkelijk zou gebeuren.

Echt, het fatsoen van sommige mensen is ver te zoeken.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3238045
Sinds het verschijnsel "losloopgebied" bestaat vinden veel mensen dat honden daar los mogen, ongeacht hun gedrag. Het stukje "mits onder appél" is bij velen niet blijven hangen.

note 1: Als je weet dat je hond niet altijd even vriendelijk is dien je dus waakzaam te zijn en zeker niet te denken...hij heb ook rechten, dus hollen maar en iedereen moet maar lekker optiefen nu.

Note 2: waar honden loslopen kan er altijd een keer ruzie ontstaan, dat gebeurd in de beste families, dus ook als er groepjes op veldjes lopen of wat dan ook.

Een robbertje "gewoon" knokken, wat voor mij, zelfs als er gaten vallen onder "shit happens" valt, wordt dezer dagen al groot uitgelicht. Terwijl dit toch echt van alle tijden is. Verre van leuk, heel ver, maar je ontkomt er in een overvol landje nou eenmaal niet aan. Dus geen idee hoe groot dit "bijtincident" is geweest, maar zelfs als je de vriendelijkste honden bij elkaar zet kan er wel eens gebeten worden.

En vooraf vragen of alles vriendelijk is is natuurlijk de ideale wereld, maar er zijn nog steeds hele volksstammen die echt denken dat alle honden, net als hun hond(en) alleen maar willen spelen.

Ik heb vroeger ook "pittige" bouviers gehad en het was ten alle tijden aan mij om te voorkomen dat er geknokt werd. En soms gebeurde het alsnog.
Door Lil
#3238050
Nou ja mits onder appel.... Hok is 20 bij 10...

Mevrouw met kleine hond heeft die bij stafford(achtige) gegooid en er zijn hechtingen nodig geweest. En dat mag niet niet dat ie bijt en weggaan zonder gegevens is uit den boze, maar vroeg mij af of de gedachte; wat doe jij met je hond dan in dat hok als er een degelijke hond loopt?! Erg vreemde gedachte van mij was. Ik heb ook wel eens gehad dat een kleine reu brullend voor Jones stond en ik dacht niet handig en wat een geluk dat ze ons troffen! Mijn meneer was dus al aan de lijn ;) Hij sloopt wel door mega lompheid, maar niet door te bijten. Hoewel hij die opgeblazen onderdeurtje reu wel ff wat wilde zeggen. Toen was men ook boos en kwam tot inzicht toen ik zei ehhhhh uw hond komt grommend en happend op de mijne af? En dat moet de mijne accepteren??? O eh nee. Ja eh de meeste accepteren dat wel.
Tja eh geluk gehad en nu dus ook, maar had anders kunnen zijn.

Jazeker shit happends. Bijten mag niet, maar ja soms he dan zijn er domweg twee schuld denk ik. Maar blijkbaar is nog altijd de algemene gedachte dat alle honden vanzelf altijd vrienden zijn.
Door Martine-Tom
#3238051
Dian schreef:mijn Laddy is erg makkelijk, maar toch kijk ik wel wat er op het hondenveld loopt, dat maakt de beslissing voor mij om te blijven of verder te gaan...... Laddy is wel makkelijk, maar wat er nog meer loopt??? Daar kijk ik wel naar.........
Ik tegenwoordig ook, sterker nog vermijd dat soort plekken gewoon. Ik wilde alleen zeggen dat het niet altijd onwil is, ik heb het ook door schade en schande geleerd, en ergens fijn dat die mensen gewoon nog onwetend kunnen zijn...zou ik ook wel willen dat zou inhouden dat er nooit wat gebeurd was...
Door Siberienne
#3238054
Angelique schreef:Sinds het verschijnsel "losloopgebied" bestaat vinden veel mensen dat honden daar los mogen, ongeacht hun gedrag. Het stukje "mits onder appél" is bij velen niet blijven hangen.

note 1: Als je weet dat je hond niet altijd even vriendelijk is dien je dus waakzaam te zijn en zeker niet te denken...hij heb ook rechten, dus hollen maar en iedereen moet maar lekker optiefen nu.

Note 2: waar honden loslopen kan er altijd een keer ruzie ontstaan, dat gebeurd in de beste families, dus ook als er groepjes op veldjes lopen of wat dan ook.

