Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door faya
#3237178
onze 4 pups zijn komende zaterdag 7 weken - op het moment laat ik ze nog 3x per dag bij mams drinken. Hoe bouw ik dit het beste af - komende woensdag dus over 6 dagen vertrekt de eerste en donderdag en vrijdag de andere 2 - een van de teefjes blijft bij ons.
Door faya
#3237399
he , dit hebben toch meer van jullie aan de hand gehad en nog bijna geen reactie. Moet ik al minder dan 3x per dag laten geven? Nu in de nacht ook nog vrij of ze wil, maar denk dat ze zelf niet meer gaat dan.
Door tessa
#3237411
IK heb ook pups van zeven weken en die drinken nog nauwelijks bij moeder, ze wil het niet meer dus dan hoeft het van mij niet. De melk loopt bij haar nu heel snel terug. Mijn andere teven vonden het prima dat hun pups van tijd tot tijd nog dronken, dan mag dat ook van mij.Ik bekijk het dus per hond maar ga het drinken niet. stimuleren
Door faya
#3240577
Inmiddels is mijn klavertje vier uitgedund tot de ene dame die is gebleven - de pups gingen weg met 7,5- 8 weken. Laatste dagen telkens 1x laten voeden door mams. Morgen is het een week geleden dat de Dazzle nu alleen bij mams en oma is. Moeders blijft te lief en zacht en laat eigenlijk nog toe dat ze af en toe zou drinken - ik wil het niet meer. Arme Ruby moet zelf beetje aankomen: is beweeglijk, druk en vrolijk ding dat niet echt aankomt ;) nu braakt ze nog steeds spontaan haar eigen voedsel op voor de ene gebleven dame, soms zelfs als ze zeker 2 - 3 uur daarvoor gegeten heeft......iemand tips - wil haar ook niet helemaal bij dochter weghalen, moeten kunnen spelen, stoeien, gecorrigeerd worden - kan oma beter trouwens ;)
#3240588
Wat bedoel je met "laten voeden"? Heb je de moeder er niet meer bij?

Ik heb het aan de moederhond zelf overgelaten, nooit weggehouden bij de pups maar wel zo gemaakt dat ze er zelf van weg kon zou ze dat willen. Ik heb een pup gehouden en toen die als laatste over was is het drinken ook vanzelf gestopt.
Door Martine-Tom
#3240642
faya schreef:meer eten wil ze dan niet en de pup moet zelfstandig gaan eten, is komende zaterdag 9 weken.
Ik zou me er zo min mogelijk mee bemoeien. Nature knows best.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3240678
faya schreef:Inmiddels is mijn klavertje vier uitgedund tot de ene dame die is gebleven - de pups gingen weg met 7,5- 8 weken. Laatste dagen telkens 1x laten voeden door mams. Morgen is het een week geleden dat de Dazzle nu alleen bij mams en oma is. Moeders blijft te lief en zacht en laat eigenlijk nog toe dat ze af en toe zou drinken - ik wil het niet meer. Arme Ruby moet zelf beetje aankomen: is beweeglijk, druk en vrolijk ding dat niet echt aankomt ;) nu braakt ze nog steeds spontaan haar eigen voedsel op voor de ene gebleven dame, soms zelfs als ze zeker 2 - 3 uur daarvoor gegeten heeft......iemand tips - wil haar ook niet helemaal bij dochter weghalen, moeten kunnen spelen, stoeien, gecorrigeerd worden - kan oma beter trouwens ;)
Aan de ene kant wil je natuur. Niet bij mams weg, samen spelen en ook opvoeden. Waarom wil je dan aan de andere kant die natuur dwarsbomen? Ik zou het toch wat zijn gengetje laten gaan. Pup en moeders goed voeren en het ze zelf laten uitzoeken.
#3240761
Ik zou ze hun gang laten gaan tenzij er een medische reden is om het niet te doen zoals bv moeder die medicatie moet nemen die schadelijk is voor de pup als ze zoogt. Wij mensen pushen al heel jong zelfstandig eten (ook bij mensenbaby's trouwens) omdat dat voor ons vaak beter uitkomt, maar als je de kans hebt om het op de natuurlijke weg te laten verlopen zou ik mij daar echt niet mee moeien. Moeder en pup doe je daar iig geen plezier mee.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door