Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Hope
#3235600
Vandaag is het precies 19 jaar geleden dat ik een klap in mijn gezicht kreeg van een paard.
Ik was een jong, enthousiast meisje van 10 wat in de zomervakantie aan het helpen was op de manege. Ik mocht met een paard wandelen wat net gereden was. Nou, dat wilde ik wel!
Ik riep nog tegen het paard, ik liep er niet achterlangs maar vanaf de zijkant naar hem toe. En toen ineens: klap!

Hij raakte me vol in mijn gezicht. De schade: hersenkneuzing, breuk in de schedel, breuk in het voorhoofd, verbrijzelde neus, oogkas, wiggenbeen, de kaak links volledig verwoest. Dubbele whiplash, schade aan de zenuwbanen van de nek.
13 reconstructies later en het resultaat is verbluffend!

Nu, 19 jaar later, last van Niet Aangeboren Hersenletsel. Trigeminus Neuralgie oftwel ernstige aangezichtspijn. Neuropatische pijn door het hele lijf, problemen met lopen, motoriek en coördinatie. Fibromyalgie. Dubbelzicht, 80% lichtgevoeligheid en een oog wat nog maar 30% zicht heeft.
Maar ik lééf. En daar ben ik toch zo onwijs, ontzettend, ongelooflijk dankbaar voor.

Op een dag als deze denk ik terug aan al die mensen die naast me stonden. Het gezin, vrienden, familie.
Maar ook artsen die terugvlogen vanuit hun vakantie in het buitenland om het leven van een klein meisje te redden. Revalidatie-artsen, fysiotherapeuten, psychologen.
Mijn man, die me laat zijn wie ik ben. Die gewoon alleen maar zijn armen om me heen slaat als de NAH me weer eens zo in de weg zit en mijn hoofd vol chaos is. Die me het gevoel geeft Doutzen Kroes te zijn.

Wat is het leven toch eigenlijk fantastisch hé. Zoveel momenten die ik gemist zou hebben als het zijden draadje gebroken was. Ik voel me altijd een beetje jarig op deze dag. Een tweede verjaardag dan.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#3235604
Jij bent voor mij een groot voorbeeld Marloes. En dan zou ik groot voorbeeld het liefst zo groot op het scherm laten verschijnen dat het eraf spat. Ik heb diep, diep respect voor hoe jij in het leven staat en ermee omgaat. En dat je Doutzen Kroes bent voor je man, dat is ware liefde, dat is voor mij zoals het hoort te zijn. Ik wil je een hele dikke knuffel geven!!! :bigarmhug:
Door pallas
#3235605
Oef....zoveel herkenning. Er borrelt van alles in mij op, maar woorden lukken niet.
Behalve dat ik het je zo gun dat je zo in het leven mag blijven staan! Toppie :-) :-) :-)
Door Anne in Zweden
#3235606
Ik blijf het een afgrijselijk idee vinden, hoe je leven zomaar ineens totaal, maar dan ook totaaaal verandert zonder dat je het in de verste verte ziet aankomen. En ik blijf het knap vinden hoe jij ermee omgaat. Het is wellicht een beetje vreemd om het te zeggen, maar aangezien je het zelf als een tweede verjaardag ervaart: gefeliciteerd dan maar! :biggrin2: :-*
Door Lil
#3235615
Afgrijselijk veel pech en geluk gehad (menigeen idd die zo iets niet overleefd).

Super hoe jij/jullie ermee omgaan!!!

:-* :-* :-*
Door jasmijn
#3235621
Pauline schreef:Jij bent voor mij een groot voorbeeld Marloes. En dan zou ik groot voorbeeld het liefst zo groot op het scherm laten verschijnen dat het eraf spat. Ik heb diep, diep respect voor hoe jij in het leven staat en ermee omgaat. En dat je Doutzen Kroes bent voor je man, dat is ware liefde, dat is voor mij zoals het hoort te zijn. Ik wil je een hele dikke knuffel geven!!! :bigarmhug:
+1

gefeliciteerd met je 2de verjaardag, wanneer het leven je tegen zit komt je waren kracht naar boven en jij ben zo verschrikkelijk sterkt!
Gebruikersavatar
Door constance.blokzijl
#3235622
Echt Marloes ik heb zo'n diep respect voor jou, hoe jij hiermee omgaat. Heel, heel knap! En wbt je man, dat is gewoon echt pure liefde, zo hoort dat. Maar dat moet je wel koesteren.
Gefeliciteerd met je extra verjaardag, maar daar een extra feestje van!
Door - pien -
#3235626
pallas schreef:Oef....zoveel herkenning. Er borrelt van alles in mij op, maar woorden lukken niet.
Behalve dat ik het je zo gun dat je zo in het leven mag blijven staan! Toppie :-) :-) :-)
Ik zocht naar woorden en dit verwoordt het meest wat ik voel.
Knuffels voor jou Marloes :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug:
En: ik vier ook altijd mijn 'tweede verjaardag', dat is heel herkenbaar :-*
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3235641
Marloes, volgens mij weet jij niet half hoe enorm sterk jij bent!
Ik kende het verhaal al door te lezen op je website. Wat ik misschien nog wel het knapste vind is hoe jij je bent gaan richten op angstige paarden om die te helpen ondanks wat jou is overkomen door de trap van een paard toen je 10 was. Angstige paarden zijn toch ook vaak wat meer onberekenbaar.

Denk dat je een inspiratie bent voor velen door zo enorm positief te kunnen blijven ondanks alle tegenslagen die je op je pad krijgt. Voor mij in ieder geval wel :-*
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door