Een robbertje "gewoon" knokken, wat voor mij, zelfs als er gaten vallen onder "shit happens" valt, wordt dezer dagen al groot uitgelicht. Terwijl dit toch echt van alle tijden is. Verre van leuk, heel ver, maar je ontkomt er in een overvol landje nou eenmaal niet aan. Dus geen idee hoe groot dit "bijtincident" is geweest, maar zelfs als je de vriendelijkste honden bij elkaar zet kan er wel eens gebeten worden.

En vooraf vragen of alles vriendelijk is is natuurlijk de ideale wereld, maar er zijn nog steeds hele volksstammen die echt denken dat alle honden, net als hun hond(en) alleen maar willen spelen.

Ik heb vroeger ook "pittige" bouviers gehad en het was ten alle tijden aan mij om te voorkomen dat er geknokt werd. En soms gebeurde het alsnog.

+1

Ik noem mijn honden sociaal vaardig - maar dat houd niet in dat ze met Jan en alleman overweg kunnen. En ik zou dus ook niet zomaar alles bij elkaar laten. Maar merk dat mensen met honden die nooit serieus op hun strepen staan dat inderdaad niet snappen.

((ach de omheiningen om de meeste losloopvelden zijn toch niet Spot-proof... 1.50 mtr is geen serieuze belemmering :biggrin2: ))
Door Diego
#3238059
Ik kom er niet meer op zulke plekken.
Want ik loop echt zo te stressen daar en als een dolle de omgeving af te scannen op eventuele honden waarvan ik weet dat die wel heul wild en ruig zijn enzo.
Mijn honden raken in paniek en het feest is compleet.
Door briitje
#3238073
Wij hebben hier ook zo een 'hok'. Het is een afgezet stuk land, waar ze los kunnen, waar dit om wat voor rede dit ook niet kan.
Veel bijzonders is het niet, maar rete handig met een hond die nooit los kan.

Echter komt me de bovenstaande situatie (gelukkig) niet bekend voor. Als er al mensen komen met andere honden, waarschuwen we direct dat er geen andere honden bij kunnen en wij over x aantal min weg gaan.

Het word eigenlijk hier ook niet heel veel gebruikt.


Wel keer gehad dat we aan kwamen lopen en er een jongenman in stond met zijn stafford-achtige. 'Gooi je hond er maar bij, kunnen ze spelen'.
Dikke vinger en drie bier dus ;). Paar min later had hij er 1 zover die het wel deed. Twee reuen, zelfde kaliber... Ben maar snel rechtsomkeert gegaan.
Gebruikersavatar
Door Dian
#3238078
Martine-Tom schreef:Ik tegenwoordig ook, sterker nog vermijd dat soort plekken gewoon. Ik wilde alleen zeggen dat het niet altijd onwil is, ik heb het ook door schade en schande geleerd, en ergens fijn dat die mensen gewoon nog onwetend kunnen zijn...zou ik ook wel willen dat zou inhouden dat er nooit wat gebeurd was...

Dat maakte het leven wel makkelijker........ maar goed, Rakker is degene geweest die de klappen op heeft moeten vangen in mijn leer proces..... en vaak niet eens door de honden op het losloop/uitrenveld, maar een witte herder die hij als pup kende, klapte boven op Rakker. Rakker was toen 2 en die herder net 1. Ging dus altijd goed, tot toen....... heb het ook niet aan zien komen. Ik liep op het loslooppad en Rakker liep lekker te snuffelen en voor ik het in de gaten had zat die herder er boven op, tot 2x toe :-\ En een keer een bruine lab, Rakker staat te snuffelen aan een lantaarnpaal en die lab loopt op een veld, toch wel honderd meter bij ons vandaan en het was klaboem en hij zat er op. Heb meerdere klachten gehoord, later liep hij ook met een muilkorf..... maar het gevolg is wel dat ik nu echt het liefst ogen op steeltjes zou willen hebben, ik hou alles in de gaten........... nu loop ik niet, maar het rijdt niet altijd even prettig...... :P Maar door de incidenten met Rakker ben ik steeds wantrouwiger geworden :P
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3238081
Lil schreef:Nou ja mits onder appel.... Hok is 20 bij 10...

