Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door hannabelgje
#3234503
Ik heb nooit problemen gehad met functionerings gesprekken op het werk. Totdat een bedrijfsleider als tactiek had om je eerst af te breken om je daarna volgens zijn manier op te kunnen bouwen. Dat kwam toen nogal rauw op mijn dak en sinsdien ben ik dus doodsbenauwd voor gesprekken met mijn leidinggevenden. Ik ga nu altijd uit van het slechtste en heb letterlijk buikpijn voor zulke gesprekken. Mijn huidige baas houdt iedere paar weken een gesprek om de vinger aan de pols te houden. Wij hebben nl enorm veel ruimte in ons functioneren. Hij wil uiteraard wel op de hoogte blijven van wat er speelt. Maar ow wat vind ik dat moeilijk!

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Door ChantalKrijn
#3234510
Ja! Heel herkenbaar. Het wordt beter naarmate de tijd verstrijkt en je merkt dat deze collega's het alleen maar goed met je voor hebben :)
Gebruikersavatar
Door Mieke L.
#3234513
Ik haat het ook echt! Gelukkig mijn chef ook :biggrin2: Dus die gesprekken komen bijna nooit voor. Maar ik snap na jouw ervaring dat je er ook echt niet op zit te wachten!
Door smulpaap
#3234518
Ik kan me indenken dat dit je een enorm rotgevoel geeft
Maar ga je nu binnenkort je eerste gesprek krijgen ?

Ik weet niet hoe je relatie (nu) is met je huidige bedrijfsleider ?
Maar als het een goede relatie is dan kan je het ook even benoemen
Gebruikersavatar
Door Hope
#3234536
smulpaap schreef:Ik kan me indenken dat dit je een enorm rotgevoel geeft
Maar ga je nu binnenkort je eerste gesprek krijgen ?

Ik weet niet hoe je relatie (nu) is met je huidige bedrijfsleider ?
Maar als het een goede relatie is dan kan je het ook even benoemen
+1
Heeft manlief ook gedaan. Bij een vorige, tijdelijke, manager kreeg hij er ineens van langs. Moest verplicht een cursus doen (assertiviteit) en kreeg een heel laag cijfer omdat hij zichzelf niet genoeg verkocht.
Bij zijn nieuwe manager dit meteen aangegeven want hij zag er echt tegenop. Was het issue "niet assertief" genoeg ook meteen van tafel ::)
Manager vond het erg fijn te weten!
Door smulpaap
#3234549
Ja , je hebt ze erbij hoor ::)

Ik heb ooit eens een teamleider gehad die tijdens gesprekken ook even vroeg , wat vind jij nou van die collega en het functioneren ?
Daar moeten ze bij mij niet mee aankomen . Dat is o.a een taak van een teamleider , en dat zei ik dus ook
En ik zei ook , moet je vooral mee doorgaan , erg goed voor de samenwerking en het onderlinge vertrouwen in het team
En stel dat ik iets heb aan te merken op een collega , dan zeg ik dat tegen die collega .
Door hannabelgje
#3234556
Dit gaat mijn tweede gesprek worden. Gelukkig zit ik cijfermatig heel netjes momenteel. En het is echt een loeigoeie baas hoor heb ik de indruk, maar het zit nogal diep geloof ik.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Door eelke
#3234579
Poeh, nee, eigenlijk niet... ik krijg juist nooit opbouwende feedback, alles is goed, ik vraag er zelfs nog extra om want ik kan nooit al helemaal uitgeleerd zijn, en als ze dan zelf met niks komen dan benoem ik het zelf wel want dat heb ik voorbereid... mag van mij juist wel wat pittiger dus ;-)
Door smulpaap
#3234714
hannabelgje schreef:Nog 5 minuten....

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Adem in .... adem uit .... succes ;)
Door Mowgli
#3234744
hannabelgje schreef:Bedankt. Ik leef nog. Was een prettig gesprek. Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Fijn dat het een prettig gesprek was. Dat maakt het de volgende keer hopelijk een stuk makkelijker voor je :-*
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3234765
Ik herken het wel. En als je een beetje het gevoel heb dat het kan, benoem het! Je hebt een reden om je (nog) niet veilig te voelen en daar kan een goede leidinggevende wat mee.

Het hoort ook zo te zijn dat je eigenlijk al weet wat er in zo'n gesprek gaat komen gaat. Niet exact natuurlijk, maar als er iets is wat niet helemaal goed gaat, hoor je dat al te weten. Zodat je er ook mee aan de slag kan. En als in een gesprek voor het eerst iets gezegd wordt over wat niet goed gaat of beter kan, dan zou het ook op dat niveau horen, als aanrijking zodat je er mee bezig kan.

Jammer genoeg gaat het niet altijd zo, maar als dit bedrijf je de indruk wekt op een correcte manier te werken, dan kan je daar wel vertrouwen uit halen.
Door smulpaap
#3234805
hannabelgje schreef:Bedankt. Ik leef nog. Was een prettig gesprek. Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Ah... gelukkig :)
Gebruikersavatar
Door Mieke L.
#3234806
hannabelgje schreef:Bedankt. Ik leef nog. Was een prettig gesprek. Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
:thumbsupup:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door