Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Lazy Garfield
#3236660
Gisteren ontdekte ik ineens een kale plek bij Saartje net boven de staart.
De plek was eerst rood maar dat trok snel weg. heb het ingesmeerd met honingzalf.
Ze heeft geen vlooien en ook vlooieneitjes kan ik niet ontdekken als ik haar kam met de vlooienkam.
Ik heb er een foto van gemaakt, wellicht kunnen jullie me raad geven of ik dit even moet aanzien en wat het kan zijn.
Ben nog niet bij de dierenarts geweest, omdat ik bang ben dat hij er weer AB tegenaangooit en daar zit ik niet op te wachten.
Of toch een DA raadplegen en een huidafkrabsel laten maken.

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Door pluk
#3236666
Of bij het struinen in het bos onder een struik wat vastgezeten waardoor er een pluk is uitgetrokken?

Het ziet er op de foto rustig uit. Ik zou het even in de gaten houden en ging zelf nog niet naar de da hiermee
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3236669
Lijkt mij er op dat ze zichzelf vast is gaan plukken. Aangezien het rood al snel wegtrok en er niets kapot lijkt zou ik het even aanzien.
Door Siberienne
#3236670
Schilfert het erg? Zo op de foto te zien niet, maar ik dacht even aan ringworm. Maar als het niet schilfert zal dat wel niet.
Gebruikersavatar
Door Lazy Garfield
#3236671
Angelique schreef:Lijkt mij er op dat ze zichzelf vast is gaan plukken. Aangezien het rood al snel wegtrok en er niets kapot lijkt zou ik het even aanzien.
Zou best eens kunnen Angelique, ze gaat volgende weer naar de trimster om geplukt te worden. :D
Gebruikersavatar
Door Lazy Garfield
#3236782
Siberienne schreef:Schilfert het erg? Zo op de foto te zien niet, maar ik dacht even aan ringworm. Maar als het niet schilfert zal dat wel niet.
Nee het schilfert niet Siberienne.
Gebruikersavatar
Door Border Bandit
#3236837
Bij verstopte anaalklieren kunnen ze rondom de staart gaan bijten.
Maar het ziet er zo rustig uit... ik zou het eventjes aankijken.
Als je niks aan de huid ziet en Saartje heeft er geen last van, zal de vacht wel snel weer terugkomen!

Gek he, misschien inderdaad ergens achter blijven hangen met haar vacht?
Gebruikersavatar
Door Lazy Garfield
#3236891
Border Bandit schreef:Bij verstopte anaalklieren kunnen ze rondom de staart gaan bijten.
Maar het ziet er zo rustig uit... ik zou het eventjes aankijken.
Als je niks aan de huid ziet en Saartje heeft er geen last van, zal de vacht wel snel weer terugkomen!

Gek he, misschien inderdaad ergens achter blijven hangen met haar vacht?
Ja heel raar zo ineens van het ene op het andere moment. Ze is nergens achter blijven hangen naar mijn idee, want ik zag het thuis aan het begin van de middag.
Eén anaalklier zat aardig vol dus die heb ik laten uitknijpen al dezelfde dag dat ik de kale plek zag.
Door Lil
#3236894
Als het hierbij blijft, ach niet al te druk om maken (maar volgens mij deed je dat al niet).

Het kan zo veel zijn. Iets dat jeukt (een steek/bijt beest of zo of de vacht of of of) of een lichte allergische reactie.
Iets dat even pijn heeft gedaan, wat dan ook (anaalklieren kan. Nu kwamen mijn honden onder de staart, maar die hadden dan ook geen lange ruggen).

Ziet niet echt uit als een schaafwond.
Gebruikersavatar
Door Lazy Garfield
#3238976
Saartje bleef zich maar krabben en bijten, dus de kale plekken werden niet echt kleiner.
Ze is nu geplukt en vallen de meeste kale plekjes niet zo op omdat ze erg kort is nu.
Tijdens het plukken zagen we 1 vlo, verder niks te zien, ook de dagen erna niet met de vlooienkam.
Toch na een jaar maar weer een pil comfortis erin gedrukt vanmiddag om vier uur.
Het is nu half tien en volgens mij is alles dood nu.
Ik merk niet aan haar dat ze last van de pil heeft, ook geen braken.
Ze krabt en bijt zich nu niet meer zo lijkt het.
Zag volgens mij op het dekentje wel een dode teek en vlo liggen, al was dat moeilijk te zien.
Ik hoop dat we de ellende weer achter de rug hebben en de vacht zich weer snel herstelt.
Ze heeft de pil gekregen voor een gewicht van 3.9 tot 6 kilo.
Saartje weegt 5.5 kilo en zit daarmee op iets meer dan de helft van de doseringstabel, wellicht merk ik daardoor niks van een bijwerking.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door