Mevrouw met kleine hond heeft die bij stafford(achtige) gegooid en er zijn hechtingen nodig geweest. En dat mag niet niet dat ie bijt en weggaan zonder gegevens is uit den boze, maar vroeg mij af of de gedachte; wat doe jij met je hond dan in dat hok als er een degelijke hond loopt?! Erg vreemde gedachte van mij was. Ik heb ook wel eens gehad dat een kleine reu brullend voor Jones stond en ik dacht niet handig en wat een geluk dat ze ons troffen! Mijn meneer was dus al aan de lijn ;) Hij sloopt wel door mega lompheid, maar niet door te bijten. Hoewel hij die opgeblazen onderdeurtje reu wel ff wat wilde zeggen. Toen was men ook boos en kwam tot inzicht toen ik zei ehhhhh uw hond komt grommend en happend op de mijne af? En dat moet de mijne accepteren??? O eh nee. Ja eh de meeste accepteren dat wel.
Tja eh geluk gehad en nu dus ook, maar had anders kunnen zijn.

Jazeker shit happends. Bijten mag niet, maar ja soms he dan zijn er domweg twee schuld denk ik. Maar blijkbaar is nog altijd de algemene gedachte dat alle honden vanzelf altijd vrienden zijn.
Heel vroegah...was het ongeschreven regel...als een hond losliep was het goed, als die aan de riem zat werd je geacht je eigen hond er niet op af te laten joekelen.

Veel mensen denken dat het 1ste nog steeds het geval is..als de hond losloopt, dan zal het wel goed zijn. Naïef..ja zeker.
En ook in een hok van 10x20 heeft je hond maar een beetje te luisteren.
Door Lil
#3238091
briitje schreef:Wij hebben hier ook zo een 'hok'. Het is een afgezet stuk land, waar ze los kunnen, waar dit om wat voor rede dit ook niet kan.
Veel bijzonders is het niet, maar rete handig met een hond die nooit los kan.

Echter komt me de bovenstaande situatie (gelukkig) niet bekend voor. Als er al mensen komen met andere honden, waarschuwen we direct dat er geen andere honden bij kunnen en wij over x aantal min weg gaan.

Het word eigenlijk hier ook niet heel veel gebruikt.


Wel keer gehad dat we aan kwamen lopen en er een jongenman in stond met zijn stafford-achtige. 'Gooi je hond er maar bij, kunnen ze spelen'.
Dikke vinger en drie bier dus ;). Paar min later had hij er 1 zover die het wel deed. Twee reuen, zelfde kaliber... Ben maar snel rechtsomkeert gegaan.
Ja dat was ik dus van vroeger (toen super sociale Boris nog jonge pup/puber was) ook gewend. Ik had dan wel super sociale hond, maar niet alles wat in hok zat was dat. Juist niet! Of het luisterde niet of kon niet met vreemden. Een groot niet omheind losloop in natuurgebied lag 1 km verderop. Hok was in de woonwijk. Hoefde je ook niet op te ruimen en zo (eigenlijk ter voorkoming van overlast van loslopers en poep in het park tussen woonwijk en natuurgebied in). Dit hok ligt in het natuurgebied waar honden niet los mogen.

Blijkbaar is dat inderdaad de gedachtegang Angelique; los is altijd vriendelijk. Vroeg mij al af waar het hem in zat. Vandaar ter lering dat ik denk goh hoe ontstaat dit. Blijkbaar was de hond geroepen. Kwam die en smeerde hem toen eigenaar hem wilde vastpakken om aan te lijnen weer of zo iets bleek uit het hele epistel dat ophing.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3238113
Wij hebben hier vlakbij twee omheinde veldjes (ik heb ze met regelmaat wel op de foto hier gehad). Ik durf daar alleen op idiote tijden heen, ivm loslopend spul buiten de omheinde velden.

Tot nog toe heb ik wel de ervaring dat hier niet zomaar iemand erbij komt. Het is me wel eens gevraagd, zou het kunnen? Maar nooit zomaar. Het helpt misschien ook dat er 2 veldjes naast elkaar zijn gemaakt, waardoor er eigenlijk altijd nog een veld vrij is. Als ik de nieuwe buren te eng vind (laatst een engelse staff die enorm fixeerde toen die langs gewandeld kwam en Oscar ging toen al over de zeik) maak ik me ook uit de voeten. Zo heel hoog zijn de hekken nou ook weer niet en ik hoef Oscar niet over de kook te hebben.

Op een ander veldje, dicht bij Pallas in de buurt, komt men juist wel te pas en te onpas het veld op. Dat is echt een ontmoetingsplek en daar kom ik dan ook niet meer.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door