Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door smulpaap
#3234414
Begin Augustus mag de soos weer even voor de APK
Wij vinden het gezien hun leeftijden toch wel fijn als er regelmatig bv even bloedonderzoek word gedaan
Tot nu toe zijn de waardes prima , maar meten is maar weten ..... En als de waardes wel ooit veranderen dan heb je het maar naast elkaar
We laten dit weer even onderzoeken . En we hopen maar weer op goede uitslagen :) Ik verwacht van wel
Rode en witte bloedbeeld
Lever , alvleesklier en nierwaarden
Eiwitspectrum
Suiker
Calcium

Tessa is nu 13 jaar en bijna 2 maanden oud
Amber wordt in Sept 11 jaar , voor een Bull een gevorderde leeftijd
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3234449
Toch altijd weer spannend zoiets....
Maar ook fijn dat als er wel afwijkingen zijn je vroegtijdig in kan grijpen ;)

Duim dat alles normaal blijkt te zijn
Door Lil
#3234454
Ja bij senior laat ik dat jaarlijks doen en bij bejaard half jaarlijks. Is toch wel een paar keer gebleken dat we er op tijd bij waren.
Door smulpaap
#3234520
dinky89 schreef:Toch altijd weer spannend zoiets....
Maar ook fijn dat als er wel afwijkingen zijn je vroegtijdig in kan grijpen ;)

Duim dat alles normaal blijkt te zijn
Ja , best spannend
En idd sommige ziektes kunnen er zomaar insluipen op die leeftijd
Door smulpaap
#3234523
Lil schreef:Ja bij senior laat ik dat jaarlijks doen en bij bejaard half jaarlijks. Is toch wel een paar keer gebleken dat we er op tijd bij waren.
Ja tot nu toe hier jaarlijks . Maar vanaf nu maar twee keer per jaar met de twee taarten
Door hannabelgje
#3234558
Lil schreef:Ja bij senior laat ik dat jaarlijks doen en bij bejaard half jaarlijks. Is toch wel een paar keer gebleken dat we er op tijd bij waren.
Vanaf welke leeftijd begin je met zoiets?

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door Dian
#3234568
hannabelgje schreef:Vanaf welke leeftijd begin je met zoiets?

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
precies........ Rakker is nu 12 jaar, schaar je dat voor een kleine hond onder de categorie oud of beiaard??
Door smulpaap
#3234571
hannabelgje schreef:Vanaf welke leeftijd begin je met zoiets?

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Het is voor een d.a natuurlijk altijd handig om de waardes te weten in een (nog ) gezonde toestand

Verder hangt het af van ras . Kleine rassen worden (vaak ) ouder dan grote(re) rassen
Ze worden dus ook wat later als senior beschouwd dan een groot ras
Amber , mijn E.B is bijna 11 . Bullen van die leeftijd worden beschouwd als bejaard ( Ze worden gemiddeld 10 jaar )
De JRT wordt zo ongeveer 13 - 14 jaar , soms ouder . Tessa is 13 jaar

Dan zijn er nog de ziektebeelden . Het ene ras heeft aanleg voor dit , het andere ras voor dat ( op oudere leeftijd )
Medicatie en de bijwerkingen ervan op o.a lever en nieren
Glucosamine kan ook een nadelige werking hebben op de nieren

Het zal dus ook afhankelijk zijn van de gezondheid van een hond
Betreft het een hond die al op jonge leeftijd behoorlijk wat medicatie krijgt bv dan is het naar mijn mening goed om een regelmatige check te laten doen

En natuurlijk ook hetgeen je zelf waarneemt . Gaat een hond meer drinken en meer plassen ..... verandering gewicht , conditie , weerstand , slecht genezende wondjes , dat soort dingen allemaal . En dat is niet altijd aan leeftijd gebonden
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door