Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Dian
#3236838
Ik liep met de jongens een klein rondje "park" en ik hoor een vogel heel eentonig zingen....... zoeken, zoeken, zoeken, is het een groene vogel, leek op een parkiet. Wilde mijn telefoon pakken om te proberen hem op de foto te krijgen, vliegt ie natuurlijk weg......... het geluid had ie aan laten staan en toen vond ik ze met z'n 2-en. Snel een foto genomen, 1 vloog weg, was heel slank, hele lange staart, de andere bleef zitten. Fotograferen viel tegen: een groene vogel tussen groene bladeren :P Hier een paar foto's met een poging

Afbeelding

Afbeelding
Door jasmijn
#3236843
Halsbandparkiet, zeker weten ;)

Ze hebben namelijk niet altijd een halsband, weet niet meer presies hoet het zat maar dacht dat iets met jonge parkieten en mantje en vrouwtje te maken had.

Ze zijn echt leuk he, hier zitten er ook een helen boel :)
Gebruikersavatar
Door Dian
#3236858
Ik had ze nooit gezien. Ik stond te zoeken in een boom, komt er een vrouw aan met een hond en vraagt waar ik naar sta te kijken, ik had hem al eerder gezien, hij vloog voor me uit, en toen hebben we samen staan turen en kijken naar die vogel......... ik vind dat zo mooi als ik weer "nieuwe soorten" zie....... Geweldig mooi vind ik dat. Zal wel een mooi gezicht zijn geweest, met z'n 2-en turen en zoeken waar hij nu ziet. Die mevrouw kende hem ook niet.
Door jasmijn
#3236910
Trouwens zijn de natuur liefhebbers er geen fan van, het zijn namelijk kregen die nestjes van anderen vogels slopen en de nest plekker van velen anderen zeldzamen vogels in pikken.
Ook voor de fruitteelt zijn het rotzakken want ze knabbelen veel van het fruit op en maken veel schaden, er zijn echt eennorme kolonies hier in de randstad en ze breiden steeds veder uit.

Op het eilandje bij het binnenhof slaapt altijd een helen colonie als je daar om de juisten tijd komt kan je duizenden van die vogeltjes zie.

Ik vind ze leuk maar voor de natuur en de fruitteelt zou het beter zijn als we ze flink wat uit dunnen, ze hebben hier namelijk geen natuurlijk vijhand en het worden er steeds meer.

Oja bij mij in de buurd staat een flat waar ze gaten in de gevel maken om daar te nesten, de mensen die daar wonen horen ze dan in hun huis schreeuwen.
Het best pittige diertjes
#3236923
Het is heel simpel, het zijn exoten. Dat wil zeggen dat het een diersoort is die hier door mensen terechtgekomen is en hier inderdaad geen natuurlijke vijanden heeft.
Exoten worden altijd pestsoorten en verdringen vaak inheemse soorten en richten doorgaans ook schade aan aan de natuur. Gewoon omdat ze aan deze omgeving niet aangepast zijn. Daardoor zijn ze altijd ongewenst en vaak bestreden. Al vind ik als bioloog dat dat nog veel te weinig gebeurt.

Het zijn inderdaad heel leuke vogels maar het zijn ontsnapte huisdieren die zich goed verder vermenigvuldigd hebben... Absoluut niet wenselijk...
Door jasmijn
#3236924
pearlsofpassion schreef:Het is heel simpel, het zijn exoten. Dat wil zeggen dat het een diersoort is die hier door mensen terechtgekomen is en hier inderdaad geen natuurlijke vijanden heeft.
Exoten worden altijd pestsoorten en verdringen vaak inheemse soorten en richten doorgaans ook schade aan aan de natuur. Gewoon omdat ze aan deze omgeving niet aangepast zijn. Daardoor zijn ze altijd ongewenst en vaak bestreden. Al vind ik als bioloog dat dat nog veel te weinig gebeurt.

Het zijn inderdaad heel leuke vogels maar het zijn ontsnapte huisdieren die zich goed verder vermenigvuldigd hebben... Absoluut niet wenselijk...
Ja dat probeerden ik ook te zeggen met mijn berichtje, had ook een keer gezien dat ze een gewonde na genezing weer terug zetten in de natuur :-X
Was in Engeland dan maar daar horen zo ook niet thuis, vroeg me echt af waar ze in godsnaam mee bezich waren door dat te doen :???:
Die diertjes horen hier niet en richten erg veel schaden aan, leuk voor de mensen maar een drama voor de natuur :(
Gebruikersavatar
Door Dian
#3236957
pearlsofpassion schreef:Het is heel simpel, het zijn exoten. Dat wil zeggen dat het een diersoort is die hier door mensen terechtgekomen is en hier inderdaad geen natuurlijke vijanden heeft.
Exoten worden altijd pestsoorten en verdringen vaak inheemse soorten en richten doorgaans ook schade aan aan de natuur. Gewoon omdat ze aan deze omgeving niet aangepast zijn. Daardoor zijn ze altijd ongewenst en vaak bestreden. Al vind ik als bioloog dat dat nog veel te weinig gebeurt.

Het zijn inderdaad heel leuke vogels maar het zijn ontsnapte huisdieren die zich goed verder vermenigvuldigd hebben... Absoluut niet wenselijk...
Ik kende ze niet, nooit gezien. En ja, door mensen is op deze manier heel veel stuk gemaakt in de natuur. Als wij 1 soort uit de keten wegnemen of een soort er in brengen dat geen vijanden dan de mens heeft, gaat er veel kapot. Wat niet wegneemt dat het wel een erg leuke vogel is om te zien (zingen kon ie niet >:( ) ;D
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door