Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#3235577
goede avond allemaal,
ik heb sinds vanmiddag griep, koorts, rillingen, en wil het liefst mijn bed in en er niet meer uit( ik vrees door de slape loze nachten en het verzorgen van de pas geboren puppies die bij ons op de kamer liggen)
vraag 1: kan dit ermee te maken hebben? alles is super schoon, ik verschoon de mand en de kleden iedere dag, en daarnaast houd mamahond alles heel schoon , ik vind zelden poepjes of plasjes..
ik denk haast niet dat dit er mee te maken heeft maar vraag het toch maar, jullie hebben er meer verstand van!!
vraag twee: kan ik het overdragen op de pups? kan ik ze nog oppakken/ verleggen etc? of geef ik ze dan de kans om mijn waarschijnlijke griep of virus over te dragen?
het zijn flinke pups van 1,5 week oud..

ik hoop dat iemand mij raad kan geven,
alvast bedankt!!
groetjes,
ashley
#3235619
Galapagosdogs schreef:goede avond allemaal,
ik heb sinds vanmiddag griep, koorts, rillingen, en wil het liefst mijn bed in en er niet meer uit( ik vrees door de slape loze nachten en het verzorgen van de pas geboren puppies die bij ons op de kamer liggen)
vraag 1: kan dit ermee te maken hebben? alles is super schoon, ik verschoon de mand en de kleden iedere dag, en daarnaast houd mamahond alles heel schoon , ik vind zelden poepjes of plasjes..
ik denk haast niet dat dit er mee te maken heeft maar vraag het toch maar, jullie hebben er meer verstand van!!
vraag twee: kan ik het overdragen op de pups? kan ik ze nog oppakken/ verleggen etc? of geef ik ze dan de kans om mijn waarschijnlijke griep of virus over te dragen?
het zijn flinke pups van 1,5 week oud..

ik hoop dat iemand mij raad kan geven,
alvast bedankt!!
groetjes,
ashley
Vraag 1 begrijp ik niet... Of je de griep hebt gekregen doordat alles zo schoon is in je huis? Ik denk eerder dat je griep hebt gekregen door een verminderde weerstand door de slapeloze nachten.

Vraag 2: bij mijn weten zijn er geen griepvirussen die van mens naar dier overdraagbaar zijn.
#3235637
Lizzy schreef:Vraag 1 begrijp ik niet... Of je de griep hebt gekregen doordat alles zo schoon is in je huis? Ik denk eerder dat je griep hebt gekregen door een verminderde weerstand door de slapeloze nachten.

Vraag 2: bij mijn weten zijn er geen griepvirussen die van mens naar dier overdraagbaar zijn.

Je antwoord bij vraag 2 klopt niet helemaal. Het "echte" griepvirus (influenza) is van oorsprong een dierenvirus, nl van vogels. Het is overdraagbaar op de mens en op varkens en sommige stammen ook naar honden (is wel zeldzaam).
Alleen, het is geen griepseizoen: influenza komt in deze tijd van het jaar niet voor in Nederland

De virussen die in deze tijd van het jaar griepjes veroorzaken gaan niet over van mens naar hond. Dus wat dat betreft kan TS gerust zijn..
Door Martine-Tom
#3235638
Siberienne schreef:Je antwoord bij vraag 2 klopt niet helemaal. Het "echte" griepvirus (influenza) is van oorsprong een dierenvirus, nl van vogels. Het is overdraagbaar op de mens en op varkens en sommige stammen ook naar honden (is wel zeldzaam).
Alleen, het is geen griepseizoen: influenza komt in deze tijd van het jaar niet voor in Nederland

De virussen die in deze tijd van het jaar griepjes veroorzaken gaan niet over van mens naar hond. Dus wat dat betreft kan TS gerust zijn..
Ts woont op de Galapagos eilanden, geen idee of het daar griepseizoen is...
#3235723
Siberienne schreef:Je antwoord bij vraag 2 klopt niet helemaal. Het "echte" griepvirus (influenza) is van oorsprong een dierenvirus, nl van vogels. Het is overdraagbaar op de mens en op varkens en sommige stammen ook naar honden (is wel zeldzaam).
Alleen, het is geen griepseizoen: influenza komt in deze tijd van het jaar niet voor in Nederland

