Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Hope
#3233885
Vraagje. Wij hebben sinds vandaag een andere auto. Ik heb niet heel veel opties voor Nelson geloof ik.

Er kan een bench in de auto (banken plat) maar daarin kan hij niet gestrekt liggen en eigenlijk ook niet goed rechtop zitten.

Hij kan los in de auto (banken plat) maar dan heeft hij veel ruimte, kan hij meteen uit de auto springen als de deur/klep open gaat en moet er een rek of iets komen. Een net gaat niet, er blijft teveel ruimte over tussen de zijkant en de voorstoelen en Nelson kruipt het liefst op schoot ::)

Of, ik kan hem op de achterbank leggen met een gordel.

Nu is mijn vraag, wat doen jullie? Zijn er mensen die hun hond op de avhterbank hebben?
Wat is veilig voor de hond?
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3233891
Wij hebben Oscar op de achterbank. Eerst in de gordel, maar ik vind dat niet zo fijn. Soms draaide hij een poot helemaal vast in de gordel. Dat is normaal al niet fijn, maar met zijn brieke lijf en soms grote wantrouwen als hij in de angst schiet, bijzonder onhandig.

Dus wij hebben nu een rek achter de voorstoelen. Ook niet superhandig, maar het werkt wel prima. Hij kan los op de achterbank, heeft betere bewegingsvrijheid en kan niet naar voren komen. Ik had hem het liefst in de kofferbak, dat leek me prettiger voor hem, maar hij vindt dit fijner. Als je een ongeluk vanaf de achterkant krijgt, zit de hond op de achterbank fijner dan in de kofferbak. En we hebben zo wel de kofferbak voor bagage en boodschappen en eigenlijk is dat ook wel fijn.
Door Siberienne
#3233892
Wij hebben de honden in een hok in de auto waarin ze ook niet languit kunnen liggen en ook niet echt kunnen staan. Ik vind het voordeel van niet kunnen staan, dat ze het ook niet doen en dus ook niet omkieperen bij een noodstop. De mannen hebben er niet zo'n moeite mee. Maar goed, hussen houden wel van een "holletje"

Mensen bij ons op speurles hebben een hek op maat laten maken zowel tegen de achterbank aan als bij de klep. Heel mooi en degelijk, met een deur die ook nog eens op slot kan. Wel prijzig: 400 euro geloof ik en je kan het er niet zo makkelijk weer uit halen.

