Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door cayenn
#3237215
Daar ben ik weer :-\
Mijn bulletje heeft een voedselallergie en heb een kvv gevonden waar hij het goed op doet. Dus niet meer overgeven slikken smakken diarree.. alleen zodra ik een andere diersoort erbij geef gaat het weer mis. Dus hij krijgt alleen kalkoen kvv van tamro en een rauw eitje af en toe en bepaalde snacks en af en toe een stuk appel en groente dit gaat allemaal goed. Alleen maak ik me zorgen dat hij nu niet alle voedingsstoffen binnen krijgt en hij is nog maar 7 maand. Heeft iemand tips? (Lizzy?)
De dierenarts adviseerd helaas brok maar daar ben ik geen voorstander van.
Door Too
#3237223
De premium-, de geitmix van Tamro, andere merken allemaal niet ...?
Een kwarteltje, een stuk konijn.. heb je dat al eens geprobeerd? Ik doe maar een gooi hoor,
en de dierenarts wijt het echt aan een intolerantie en heeft die enig idee waarvoor dan?
Door cayenn
#3237226
Too schreef:De premium-, de geitmix van Tamro, andere merken allemaal niet ...?
Een kwarteltje, een stuk konijn.. heb je dat al eens geprobeerd? Ik doe maar een gooi hoor,
en de dierenarts wijt het echt aan een intolerantie en heeft die enig idee waarvoor dan?
Nee tot nu toe alles wat ik erbij doe begint ie even later te smakken en overgeven enz. Behalve de tamro kalkoen. Wellicht ook wel kalkoen van een ander merk maar dat heb ik niet geprobeerd. Wel heeft ie van pup af aan verschillende merken gehad.
Nee dat heb ik nog niet geprobeerd een kwartel of konijn. Gewoon in zijn geheel? Ik ben eigenlijk alleen thuis in de kvv ::)
Nee de dierenarts zegt dat het door kvv komt en hij een speciale brok moet hebben. Mijn vermoeden was al dat hij niet tegen rund kon. Tijdje geleden ben ik zelf gaan elimineren. En hij verdraagd veel groentes/fruit en snacks behalve als ik met het vlees ga uitproberen gaat het weer mis.
Er is me ook al vaker aangeraden om te gaan barfen maar eerlijk gezegd zie ik daar erg tegenop met al die percentages en vlees ergens halen en snijden enz.. ik ben al geen held in die dingen.
Gebruikersavatar
Door pluk
#3237230
Als ik t goed ziet dan zit er lamspens in de kalkoen kvv van Tamro. Uitgaand van een voedselallergie is er dan dus ook geen allergie voor lam en kun je dat ook voeren.

Misschien kun je opschrijven wat zijn dagritme is en wanneer hij zijn eten krijgt?
En hoeveel tijd er zat tussen eten en overgeven, smakken, etc.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3237241
Ik dacht dat pens apart geelimineert werd.
De kans dat hij op lam gaat reageren is dus wel klein maar ik geloof dat je het toch apart moet testen.

Welke diersoorten heb je allemaal al geprobeerd? En je moet het eigenlijk met enkelvoudige kvv's proberen want als je twee of meer nieuwe diersoorten toevoegt weet je nog niet waar het aan ligt.

Gewoon verder elimineren en goed opschrijven. Ook niet na 1 keer conclusies trekken.
Door Lizzy
#3237255
cayenn schreef:Daar ben ik weer :-\
Mijn bulletje heeft een voedselallergie en heb een kvv gevonden waar hij het goed op doet. Dus niet meer overgeven slikken smakken diarree.. alleen zodra ik een andere diersoort erbij geef gaat het weer mis. Dus hij krijgt alleen kalkoen kvv van tamro en een rauw eitje af en toe en bepaalde snacks en af en toe een stuk appel en groente dit gaat allemaal goed. Alleen maak ik me zorgen dat hij nu niet alle voedingsstoffen binnen krijgt en hij is nog maar 7 maand. Heeft iemand tips? (Lizzy?)
De dierenarts adviseerd helaas brok maar daar ben ik geen voorstander van.
Het is lastig. Als hij het op dit voer goed doet, ben je geneigd alleen dit te blijven voeren. Maar ik twijfel er wel aan of dat op termijn een verstandig besluit is. Er kan een dag komen dat hij een allergie opbouwt tegen kalkoen. Maar ja, je kunt ook denken "wie dan leeft die dan zorgt".