De virussen die in deze tijd van het jaar griepjes veroorzaken gaan niet over van mens naar hond. Dus wat dat betreft kan TS gerust zijn..
Bedankt voor de reactie!!
Is dat virus temperatuursgebonden? Dat het in nl niet voorkomt in de zomer?
#3235725
bedankt allemaal voor de reacties!
Ik woon indd niet in Nederland maar op de galápagos eilanden, ik ben nu aan het navragen of dat influenza virus hier voorkomt,
Voel me alles behalve beter. Lopen naar het toilet is al te ver en te zwaar, en nu sinds vanmorgen spuugde mamahond schuim :-( daar ben ik nog veel bezorgder over. Ze heeft vannacht ook maar twee keer even bij de pups gezeten, terwijl ze daar normaal slaapt :-(
Pups zijn voor alsnog rustig en miss maar goed dat ze even niet drinken het lijkt erop alsof mamahond ziek is als ze zich over een paar uur niet beter voelt ga ik mrteen met haar naar de dierenarts. Haar oortjes voelde net ook koud aan... :-(
Het is hier nooit winter. Temperatuur nu is qel het laagst van het hele jaar maar alsnow snachts 18 graden en overdag zo'n 22.
#3235741
ik heb de dierenarts gesproken en ( helaas de enige op het eiland werkt alleen savonds) dus vanavond gaat mijn man meteen langs met mamahond.
Hij is wel grotendeels overtuigd dat het het influenza vrius is H1N1 ook wel Mexicaande griep genoemd het is nu hier juist het seizoen daarvoor.
Zegt dat het besmettelijk is, en dat ik de hond geen medicijnen mag geven alleen goed hydrateren met een drink infuus voor ons allebei. En voor mij alleen paracetamol, verder geen andere medicijnen,
Ben vanmiddag flauw gevallen, ( combi in de zon kijlen en warmte denk ik)
Kom mijn bed niet meer uit ga zo naar het ziekenhuis voor een certificaat ( heb avonddienst vanavond:-() maar zo werken gaat echt niet daarnaast zegt hij dat het besmettelijk is.
Maar wie heeft het nu van wie?
De hond via mij of ik via de hond ik werd 24 uur eerder ziek dan de hond..
Wat hij me niet kon vertellen was of de pups mogen drinken.. Vooralsnog gaat ze zelf niet ze zal het zelf wel weten dus ik push haar niet. Pups zijn niet ontevreden en hebben nog niet gehuild of gepiept..
#3235763
Galapagosdogs schreef:ik heb de dierenarts gesproken en ( helaas de enige op het eiland werkt alleen savonds) dus vanavond gaat mijn man meteen langs met mamahond.
Hij is wel grotendeels overtuigd dat het het influenza vrius is H1N1 ook wel Mexicaande griep genoemd het is nu hier juist het seizoen daarvoor.
Zegt dat het besmettelijk is, en dat ik de hond geen medicijnen mag geven alleen goed hydrateren met een drink infuus voor ons allebei. En voor mij alleen paracetamol, verder geen andere medicijnen,
Ben vanmiddag flauw gevallen, ( combi in de zon kijlen en warmte denk ik)
Kom mijn bed niet meer uit ga zo naar het ziekenhuis voor een certificaat ( heb avonddienst vanavond:-() maar zo werken gaat echt niet daarnaast zegt hij dat het besmettelijk is.
Maar wie heeft het nu van wie?
De hond via mij of ik via de hond ik werd 24 uur eerder ziek dan de hond..
Wat hij me niet kon vertellen was of de pups mogen drinken.. Vooralsnog gaat ze zelf niet ze zal het zelf wel weten dus ik push haar niet. Pups zijn niet ontevreden en hebben nog niet gehuild of gepiept..

