Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3234926
Ik probeer mijn witte was weer wit te krijgen, en ik heb nu iets dat echt werkt. Voor ik de witte was start, laat ik het 1 (of 2 als ik lui ben) dag in water met vanish weken. Het helpt echt, maar nu is de vanish op.

Zou het door de vanish komen, of door het weken op zich? Iemand een idee? Iemand die een milieuvriendelijker alternatief weet? Want ik ben echt te spreken over hoe mijn witte was nu uit de machine komt.. Zou graag door willen gaan met mijn leven verwitten ;)
Door Lil
#3234966
Vanish tast de vezel aan dus de kleding zal wel snel slijten.

Je hebt blauwsel voor witte was dat haalt de grauw sluier weg en werkt dus super. Heeft te maken met licht weerkaatsing geloof ik. Bestond al toen mijn oma nog jong was, maar ik heb ook wel eens zakjes gehad.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3234967
Ik gooi bij de witte rijbroeken van manlief een zakje bakpoeder bij het wasmiddel. En zijn rijbroeken zijn echt zwart als ik ze moet wassen ::)

Ze komen er stralend wit uit.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3234972
koekje schreef:Ik koop gewoon lichtgele handdoeken en beddengoed :cool:
*Proest!*

Wel handig eigenlijk...
Door src_esther
#3235066
Goedkoper dan bakpoeder en ook effectief is natriumbicarbonaat, ookwel zuiveringszout of baking soda genoemd. Het kan direct bij het waspoeder, maar voor optimaal resultaat is weken het best.

Groet, Esther
Door Siberienne
#3235071
koekje schreef:Ik koop gewoon lichtgele handdoeken en beddengoed :cool:
:biggrin2: :biggrin2: jij snapt het: ik heb laatst ook maar eens grijze handdoeken gekocht
Door jasmijn
#3235082
koekje schreef:Ik koop gewoon lichtgele handdoeken en beddengoed :cool:
Ik doe ook zo iets alleen zijn mijn onderlakens rood, dekbed overtrekken alleemaal verschillende kleuren en mijn handdoeken blauw :biggrin2:

Nooit enig probeleem met de witten was :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3235118
Ik heb zwarte en rode dekbedovertrek, door het verkleuren (vriendje die in roze shirt slaapt XD) de laatste keer voor wit gegaan. . Ik ga de bakpoeder eens proberen, hopelijk hetzelfde resultaat als de vanish!
Door Anneloog
#3235121
In verleden heb ik nog wel eens egfa wit van biotex. Stinkt enorm en kost ff wat tijd maar kreeg grauwe verwassen shirts wel weer wit.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door