Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door dinky89
#3236129
In ons nieuwe huis willen we graag een nieuwe vloer in de woonkamer.

Nu lezen we veel positieve dingen over pvc vloeren. Zo is het stiller dan laminaat, minder koud dan laminaat, net zo makkelijk klikbaar als laminaat, 'onverwoestbaar', waterbestendig.

Nou weet zo'n verkoper natuurlijk goed te focussen op de voordelen maar ben ik benieuwd naar mensen die een pvc vloer hebben liggen of er ook nadelen aan zitten? Wat zijn jullie ervaringen met een pvc vloer?
Door Lil
#3236132
Honden is veel water, dus niets dat klikt. Daar gaat hoe dan ook vocht onder zitten ongeacht het materiaal.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3236134
Dat is voor ons geen probleem aangezien we een vleesetende poes hebben en geen hond. Die rent al weg wanneer ze druppel water voelt.
Door Lil
#3236137
dinky89 schreef:Dat is voor ons geen probleem aangezien we een vleesetende poes hebben en geen hond. Die rent al weg wanneer ze druppel water voelt.
En het schoonmaken dan nadat er rauw vlees is gegeten? Of na modderpoten?
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3236141
Ze krijgt kvv in voerbakje en komt nauwelijks buiten. Wanneer ik mijn vriend zo ver krijg dat ze een kuiken mag hebben krijgt ze die daar buiten (hebben nu geen tuin maar overal laminaat dus is nu een no go)
In huidige huis nog nooit modderpoten gehad en zo hard als ze wegrent bij 1 druppel water verwacht ik dat ook niet.
Door Cathelijn
#3236146
Ik heb wel een pvc vloer maar geen klikpvc. Het mijne is gelijmd door de vakman en ik vind het ideaal. Zal niet snel iets anders meer willen.
Door Lil
#3236209
Cathelijn schreef:Ik heb wel een pvc vloer maar geen klikpvc. Het mijne is gelijmd door de vakman en ik vind het ideaal. Zal niet snel iets anders meer willen.
Dat is ook ideaal! Zou ik ten alle tijden voor kiezen. Gelijmd en randen gekit. Hield bij mijn pa prima ook met zware rolstoelen, hond, schrobben etc. Ons is toen gezegd dat je de klik nauwelijks normaal kom dweilen. Loopt dan water tussen.
Door El_Kato
#3236232
Ik dacht dat Eelke een pvc vloer heeft waar ze niet zo gelukkig mee is..... maar weet het niet zeker meer...
Door tessa
#3236233
Wij hebben klik pvc, in de huis en in de trimsalon, ik vind het ideaal, we hebben drie boxers het ligt er nu 1,5jaar in en geen krasje te zien. super makkelijk in onderhoud. Alleen zou ik je wel aanraden je goed te laten adviseren iver de ondervloer die je nodig hebt, bij ons in de keuken is de ondergrond niet egaal genoeg en daar gaat het wrikken maar in de woonkaner ligt het zonder ondervloer op parket en dat ligt prima.
Gebruikersavatar
Door Monique77
#3236238
Hier ook een PVC vloer, maar ook gelijmd ....

Ideaal qua onderhoud, geluid, schoonmaken en krassen ed, alleen heb ik me verkeken op de gladheid
Wij dachten dat het veel stroever zou zijn, maar tijdens de puppentijd hebben we hier toch maar weer kleden neergelegd omdat de pups anders teveel glijden.
Ook met de senior honden vind ik hem eigenlijk te glad, dus denk dat de kleden hier voorlopig nog maar blijven liggen ::)
Door Lil
#3236247
Monique77 schreef:Hier ook een PVC vloer, maar ook gelijmd ....

Ideaal qua onderhoud, geluid, schoonmaken en krassen ed, alleen heb ik me verkeken op de gladheid
Wij dachten dat het veel stroever zou zijn, maar tijdens de puppentijd hebben we hier toch maar weer kleden neergelegd omdat de pups anders teveel glijden.
Ook met de senior honden vind ik hem eigenlijk te glad, dus denk dat de kleden hier voorlopig nog maar blijven liggen ::)
Je hebt hele stroeve. Mijn pa was zeeeer slecht ter been en hij had ontzettend stroeve pvc. Daar kleeft wel een groot nadeel aan: vuil. Je moet dan echt met een schrobber goed borstelen wil je het schoon krijgen.
Door eelke
#3236272
El_Kato schreef:Ik dacht dat Eelke een pvc vloer heeft waar ze niet zo gelukkig mee is..... maar weet het niet zeker meer...

Nou, de mijne kraste in het begin toch meteen wel veel... daarbij zitten er ook nog zeker wel groeven in waardoor je hem echt wel regelmatig stevig moet schrobben wil je hem echt schoon krijgen. Maar goed, wij hebben ook wel heel vieze honden ;)

Daarbij hebben wij de duurste van die winkel, dus ik had zeker met krassen wel betere kwaliteit verwacht. Deze was iets duurder dan 80,0 per m2 (inc leggen) terwijl de m-flors 55 waren ofzo. Daar zou ik nu dus eerder voor kiezen.
Er werd ons toen gezegd super krasvrij, maar dat is dus niet helemaal zo.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door