Influenza komt inderdaad nu voor op het zuidelijk halfrond. Het is nog steeds een raadsel eigenlijk waarom griep zo seizoensgebonden is. Het is niet alleen temperatuur want rond evenaar, bv in Indonesie, komt het het hele jaar voor en dat is toch geen koel klimaat.
H1N1 is een van de influenza virussen, maar overdracht van mens op hond is wel uitzonderlijke voor dit type virus (ik heb ooit een project gedaan om te kijken of een hond influenza kon ruiken, daarbij werkten we ook met virusstammen, heb er wat onderzoek naar gedaan toen, volgens mij gaan alleen H3N2 en H1N5 over op honden)

Maar goed, jij bent niet lekker en je hond ook niet. Belangrijkste maatregel die je nu kan treffen is regelmatig je handen ontsmetten voor je aan/bij de hond komt.
Wie wie heeft besmet, daar kom je nooit meer met zekerheid achter, ook omdat je niet weet of jullie nu hetzelfde virus hebben of niet.
In ieder geval veel beterschap beiden!
#3235781
Siberienne schreef:Influenza komt inderdaad nu voor op het zuidelijk halfrond. Het is nog steeds een raadsel eigenlijk waarom griep zo seizoensgebonden is. Het is niet alleen temperatuur want rond evenaar, bv in Indonesie, komt het het hele jaar voor en dat is toch geen koel klimaat.
H1N1 is een van de influenza virussen, maar overdracht van mens op hond is wel uitzonderlijke voor dit type virus (ik heb ooit een project gedaan om te kijken of een hond influenza kon ruiken, daarbij werkten we ook met virusstammen, heb er wat onderzoek naar gedaan toen, volgens mij gaan alleen H3N2 en H1N5 over op honden)

Maar goed, jij bent niet lekker en je hond ook niet. Belangrijkste maatregel die je nu kan treffen is regelmatig je handen ontsmetten voor je aan/bij de hond komt.
Wie wie heeft besmet, daar kom je nooit meer met zekerheid achter, ook omdat je niet weet of jullie nu hetzelfde virus hebben of niet.
In ieder geval veel beterschap beiden!
Dankjewel voor alle informatie anders had ik er nooit opgekomen,
Ben inmiddels in het ziekenhuis geweest nadat ik thuis twee keer was flauw gevallen en in het ziekenhuis nog een keer ging.
Heb een zware amandel ontsteking waardoor ik dus de griep verschijnselen heb en koorts en koude rillingen... Nooot gedacht dat amandelontsteking zulke bijwerkingen zou hebben. En door dat mn meissie ook ziek was ik de link daarnaar toe leidde..
Ik denk dat mn meissie zich ziek voelde door mij, doordat ik ziek in bed lag, lag ze heel de tijd bij me om me te troosten... Het gaat met haar gelukkig weer beter.. Ze heeft gewoon weer gegeten en ontlasting was ook weer dikker! Gelukkig een zorg minder. Na een injectie in mijn bil zelf ook maar goed uitzieken, aangeraden word 5 dagen lekker in bed te blijven( dat gaat me never nooit lukken hahha) maar vandaag en morgen gaat goed komen!
Nogmaals heel erg bedankt voor je informatie! Als mijn klachten maandag niet weg zijn, zouden ze voor alle zekerheid daarop gaan testen( kan natuurlijk beide zijn) maar hoogstwaarschijnlijk alleen heftige amandelontsteking..
#3235784
pluk schreef:Heb er geen verstand van dus geen advies maar wil je wel heel erg beterschap wensen!

En wat ik me al een tijd afvraag...hoe ben je eigenlijk op de galapagos verzeild geraakt?
Dankjewel pluk voor de beterschapswensen!

