Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#3234185
Het begint weer vervelend te worden met de vliegen hier. Heb jarenlang zo'n vieze plakstrip gehad maar die wil ik niet meer.
Ik overweeg om een insectenlamp te kopen, maar wat is een goede?

Hebben jullie ervaring met een merk? Waar hangt 'ie om zoveel mogelijk te vangen?

Alle tips zijn welkom! :)
Gebruikersavatar
Door Laika
#3234292
Wij hebben vroeger bij de paarden zo'n lamp gehad maar die deed heel weinig. Als er een een blinde vlieg tegenaan vloog dan knetterde het heftig (de paatden schrokken ervan) en de geur van geroosterde vlieg was daarna smerig.
Ik zweer bij horren. Wat er niet inkomt hoeft er ook niet uit ;D
Door Chouka
#3234304
Ik ben heel tevreden van mijn insectenlamp: vliegen, motten, muggen en af en toe een wesp. Dat ding knettert heel vaak.
Gekocht in de Aldi, elk voorjaar zijn ze er. Mijn vorige is 7 jaar meegegaan en vorig jaar heb ik een nieuwe gekocht. Enkele maanden later deed de oude het niet meer. Mijn nieuwe knettert nog meer dan de vorige.
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#3234314
Dat is goed om te horen! Begon al wanhopig te worden. ;D


We hebben voor alle ramen horren, een kattenstaart voor de achterdeur en dan ook nog een voor de deur van de bijkeuken naar de keuken. Er vliegt er altijd wel één mee naar binnen, daar doe je weinig aan.
We wonen lekker landelijk, tussen de paarden en schapen, dat helpt ook niet. ;)

Hope, weet jij of die raamstickers er ook zonder motiefje zijn? Wel een goede tip!
Vroegâh hadden we een pen waarmee je strepen op het raam trok, als ze daar overheen liepen vielen ze ook dood neer. Weet eigenlijk niet of die er nog zijn.
Achter, in het stalletje heb ik de raampjes ingespoten met veerust, werkt ook goed. Alleen doe ik dat liever niet in de keuken.

Alvast bedankt allemaal, voor de reacties! :)
Door Chouka
#3234435
Bij mij staat de achterdeur gewoon open zodat de honden binnen en buiten kunnen wanneer zij willen. Er komen dan ook vliegen mee binnen, maar die vliegen gewoon allemaal tegen de lamp. Vorige jaren had ik ook van die plakdingen, die snel vol hingen, nu zitten er veel meer onder in de lamp.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3234515
-Annemarie- schreef:Dat is goed om te horen! Begon al wanhopig te worden. ;D


We hebben voor alle ramen horren, een kattenstaart voor de achterdeur en dan ook nog een voor de deur van de bijkeuken naar de keuken. Er vliegt er altijd wel één mee naar binnen, daar doe je weinig aan.
We wonen lekker landelijk, tussen de paarden en schapen, dat helpt ook niet. ;)

Hope, weet jij of die raamstickers er ook zonder motiefje zijn? Wel een goede tip!
Vroegâh hadden we een pen waarmee je strepen op het raam trok, als ze daar overheen liepen vielen ze ook dood neer. Weet eigenlijk niet of die er nog zijn.
Achter, in het stalletje heb ik de raampjes ingespoten met veerust, werkt ook goed. Alleen doe ik dat liever niet in de keuken.

Alvast bedankt allemaal, voor de reacties! :)
Ja, ik heb ze gewoon langwerpig, doorzichtig. Je ziet ze amper zitten op het raam.
1 sticker is 0,5 cm breed en een centimeter of 8 lang en gaat hier 3 maanden mee.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door