Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Cathy
#3235853
Yuma heeft een paar weken geleden een Echo gehad aan blaas , ballen en prostaat , klacht was hij druppelt urine , hij is natuurlijk super gevoelig op zijn huid , maar heb er geen seconde bij nagedacht dat de Gel wat ze gebruiken voor de echo te veel was voor zijn ballen , een dag er na hingen de vellen er bij :o heeft ruim een week geduurd voor dat alle korsten en vellen er af waren . Ben eigenlijk wel benieuwd of ze er wat anders voor kunnen gebruiken dan deze Gel ?
Door Cathy
#3235869
Ik ga eens kijken op int wat er zoal gebruikt wordt !
Doranto schreef:Jeetje zeg, dat moet toch eigenlijk niet kunnen. :-\
Je zou toch verwachten dat ze iets gebruiken wat hypoallergeen is ofzo.
Door Cathy
#3235872
Dit heb ik gevonden , ga volgende week eens bellen wat zij gebruikt heeft .
Cathy schreef:Ik ga eens kijken op int wat er zoal gebruikt wordt !
SERVOSON ultrasound gel 5 liter Cubitainer met schroef

De bewezen ultrasound gel, op basis van water. Vrij van microbellen zonder vetten, zonder formaldehyde, huidvriendelijke pH 5,6, dermatologisch getest. Uitstekende geleidbaarheid, akoestisch perfect transmissie, antibacterieel
Door Cathy
#3235874
Zijn prostaat was vergroot , en er zaten kristallen in , hij heeft een inplantaat gekregen , jammer dat ik het gedaan heb , ik vind hem buiten soms knap verveeld ( was hij niet ) geef nu dat gene wat Ellen ook aan 1 van haar honden geeft , hij heeft verder geen klachten alleen druppelt hij urine .
Lizzy schreef:Zo :o ! Jeetje, daar ben je lekker mee, not :-X . En Yuma al helemaal niet.. Ach gossie... Is er verder nog wat uit het onderzoek gekomen?
Gebruikersavatar
Door Hope
#3235875
Cathy schreef:Dit heb ik gevonden , ga volgende week eens bellen wat zij gebruikt heeft .SERVOSON ultrasound gel 5 liter Cubitainer met schroef

De bewezen ultrasound gel, op basis van water. Vrij van microbellen zonder vetten, zonder formaldehyde, huidvriendelijke pH 5,6, dermatologisch getest. Uitstekende geleidbaarheid, akoestisch perfect transmissie, antibacterieel
Maar dus niet hypoallergeen... Ik zou er ook niet over hebben nagedacht.
Arme hond :'(
Hoe gaat het nu met hem?
Door Cathy
#3235881
Gaat goed hoor , hij heeft geen pus piep plast geen bloed en heeft geen platte ontlasting :)
Hope schreef:Maar dus niet hypoallergeen... Ik zou er ook niet over hebben nagedacht.
Arme hond :'(
Hoe gaat het nu met hem?
Door Chouka
#3235883
Het is allemaal ultrasoundgel, echogel dus en daarin bestaan er heel wat merken. Bij mensen zijn het juist de duurdere merken die soms reacties geven en dat gaat dan over de kleurstof die er aan toegevoegd is. Weet jij of de gel een blauwe kleur had?
Best had je dat resultaat aan de DA laten zien. Ik hoop dat hij iets aan de beschrijving heeft.
Waarschijnlijk gebruikt hij die gel al jaren zonder problemen.

Er bestaat een soort patchkes die te gebruiken zijn i.p.v. gel, maar dat is wel duur. Zelf een flesje echogel gaan halen bij de apotheker is ook een mogelijkheid.
Door Cathy
#3235886
De dierenarts heeft het gezien , het was namelijk erg heftig arme hond werd er echt gek van . De echo is niet door de da zelf gedaan , maar door een da die met de echo rondrijd in noord holland .
Chouka schreef:Het is allemaal ultrasoundgel, echogel dus en daarin bestaan er heel wat merken. Bij mensen zijn het juist de duurdere merken die soms reacties geven en dat gaat dan over de kleurstof die er aan toegevoegd is. Weet jij of de gel een blauwe kleur had?
Best had je dat resultaat aan de DA laten zien. Ik hoop dat hij iets aan de beschrijving heeft.
Waarschijnlijk gebruikt hij die gel al jaren zonder problemen.

Er bestaat een soort patchkes die te gebruiken zijn i.p.v. gel, maar dat is wel duur. Zelf een flesje echogel gaan halen bij de apotheker is ook een mogelijkheid.
Door Chouka
#3235895
Ja en het was dan spijtig genoeg ook nog op een heel gevoelige plaats.
Als die DA alleen maar echo's maakt dan zal hij waarschijnlijk heel veel pakken van 5 liter verbruiken per jaar.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3235906
Cathy schreef:De dierenarts heeft het gezien , het was namelijk erg heftig arme hond werd er echt gek van . De echo is niet door de da zelf gedaan , maar door een da die met de echo rondrijd in noord holland .
Meld je het daar ook even? Dan kan hij er wellicht in het vervolg rekening mee houden.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door