Wat zit er precies in die KVV?

Ik vind het voor een hond van 7 maanden wel een heel mager dieet hoor, dat moet ik wel zeggen... Je zou ook helemaal opnieuw kunnen beginnen met een eliminatie dieet, maar, dan raad ik je aan dit zelf samen te stellen. Dat lijkt me sowieso een goed idee bij een hond met voedsel-overgevoeligheidsproblemen. Je begint dan bijv. met het voeren van louter 1 diersoort. En dat zou in jouw geval kalkoen kunnen zijn. Je kunt dan goed kalkoenvleugels, kalkoenvlees en kalkoen lever en hart gaan voeren. En dan voeg je er steeds 1 diersoort aan toe, eens per 2 a 3 weken. Om te kijken of er een reactie komt.

Want weet je, het kan zijn dat je hond reageert op een diersoort in de KVV. Maar voor het zelfde geld reageert hij op de hoeveelheden vet die in het voer zit. Ik heb nu 2 keer vlees gekregen dat normaalgesproken de KVV prak in gaat en ik zeg je dit: ik heb het zo in de kliko gegooid want ik voer mijn honden niet zulke bagger kwaliteit..... :-\

Dus tja, dat deed ik : zelf samenstellen, beginnen met kalkoen. En steeds 1 diersoort erbij. En dan van goede kwaliteit. En dan een dagboek bij houden van waar je hond op reageert. Dit vind ik persoonlijk de verstandigste aanpak.

Als je dat perse niet wilt: zul je toch dingen moeten gaan toevoegen aan dit voer. Ik zou zelf niet beginnen aan een multivitamine/mineralenpreparaat. Want dat kent serieus ook z'n nadelen. Ik weet niet hoe je Engels is, maar dit is een interessant artikel: http://www.dogsnaturallymagazine.com/vi ... stay-away/ (door google translate halen wil helpen als je Engels niet optimaal is. Het klopt nooit helemaal maar genoeg voor een goede indicatie).

Maar ei en groenten en fruit toevoegen is al hartstikke goed. Ik zou dan wel kiezen voor zoveel mogelijk biologische varianten. En dan bijv. ook blauwe bessen gaan voeren. Liefst op de nuchtere maag, want in combinatie met vlees wil het wel weer problemen geven. Je kunt verder dingen als kelp, spirulina en chlorella gaan toevoegen. Maar dan moet je met een ienieminie dosering beginnen. En ook weer afwachten of hij daar tegen kan.

Heb je wel eens geprobeerd om hem langdurig een goede probiotica te geven?
Door cayenn
#3237274
Dankjulliewel voor alle adviezen! ! Ik ga ermee aan de slag !! Chlorella krijgt hij al wel en kokosolie. En inderdaad ik denk dat ik helemaal overnieuw moet gaan beginnen want het kan ook zomaar aan het vet liggen aangezien er ook lamspens inzit. Wat ben ik toch blij met dit forum!!! Nogmaals bedankt !!!
Door cayenn
#3237276
Ik ga me toch maar eens goed inlezen op barfen en waar ik het kan kopen. Het klinkt allemaal zo ingewikkeld :-[
Maar ik wil het beste voor mijn hond!
Gebruikersavatar
Door pluk
#3237286
Lizzy schreef: Want weet je, het kan zijn dat je hond reageert op een diersoort in de KVV. Maar voor het zelfde geld reageert hij op de hoeveelheden vet die in het voer zit. Ik heb nu 2 keer vlees gekregen dat normaalgesproken de KVV prak in gaat en ik zeg je dit: ik heb het zo in de kliko gegooid want ik voer mijn honden niet zulke bagger kwaliteit..... :-\
aan vet zat ik ook te denken...het komt op mij sowieso meer over als maagklachten dan als een allergie. Het doet mij wat denken aan dit topic http://www.barfplaats.nl/forum/viewtopi ... 7671&hilit

heb je ook al eens een enkelvoudige kvv (dus maar 1 diersoort) geprobeerd met een laag vetpercentage? Bijv met haas of paard? En dan van een merk zonder premix of andere toevoegingen.
Lizzy schreef:Heb je wel eens geprobeerd om hem langdurig een goede probiotica te geven?
zou ik zeker doen!
Gebruikersavatar
Door Hope
#3237757
pearlsofpassion schreef:Ik dacht dat pens apart geelimineert werd.
De kans dat hij op lam gaat reageren is dus wel klein maar ik geloof dat je het toch apart moet testen.