Ik heb zelf sinds kort een kleine auto waar ze tzt ook in mogen maar daar ben ik ook nog zoekende wat ik ga doen. De achterbank kan wel plat maar is net niet helemaal vlak en ik kan ook niet zo makkelijk een rek achter de voorstoelen maken.
Ik zit nu dus zelf ook te denken over de honden op de achterbank, maar dan zou ik wel zo'n soort deken erbij willen hebben: http://www.hondenoutlet.nl/product/kurg ... rbankkleed zodat ze ook niet tussen de bank en de voorstoelen kunnen vallen & plus met harnas aan autogordel vast, alleen weet ik niet wat daar de beste oplossing voor is: http://www.hondenoutlet.nl/product/ezyd ... erlengstuk of zoiets: http://www.hondenoutlet.nl/product/kurg ... erlengstuk dus ik ben ook heel benieuwd naar andermans ervaringen ;)
Door Lil
#3233896
Definitief bench. Ik wil niet dat honden gaan zitten of staan inde auto. Op een rotonde kiept het zo om. Dus liever te klein dan te groot. In gordel op achterbank doe ik niet meer. Onhandig, eraf vallen, vast komen te zitten als ze zich omdraaien etc. Dus of rek achter stoelen (op maat laten) maken. Of gewoon een bench.
Gebruikersavatar
Door Janneke
#3233898
Wij hebben een autokennel. En dan eentje waar het tussenschot uit kan. En wij willen niets anders meer.
Heel soms heb ik een van mijn honden in een gordel op de achterbank maar dat is alleen bij iemand anders in de auto. Zo.n gordel is makkelijk mee te nemen en een prima oplossing voor zoiets.
Door Ramses1
#3233903
Autokennels.
Hier geen honden los of aan een gordel in de auto. Ze zitten het veiligst in een stalen kennel.
Een autokennel moet juist krap zijn zodat ze bij een noodstop of ongeluk niet door de auto geslingerd kunnen worden.
Door Kinnie
#3233904
Mijn honden zitten gewoon los in de achterbak. Ik wil juist geen bench oid omdat ik bij een ongeval ten alle tijden de honden eruit wil kunnen halen of erbij wil kunnen. Een gordel op de achterbank is ook niks vind ik. Mijn vorig hondje Joeri heeft zich een keer dusdanig vast gedraaid dat ie zichzelf bijna ophing.
Ik heb dus een rek aan de kant van de achterklep, dus klep open is niet meteen eruit kunnen.
Als er straks een hond bij komt dan gaat de bank plat en hebben ze dus meer ruimte. Mijn honden zitten heel veel in de auto dus wat ruimte vind ik wel prettig.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3233912
Ramses1 schreef:Autokennels.
Hier geen honden los of aan een gordel in de auto. Ze zitten het veiligst in een stalen kennel.
Een autokennel moet juist krap zijn zodat ze bij een noodstop of ongeluk niet door de auto geslingerd kunnen worden.
Je hebt krap en krap natuurlijk. Ik zie vaak autokennels waar de hond met de poten in zijn neus in opgerold zitten. Dat is mij zelfs bij gezonde honden te gek. Ik vind dat een hond wel met goed fatsoen moet kunnen liggen en liefst ook overeind moet kunnen komen. Zeker als je langere ritten maakt (meer dan een kwartier), ik geloof nooit dat het gezond is om langere tijd zo opgevouwen te liggen met gehobbel en gebobbel.
Door hannabelgje
#3233913
Zoë zat bij mijn vorige auto altijd in de achterklep. Dat was minder handig omdat je dan geen hoedenplank kunt gebruiken. Dan ziet iedereen mijn laptop dus liggen als ik onderweg naar huis nog even een boodschap wil doen.
Nu bij mijn nieuwe auto zit ze los op de achterbank maar wel met zo'n speciale hondenauto deken. Ze kan nu dus niet meer van de bank vallen. Ze vindt het superfijn en het is veiliger dan in de klep. Een autobench heb ik ook (atlas car) maar daar wil ze echt echt niet in. Dan gilt ze heel de boel bij elkaar.
Gebruikersavatar
Door constance.blokzijl
#3233920
Ik heb een dubbele autobench waar eventueel het tussenschot uit kan, ze kunnen bij mij zitten en liggen en dat is voldoende. Als we op vakantie gaan, stoppen we elke 2 uur om de poten te strekken en Lola is echt verzot op haar kennel. Zij zit er heel graag in. Het is nog ff afwachten of Harry blijft passen maar dat zien we tzt wel, en ook hoe we dat evt. Gaan oplossen. Maar ik vind het echt ideaal.Afbeelding
Bij ons wordt echt de auto erop gekocht, past de bench niet, dan een andere auto. Zo hadden we vorig jaar toen we een andere auto moesten een Volvo v50 gezien, is de bench 2 cm te hoog..... Dat was dus een dikke vette tegenvaller maar we hebben die dus niet gekocht!
Door fransbulletje
#3233927
De bullen zitten op de achterbank aan de gordel. Ik vind dat het prettigst omdat ik ze dan in de gaten kan houden en erbij kan. Vroeger zaten ze in de in de kofferbak met hondenrek ertussen. Stonden we in de file werd er eentje niet lekker kon ik over de achterbank vol met bagage er naar toe worstelen. Sindsdien zitten ze op de achterbank en dat gaat goed. Ieder zijn eigen kant en natuurlijk doen ze wel eens moeilijk met wisselen van plek maar dan kan ik ingrijpen.
Door judith1967
#3233929
Ik heb Dorian op de achterbank,gordel vond ik niet fijn(zelfde reden als Kaela)
Ik heb zo soort van hangmat.
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3233941
In de huidige auto op de achterbank met een gordel aan het tuig. In de nieuwe in de achterbak met een anti-slip mat.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door