Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Ria7
#3233960
Mijn uit Spanje geadopteerde hondje Jessy heeft al een tijdje dagen dat er bloed in haar ontlasting zit en diarree dus eerst werd er aan een voedselallergie gedacht(wat ik me al niet kon voorstellen).
Na weken speciaal voer kwam er geen verbetering in.
Toen een 10 daagse antibioticakuur,maar hielp ook niet.Afgelopen Maandag een uitgebreide bloedtest laten doen.Ik kreeg Woensdag de uitslag;Leishmania ;.VRESELIJK!!!
Het is een drama!!!Haar milt is vergroot plus allemaal zwarte vlekken op haar milt.
Ook heeft Jessy een bult bij haar tepel vlakbij haar lies daar hebben ze gisteren een biopt van genomen.
Mocht het kanker zijn dan is de prognose heel slecht.Volgende week krijg ik de uitslag en eerder kunnen ze haar geen medicijnen voor LM geven.
Eerst moeten ze zeker weten of ze ook kanker heeft.
De urine test ,eiwitten verhoogd,dus ook haar nieren moeten ze in de gaten houden.
Nu is mijn vraag of iemand van jullie mij tips kan geven wat ik haar het beste kan voeren.
Ik kook het liefst zelf dus zou graag willen weten wat voor vlees, vis en groente ik haar het beste kan geven.
Mij is verteld dat het purinegehalte in haar voeding laag moet zijn.
Door Diego
#3233993
Och wat triest...
Wij hebben 5 honden uit het buitenland en ook in het verleden een hond met LM gehad en die is er oud meegeworden.
Was ze niet getest op LM voor ze naar hier kwam? Soms zijn de testen vals negatief en is het belangrijk om voor de zekerheid hier ook weer te testen, het complete reisprofiel. Ik hou het altijd in mijn achterhoofd bij al onze honden en de d.a ook, mochten ze een keer wat mankeren..denk we daar meteen aan en op laten testen. Met LM mits organen niet teveel zijn aangetast, valt prima te leven zowel voor hond als baas.
Maar zo te lezen had je lieve viervoeter het al een poosje onder de leden? Ik hoop geen kanker erbij..wat vreselijk.
Bij LM zoveel mogelijk nieren ontzien en dus laag fosfor en hoogwaardig eiwit. ( geen ei, geen vis..want teveel fosfor!)
Lizzy heeft een mooi stuk hier ( onder de bibliotheek dacht ik) staan over nierdieet. ( ik kan nu met mobiel niet link erbij zetten).
Groente is altijd goed en ik gaf nierdieet van Bandit en volgde ook het nierdieet van hier toen ik voor hem nog zelf samenstelde. Kip, kalkoen, parelhoen deden het beter dan grote dieren zeg maar. Kvv ( bandit nierdieet) ging hier beter dan het botwerk en grote stukken vlees op den duur.
Heel veel sterkte en succes!!
Stress vermijden want dat is een trigger bij LM en uiteraard nooit en nooit meer vaccineren.
En geen prednison! Lm honden reageren daar bizar slecht op met alle gevolgen van dien. En de antibiotica ook.
Weerstand zo hoog mogelijk houden is ook erg belangrijk, de ziekte kan op den duur gaan slapen, maar door slechte weerstand, stress, vacinaties, antibiotica en prednison dan kan het de kop weer op steken.
Heeft je d.a. vaker honden met LM gehad, want er is nog veel onwetenheid hierover.
Door Ria7
#3234004
Diego,bedankt voor je uitgebreide antwoord.
Toen ik Jessy adopteerde nu 5 jaar gelden is ze op LM getest en was er in haar bloed niks te zien,maar ik weet dat een bloedtest op LM niet altijd een duidelijk beeld geeft.
Omdat ze nooit iets mankeerde behalve dan dat zij ook epilepsie heeft heb ik nooit aan LM gedacht.
Ze is altijd vrolijk,fit,eet goed dus bij haar diarree met bloed dacht ik aan een darmontsteking of kanker vanwege haar bult,maar niet aan LM.
Mijn DA kwam met het advies om op buitenlandse ziektes te testen.Zij heeft meerdere honden in haar praktijk die LM hebben.Zij weet er gelukkig veel van.
moet ik het vlees rauw geven of even koken?
Door Diego
#3234040
http://www.barfplaats.nl/forum/viewtopic.php?t=34598

Zelf merkte ik dat ietsje verhit beter verteerd werd. Bij rauw gaf hij regelmatig over.
Nu is dat met zelf samen stellen wat lastiger en uiteraard nooit de botten/karkassen verhitten.
Maar toen ik hem het Bandit nierdieet gaf verhitte ik het wat in een pannetje op het vuur en toen was het overgeven ook over. Maar heel eventjes alles even verhitten al roerend.
Visolie is wel belangrijk ( vis zelf bevat teveel fosfor) omega 3 heeft een hond met nierproblemen veel baat bij. Wat naar dat Jessy ook epilepsie heeft. Heeft hij daar ook medicatie voor?
Ik duim voor je lieve Jessy!
Door Jaela
#3234953
Heel lang geleden kwam er bij mij ooit een herplaatser terug, had zeven maanden bij mij vertoefd en werd geherplaatst en ging als een gezonde hond naar zijn nieuwe baasje, was bij aankomst in Nederland negatief getest op LM. Na een maand bij nieuwe baasje werd hij ziek, da kon niks vinden en verdacht hem van acute leukemie. Het gevolg....hond werd blind, verloor nagels en tanden, bloedende zweren aan zijn oren en vreselijk ontstoken nagelriemen, was echt een zielig hoopje hond. Heb de hond terug gehaald toen ze hem in wilde laten slapen. Uiteindelijk nog een keer getest op LM en bingo, hartstikke positief. Direct op de Allopurinol gezet en op de Energique, iets anders was er in die periode vrijwel niet. Hij ging opknappende heen en alle klachten verdwenen. Uiteindelijk kreeg hij blaasproblemen en is zijn blaas gespoeld, heb hem toen op de Solidago tinctuur gezet en urine is nooit meer fout geweest. Hij is 15 jaar geworden.

Nu heb ik weer een hond met LM, hij kreeg alleen bloedende zweren aan zijn oren en toen gingen bij mij alle alarmbellen af en is hij getest, hij staat op KVV van Dogmeat en uiteraard de Allopurinol en gaat als een trein.

Als jou hond geen kanker heeft, wat ik uiteraard hoop en waar ik voor ga duimen dan is er wat mij betreft geen drama. Ze doen het prima op goede voeding en Allopurinol.

Hoe hoog was de test ?

Succes, hopelijk pakt het goed uit.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door