Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Carmelien
#3235160
Hallo allemaal,

Onze 7-jarige gecastreerde huskyteef verhaart steeds slechter. Dit zal te maken hebben met de leeftijd en het feit dat ze gecastreerd is. Toch vraag ik me af of ik een supplement kan geven (schapenvet? visolie?) wat goed is voor de vacht.

Tweede vraag: onze 3-jarige reu heeft last van winderigheid, behalve op de kvv van Prins Lamb & Rice. Als ik naar de ingrediënten kijk vraag ik me af waar hem dat dan in zit:
Samenstelling
Kip, rundvlees, lamsvlees, rijst, bieten, zonnebloemolie, zalmolie.

Analyse
Vocht 58.0%
Ruw eiwit 11.4%
Ruw vet 22.0%
Ruwe as 3.4%
Ruwe celstof 0.8%.

Mineralen
Calcium 0.7%
Fosfor 0.5%

Voedingswaarde
2612 Kcal/Kg
Door Lizzy
#3235191
Carmelien schreef:Hallo allemaal,

Onze 7-jarige gecastreerde huskyteef verhaart steeds slechter. Dit zal te maken hebben met de leeftijd en het feit dat ze gecastreerd is. Toch vraag ik me af of ik een supplement kan geven (schapenvet? visolie?) wat goed is voor de vacht.
En wat eet zij?
Visolie is inderdaad heel goed. En je zou bijv. tijdelijk vachtkruiden van de Groene Os kunnen geven. Schapenvet is ongezonde bagger (zeker de blokjes, die zijn verhit en verhit vet is zoooooooooooo slecht).
Tweede vraag: onze 3-jarige reu heeft last van winderigheid, behalve op de kvv van Prins Lamb & Rice. Als ik naar de ingrediënten kijk vraag ik me af waar hem dat dan in zit:
Samenstelling
Kip, rundvlees, lamsvlees, rijst, bieten, zonnebloemolie, zalmolie.

Analyse
Vocht 58.0%
Ruw eiwit 11.4%
Ruw vet 22.0%
Ruwe as 3.4%
Ruwe celstof 0.8%.

Mineralen
Calcium 0.7%
Fosfor 0.5%

Voedingswaarde
2612 Kcal/Kg
Niet direct. Maar ik zou gewoon eens een andere KVV proberen om te kijken hoe hij daar op reageert. Carnibest of Bibi of TinLo of CarniVoer ofzo.
Door Carmelien
#3235445
Bedankt voor de tips! Ja, ik had al ergens op het forum al gelezen dat die schapenvetblokjes niet aan te raden zijn, maar omdat Bandit (=Tannetje?) ze ook verkoopt dacht ik: dan moet het toch wel goed zijn? Oh, en hebben jullie een voorkeur voor een bepaald merk visolie? Levertraan is dat ook geschikt?
Door Mowgli
#3235618
Carmelien schreef:Bedankt voor de tips! Ja, ik had al ergens op het forum al gelezen dat die schapenvetblokjes niet aan te raden zijn, maar omdat Bandit (=Tannetje?) ze ook verkoopt dacht ik: dan moet het toch wel goed zijn? Oh, en hebben jullie een voorkeur voor een bepaald merk visolie? Levertraan is dat ook geschikt?
Schapenvet wordt veelal gebruikt in een nierendieet, zodat de hond of kat wat extra calorieën binnenkrijgt. Met ( chronische) niereninsufficieëntie valt je huisdier namelijk nogal af. Ik denk dat Bandit het daarom verkoopt.

Gesendet von meinem GT-I9295 mit Tapatalk
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door