Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3233948
Met spoed gezocht ervaren logeeradres voor Afghaanse windhond tegen vergoeding.
Naam: Ahzar
Ongecastreerde reu.
leeftijd 6 jaar
Niet gevaccineerd
wel ontvlooid
karakter: lief, aanhankelijk, buiten onafhankelijk, eigenwijs, dominant naar andere intacte reuen en toch rent hij graag met andere honden. Houdt van strand en zee en rent dan achter de meeuwen aan die hij toch niet kan pakken., maar komt wel terug.
Lief voor kinderen is ook babys en kruipende peuters gewend
Kan in bench : ja
kan met katten: Nee
kan met anderen honden: ja echter niet met intacte reuen (ik heb een gecastreerd reutje)
Locatie woonplaats hond: Den Haag/Kijkduin

Voor de periode van twee weken
vanaf maandag 25 juli t/m 10 augustus 2016

Bijzonderheden: Heeft buiten intensieve aandacht en intensieve vacht en huid verzorging nodig.
Kan niet goed met andere intacte reuen overweg.
Valt uit naar andere intacte reuen als hij aan de lijn loopt
Kan niet overal los gaat achter auto's aan.
Is Afghaan en luistert slecht als hij los is. komt wel terug als hij een lekker stuk gerend heeft.
Zoals een windhond betaamt: hij kent basiscommando's wel, maar is niet altijd bereid om te luisteren. Is dus vaak selectief doof.
Met rustige stem en geduld reageert hij dus wel op commando's als zit en lig en kom. Kan met koel weer naast de fiets mee is dat gewend volgens de eigenaresse.

Reden van wissel logeeradres of oppas aan huis:

De hond is nu een week bij aan het logeren maar ik kan het niet meer opbrengen om de aandacht en de zorg gedurende de andere twee weken te bieden.
Hond is lief en rustig in huis.Aangezien ik zelf geen auto heb en Ahzar niet overal los kan en aan de lijn nogal kort gehouden moet worden omdat hij aan de lijn vaak heftig reageert op voorbij komende reuen en ik ook nog mijn eigen twee oudjes heb is dit een probleem omdat ik in een druk deel van de stad woon waar ook veel andere honden leven. Hij bijt niet maar kost wel veel moeite om hem dan in bedwang te houden of om zijn aandacht af te leiden van te voren. Dit is wat mij met mijn twee oudere honden die ik dan ook aan de lijn heb niet meer lukt. Mijn rug en mijn armen doen verschrikkelijk zeer door dat hij een aantal keren plotseling wegsprong naar een andere hond. Hij heeft me zelfs een keer over mijn honden heen getrokken. De hond kende ik maar wist niet dat hij zich zo gedroeg aan de lijn anders had ik bij voorbaat al gezegd dat ze een andere oplossing moest zoeken.

Ik heb met de eigenaresse van wie de hond is meerdere malen contact gehad en zijn er nu over uit dat ik hopelijk een ander logeer adres voor hem heb. Eigenares is morgen en maandag a.s. wel in Nederland maar gaat dinsdag al weer weg naar Australie voor twee weken
Eventueel kan besproken worden dat de oppasser in haar huis (vlak bij strand en duin) bij de hond logeert

Stuur een pb aan me als je dit zou kunnen en willen of als je iemand weet. dan krijg je de gegevens van de eigenaresse en kun je verder met haar overleggen.


ow wie oh wie...
Laatst gewijzigd door Aquillo op zo 24 jul 2016, 17:44, 1 keer totaal gewijzigd.
#3234008
Ik heb even gekeken maar kan het nergens meer terug vinden, maar ik weet dat er een windhonden opvang/vakantie adres is, (ik dacht in de buurt van Amsterdam/Zaandam Hier hebben ze volop de ruimte en banken om te slapen en vooral, ervaring met het ras!!! Weet de eigenaar dit adres niet? Zou het zeker ter sprake brengen. Kan je helaas niet helpen ivm Qadir, intacte reu, succes!!

Ps: in geval van echte nood kan je ook Rony Rambo (fb) raadplegen hij heeft ook vakantie opvang voor alle windhonden
#3234009
joel schreef:Ik heb even gekeken maar kan het nergens meer terug vinden, maar ik weet dat er een windhonden opvang/vakantie adres is, (ik dacht in de buurt van Amsterdam/Zaandam Hier hebben ze volop de ruimte en banken om te slapen en vooral, ervaring met het ras!!! Weet de eigenaar dit adres niet? Zou het zeker ter sprake brengen. Kan je helaas niet helpen ivm Qadir, intacte reu, succes!!
Dank je wel. Nee i.d.d raar dat zij dit niet eens weet.
#3234038
joel schreef:Ik heb even gekeken maar kan het nergens meer terug vinden, maar ik weet dat er een windhonden opvang/vakantie adres is, (ik dacht in de buurt van Amsterdam/Zaandam Hier hebben ze volop de ruimte en banken om te slapen en vooral, ervaring met het ras!!! Weet de eigenaar dit adres niet? Zou het zeker ter sprake brengen. Kan je helaas niet helpen ivm Qadir, intacte reu, succes!!

Ps: in geval van echte nood kan je ook Rony Rambo (fb) raadplegen hij heeft ook vakantie opvang voor alle windhonden
Bedankt ik heb net een vriendschapsverzoek op fb van Rony gekregen :)
#3234039
joel schreef:Ik heb even gekeken maar kan het nergens meer terug vinden, maar ik weet dat er een windhonden opvang/vakantie adres is, (ik dacht in de buurt van Amsterdam/Zaandam Hier hebben ze volop de ruimte en banken om te slapen en vooral, ervaring met het ras!!! Weet de eigenaar dit adres niet? Zou het zeker ter sprake brengen. Kan je helaas niet helpen ivm Qadir, intacte reu, succes!!

Ps: in geval van echte nood kan je ook Rony Rambo (fb) raadplegen hij heeft ook vakantie opvang voor alle windhonden
Bedankt ik heb net een vriendschapsverzoek op fb van Rony gekregen :)
#3234181
Hartelijk dank voor alle tips hier en op FB.. het is niet meer nodig. Uiteindelijk is er net een oppas gevonden die bij haar thuis kan en wil zitten. Heerlijk in zijn eigen omgeving met iemand die alle zorg kan geven en lekker naar het strand kan met hem.. en mijn ouwetjes hebben weer rust. :) en mijn ruggetje en arm kan ook even rust krijgen en herstellen... Honden blij, bazin blij en ik opgelucht. ;D
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door