Welke diersoorten heb je allemaal al geprobeerd? En je moet het eigenlijk met enkelvoudige kvv's proberen want als je twee of meer nieuwe diersoorten toevoegt weet je nog niet waar het aan ligt.

Gewoon verder elimineren en goed opschrijven. Ook niet na 1 keer conclusies trekken.
Ja, pens elimineer je apart.
Pens van brokgevoerde lammeren bevat graan en dat is voor veel allergiehonden funest. 9 van de 10 lammeren krijgt brok bij en dus gaat pens lang niet altijd goed.
Gebruikersavatar
Door pluk
#3237764
Hope schreef:Ja, pens elimineer je apart.
Pens van brokgevoerde lammeren bevat graan en dat is voor veel allergiehonden funest. 9 van de 10 lammeren krijgt brok bij en dus gaat pens lang niet altijd goed.
Weer wat geleerd :)
maar in dit geval krijgt de hond al lamspens, zou je dan voor vleesbot en spiervlees van lam ook nog apart moeten elimineren? Nee toch?
Gebruikersavatar
Door Hope
#3237781
pluk schreef:Weer wat geleerd :)
maar in dit geval krijgt de hond al lamspens, zou je dan voor vleesbot en spiervlees van lam ook nog apart moeten elimineren? Nee toch?
Nee, dat niet.
Door fox
#3247723
Wij hebben ook een hond van 7 maanden.
Hij heeft ws een allergie of huidziekte (ichtyosis) altijd vieze oren....
Ook vond ik zijn ontlasting niet echt goed met kvv. De huidschilfers werden ook met periodes meer

Wij geven hem vanaf 9 weken kvv...ik dacht dat dit de oplossing was.
de laatste 6 weken gaf ik hem zelfs alleen kalkoen en eend om te kijken of het beter ging. Ik zag iets verschil zijn oren leken wat schoner en ik hoefte minder te stofzuigen vanwege de schilfers.

ik ben nu de laatste 4 dagen overgestapt op acana lamb en okanagan apple. Ik wilde proberen waar hij het beste op deed en wil niet dat hij wat tekort komt.
dit leek me de beste optie voor hem.

En ik moet zeggen.....het gaat geweldig. Mooie vaste ontlasting en mooi van kleur. Hij boert niet meer alles op (dit deed hij altijd na een maaltijd vers vlees. Hij lijkt ook wat rustiger. Ik ben benieuwd of zijn oren en huid ook rustiger gaan worden met dit voer.

ik vond kvv het beste voor een hond. En heb echt wel een week getobt of ik wel brokken moest kopen heb een paar dagen onderzoek gedaan naar welke ik zou nemen.
Wat ik ook fijn vind is dat hier alles voor hem in zit wat hij nodig heeft. Ik was anders bang dat hij met een paar soorten te weinig voedingsstoffen had.

Voor mij is het een hele geruststelling.

Soms is kvv niet de oplossing. Alleen is dan je mening bijstellen lastig als je ergens in gelooft.
Onze hond had alleen maar kwaaltjes met kvv.

Hij kreeg vanuit de fokker trouwens royal canin en was alleen maar aan de diarree.... ligt dus ook aan welke brok je geeft. Ik heb bewust nu voor 1 dierlijk eiwit gekozen zonder rund en kip en granen en chemische toevoegingen
Door Mijati
#3247731
cayenn schreef:Ik ga me toch maar eens goed inlezen op barfen en waar ik het kan kopen. Het klinkt allemaal zo ingewikkeld :-[
Maar ik wil het beste voor mijn hond!
Barf is helemaal niet ingewikkeld, als je de barfrekenhulp gebruikt.
Er zijn diverse webwinkels die barfproducten aanbieden. Ik bestel zelf bij dogmeat. Via het forum kun je ook wel via lijntjes aan mooie producten komen.
Gewoon beginnen en dan gaat het al snel "vanzelf".
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door