Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door rosmin
#3233450
Sam krijgt sinds 3 weken Dexamethason en een langdurige AB-kuur, beiden zijn niet echt fijn voor zijn algehele weerstand. Nu blijkt dat hij candida in zijn urine heeft. Wat kan ik naast probiotica van Solgar (Acidoph. 40+) nog meer doen om dit tegen te gaan?
Door Lizzy
#3233527
Weinig. Zo lang hij nog aan de AB is, is het lastig om wat tegen de schimmelinfectie te doen... Je kunt wel wat dingen proberen zoals een goede biologische geurende kokosolie. Je kunt hem ook kurkuma geven (tot Golden Paste gemaakt). Knoflook door zijn eten geven. En absoluut geen koolhydraten. Niks, nul.
Door rosmin
#3233870
We zijn inmiddels gestopt met de AB, zijn urine was op de candida na schoon op dit moment, dus ik begin nu met probiotica.
Puur parasiet houd ik in mijn achterhoofd.

Lizzy, weet jij of golden paste samen kan met corticosteroiden, dexamethason in dit geval?

Maandag as gaat Sam nog 1x onder narcose voor extra foto's, we hopen (misschien tegen beter weten in, maar ja....) dat we geen grote rare enge dingen gaan zien. Afhankelijk van wat er uit komt gaan we doorbehandelen of niet :-\
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door