Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door monster
#3235145
Gisteren nieuw vlees binnengekregen.
Bij het verdelen had ik even een brok van een half pond in de bak van lodi gegooid. Ik loop de schuur uit, hij schiet naar binnen en slikt zo de hele klont in. We hebben hem een paar uur in de gaten gehouden. Er gebeurde niks. Blijft raar volk, die labradors.
Door Retrievers
#3235283
Senna heeft is een keer 900 gram aan bevroren vlees gegeten omdat mijn moeder het vlees 'eventjes' op de grond had gezet toen ik naar de wc ging omdat ze met de koelkast bezig was. Ik heb jankend de DA gebeld maar er was niks gebeurd.

Toen ze 1 was heeft ze 3 kanten klare maaltijden opgevreten wat mijn vader was vergeten en op de eettafel had laten liggen.

Mijn rattenkooi heeft een rek eromheen staan van de oudere kooi die ik had omdat ze anders enorm veel vlasvezel, poep en knaagdierenvoer ging eten die de ratten uit de kooi gooien.

Verder eet ze ook graag gras, al jaren.. Sinds ze het een keer probeerde besloot ze gedeeltelijk koe te worden ;D
Gebruikersavatar
Door constance.blokzijl
#3235297
Euhm.... Niet alleen labradors? Ik heb hier een bulldog die ook door kan gaan voor stofzuiger.... En heeft ooit een kilo nog niet ontdooide kvv buit gemaakt.... Dat was eigenlijk voor hun beide bedoeld....
Gebruikersavatar
Door doranto
#3235337
Soms moet je echt ogen in je rug hebben! :P
Gelukkig is het goed afgelopen. Zou daar toch ook wel van balen.
Door Siberienne
#3235466
Mijn vorige husky heeft ooit 3 kg brokken naar binnen gewerkt, toen had hij wel buikpijn ja... Gelukkig ook goed afgelopen.

De andere heeft trouwens een keer een pond boerenboter weggewerkt... dat was wel dunne gele poep :P
Door cj
#3235470
In de schuur heeft mijn teckel Cees de deur opengemaakt. HOE??????? en ik meen 1,5 kg suddervlees met uien opgegeten. DIE BUIK WAS ENG, maar de uien deden hun werk.
Saskia
Door Anne in Zweden
#3235484
Sinds Lupi tot twee keer toe 10-12 vetbollen voor vogels (mét netje er nog omheen) heeft opgegeten en alles keurig weer heeft uitgekakt, ben ik niet meer zo bang wanneer ze 'alleen' de zelfgemalen kvv voor de katten die op het aanrecht staat te ontdooien (900 gram per keer) naar binnen werkt. :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door doranto
#3235496
cj schreef:In de schuur heeft mijn teckel Cees de deur opengemaakt. HOE??????? en ik meen 1,5 kg suddervlees met uien opgegeten. DIE BUIK WAS ENG, maar de uien deden hun werk.
Saskia
Ja kunst een teckel :P
Die kan het over een grote lengte verdelen :biggrin2:
Door Lil
#3235803
Hier is eens 2,5 kg gedroogd vlees (dus x 3 wil je vers gewicht hebben) opgevroten door de lieve labradorkruising met Mechelaarkruising inbraakpraktijken. Daar hebben we wel ff bij de da een spuitje gehaald om te laten kotsen. Dat zou te veel vocht aan de maag onttrekken cq te veel opwellen (was er al mee bezig). Dus gut 1 kg (bevroren) vlees. Hap slik holle kies (maar daar zou ik ook niet blij mee zijn, maar niet ongerust om).
Gebruikersavatar
Door doranto
#3235807
Lil schreef:Hier is eens 2,5 kg gedroogd vlees (dus x 3 wil je vers gewicht hebben) opgevroten door de lieve labradorkruising met Mechelaarkruising inbraakpraktijken. Daar hebben we wel ff bij de da een spuitje gehaald om te laten kotsen. Dat zou te veel vocht aan de maag onttrekken cq te veel opwellen (was er al mee bezig). Dus gut 1 kg (bevroren) vlees. Hap slik holle kies (maar daar zou ik ook niet blij mee zijn, maar niet ongerust om).
Dat is precies waar ik aan dacht na de reactie van @Siberienne...3 kg. brokken!! :o
Door Lil
#3235812
Doranto schreef:Dat is precies waar ik aan dacht na de reactie van @Siberienne...3 kg. brokken!! :o
Goede brokken wellen als het goed is niet op, maar ja dit kan behoorlijke klachten geven.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3235813
Lil schreef:Goede brokken wellen als het goed is niet op, maar ja dit kan behoorlijke klachten geven.
Maar daar is toch ook heel veel vocht aan onttrokken? Dacht dat ze daardoor altijd wél opwelden....
Door Lil
#3235814
Doranto schreef:Maar daar is toch ook heel veel vocht aan onttrokken? Dacht dat ze daardoor altijd wél opwelden....
Alleen bagger kwaliteit. Goede vallen als poeder uit elkaar.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3235856
Lil schreef:Alleen bagger kwaliteit. Goede vallen als poeder uit elkaar.
Logisch gezien lijkt mij dat wanneer er vocht aan onttrokken is er vocht opgenomen moet worden om te kunnen worden verteerd. Iets wat vocht opneemt, neemt volgens mij per definitie toe in volume, anders neemt het niets op :-\ Zelfs poeder neemt volgens mij dan in volume toe. Maar dit is puur mijn logische redenatie hoor, ik heb er geen verstand van ;)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door