Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door miekjevdv
#3237089
Half september gaan ik en mijn hond (Nelson, Beagle, 2 jaar) voor 14 dagen naar Oostenrijk op vakantie.

Het is de bedoeling dat wij daar elke dag stevige wandelingen gaan maken en ook zal hij daar veel kunnen loslopen. Het huisje dat wij huren ligt ver weg van andere huizen en straten, dus daar kan hij altijd loslopen.

Nu had ik eerst gedacht, daar zal wel een diepvries aanwezig zijn, zodat ik zijn KVV gewoon kan meenemen. Maar spijtig genoeg hebben ze mij verteld dat er enkel een koelkast is.
Dus kan ik geen KVV meenemen.

Nu ben ik dus opzoek naar een goed alternatief.

Zelf had ik gedacht aan gevriesdroogde voeding, zoals K9.
Of eventueel de gestoomde worsten van Naturis of rodi.
Of misschien in het slechtste geval een zak ' goede' brokken :-[ , zoals Orijen, Taste of the wild, Wolf of Wilderness , Wolfsblut? Maar van brokken is hij niet zo zot. Hij kreeg bij de kweker als pup brokken en die at hij altijd tegen zijn goesting op en meestal zelfs minder dan hij nodig had op een dag.

Barfen zou ook een optie geweest zijn, indien hij dit wil. Maar hij heeft zich een paar maanden geleden verslikt in het vel van een kwartel en sindsdien wil hij geen barf meer. Ik ben hem het nu wel terug aan het leren, maar dit gaat traag en zal daarom lang duren.

Hij gaat hier wel meer beweging hebben dan anders (ik ben hem er nu wel op aan het voorbereiden, door langere wandelingen te maken, zodat het verschil niet teveel in 1 keer is), dus zal hij misschien ook wel meer voeding nodig hebben en misschien ook wel energierijkere voeding.

Wat vinden jullie de beste vervanger voor de KVV?
Door Mijati
#3237098
Voor de eerste paar dagen kan je altijd zijn vertrouwde kvv meenemen (na ontdooien blijft dat echt nog 2 dagen goed). En daarna zou ik kiezen voor houdbare worsten of iets van renske glutenvrij. Probeer deze wel thuis eerst een keer, dan weet je of hij ze lust.
Door miekjevdv
#3237140
Dat zou ik inderdaad kunnen doen. Voor de eerste dagen zijn KVV meenemen.

Die houdbare worst kent hij wel als beloning bij het trainen. Heb die ooit eens bij een bestelling KVV gekregen en heb die toen als beloning gebruikt.
Hij luste het wel.

Zou het verstandig zijn om bv. de week (of zelfs 2 weken) voor we vertrekken al over te schakelen op die houdbare worst of gevriesdroogde voeding?
Zodat zijn lichaam (darmen) al kan gewoon worden aan de andere voeding. Mocht hij er dan niet goed op reageren ofzo, dan kan ik het thuis nog oplossen.
En moet ik niet op vakantie gaan zoeken naar een alternatief.
Door jasmijn
#3237155
miekjevdv schreef:Dat zou ik inderdaad kunnen doen. Voor de eerste dagen zijn KVV meenemen.

Die houdbare worst kent hij wel als beloning bij het trainen. Heb die ooit eens bij een bestelling KVV gekregen en heb die toen als beloning gebruikt.
Hij luste het wel.

Zou het verstandig zijn om bv. de week (of zelfs 2 weken) voor we vertrekken al over te schakelen op die houdbare worst of gevriesdroogde voeding?
Zodat zijn lichaam (darmen) al kan gewoon worden aan de andere voeding. Mocht hij er dan niet goed op reageren ofzo, dan kan ik het thuis nog oplossen.
En moet ik niet op vakantie gaan zoeken naar een alternatief.
Ja dat zou ik zeker doen als je daar voor kiest, ook als je k9 gaat gebruiken is het aan te raden om te kijken hoe je hond er op reageerd.
Ik zou niet 2 weken doen maar een paar dagen toch wel zeker, ook kan je dan kijken hoeveel hij er dan van nodig heeft en bedenk dat als hij veel meer gaat lopen dat hij ook veel meer nodig heeft.
Gebruikersavatar
Door pluk
#3237231
miekjevdv schreef:Dat zou ik inderdaad kunnen doen. Voor de eerste dagen zijn KVV meenemen.

Die houdbare worst kent hij wel als beloning bij het trainen. Heb die ooit eens bij een bestelling KVV gekregen en heb die toen als beloning gebruikt.
Hij luste het wel.

Zou het verstandig zijn om bv. de week (of zelfs 2 weken) voor we vertrekken al over te schakelen op die houdbare worst of gevriesdroogde voeding?
Zodat zijn lichaam (darmen) al kan gewoon worden aan de andere voeding. Mocht hij er dan niet goed op reageren ofzo, dan kan ik het thuis nog oplossen.
En moet ik niet op vakantie gaan zoeken naar een alternatief.
Ik zou t gewoon eens tussendoor een dag of 2 proberen. Gaat t dan goed dan gewoon lekker geven in de vakantie. Ik geef hier eens in de zoveel tijd Renske (gestoomd vlees) en dat gaat altijd goed.
Door miekjevdv
#3237362
Dan zal het waarschijnlijk een houdbare worst worden of renske.

Wel ga ik zoeken naar iets zonder rijst, want daar reageert hij niet goed op. Heb hem al eens 2 keer een beetje rijst gegeven bij zijn KVV (overschot van ons) en elke keer kreeg hij daarna diarree en echt lekker vind hij het niet. Aardappel, zoete patat en pasta vind hij wel zeer lekker. (hij krijgt het wel bijna nooit, soms eens als beloning op te trainen)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door