Haha, vanwege overuren op mijn werk in nl kon ik ieder jaar rond januari/ februari twee maanden doorbetaald reizen, waarvan ik 4 jaar geleden een half jaar door Zuid Amerika heb gereisd, bedoeling om vrijwilligers werk te doen op de galápagos( het project wat ik wilde doen en voor betaald had was hypo therapy, het project bleek achteraf niet te bestaan, er waren geen paarden en geen kinderen waar mijn project was) ik was ook nog eens de enige vrijwilliger en best teleurgesteld, maar al na een dag mijn man ontmoet en meteen wist ik dat dit anders was als voorgaande relaties. het typische cliché verhaaltje.. Zo'n grenzeloos verliefd verhaal hahaha na 2 maanden eenmaal terug in Nederland werd het alleen maar duidelijker, helaas door strenge regels van galápagos mocht je er toen de tijd maar 3 maanden per jaar zijn, en mijn werkcontract liep nog gewoon door.
Dus na 6 maanden in Nederland kon ik daarna eindelijk 3 weken terug naar galápagos naar mijn toendertijd vriend toe! 3 weken was veel te kort, maar aa gezien we iedere dag skypte( lastig we zitten met 8 uur tijdverschil met nl, het is hier nu 18;22 en in nl dus al midden in de nacht)
Hij moest daarvoor steeds naar een internet café om te skypen en dat deden we iedere dag( voor mij dus in nl iedere nacht haha)
Nu zijn we inmiddels bijna 2 jaar getrouwd. En ben ik geëmigreerd naar een van de galápagos eilanden, onze grootste gedeelde interesse zijn onze dieren, onze honden en ons paard!(in de toekomst worden dat meerdere paarden)
We wonen nu in een klein mini huurhuisje en we werken allebei veel om het rond te kunnen krijgen, ik werk breakdiensten en mijn man heeft deels nachtdiensten, daardoor staan onze dieren altijd voorop, verse voeding, barf staat iedere dag voor ze klaar en we hebben 2 hectare aan grond die zijn opa en oma aan hem gedoneerd hebben omdat hij hun altijd heeft geholpen.. dus de doggies kunnen daar iedere dag lekker los gaan :D
We zijn nu stukje bij beetje een huis aan het bouwen op ons land. En de honden vinden het helemaal geweldig, dankzij hem ben ik ingaan zien hoe belangrijk verse voeding is( in nl de hond van het gezin werd brok gevoerd) en soms kip en kippenbouillon maar that's it.
Dat toen hij onze eerste geadopteerde hond even een in stukken gesneden rauwe kip gaf en ik echt dacht wat doet hij nou, na veel research vooral op dit forum( waar ik al bijna 2 jaar dus vanalles mee volg maar mij Nooit had aangemeld tot de dag dat ik vragen had over mijn drachtige meisje en die niet terug kon vinden) alle voedings vragen kon ik zoekend zo makkelijk terug vinden dat ik nooit een topic aan hoefde te maken! :)

Nu met wat specifiekere vragen en de toch wel redelijke onwetendheid hier op het eiland is het erg handig dat hier zoveel mensen zijn die veel verstand ervan hebben en altijd fijn om ervaringen te lezen en te Delen.

Zo wanneer je ziek in bed ligt heb ik nogal tijd om een reactie te geven Hahahaha volgens mij is dit een mega bericht geworden :P :D
Ik vind het een erg handige website en vind het leuk om ervaringen te lezen van mensen met dezelfde gedachtengang!!
Bedankt voor je interesse :)
#3235838
Galapagosdogs schreef:Dankjewel voor alle informatie anders had ik er nooit opgekomen,
Ben inmiddels in het ziekenhuis geweest nadat ik thuis twee keer was flauw gevallen en in het ziekenhuis nog een keer ging.
Heb een zware amandel ontsteking waardoor ik dus de griep verschijnselen heb en koorts en koude rillingen... Nooot gedacht dat amandelontsteking zulke bijwerkingen zou hebben. En door dat mn meissie ook ziek was ik de link daarnaar toe leidde..
Ik denk dat mn meissie zich ziek voelde door mij, doordat ik ziek in bed lag, lag ze heel de tijd bij me om me te troosten... Het gaat met haar gelukkig weer beter.. Ze heeft gewoon weer gegeten en ontlasting was ook weer dikker! Gelukkig een zorg minder. Na een injectie in mijn bil zelf ook maar goed uitzieken, aangeraden word 5 dagen lekker in bed te blijven( dat gaat me never nooit lukken hahha) maar vandaag en morgen gaat goed komen!
Nogmaals heel erg bedankt voor je informatie! Als mijn klachten maandag niet weg zijn, zouden ze voor alle zekerheid daarop gaan testen( kan natuurlijk beide zijn) maar hoogstwaarschijnlijk alleen heftige amandelontsteking..

Graag gedaan en heel veel beterschap gewenst!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door