Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Hope
#3233706
Shit. Ik heb sinds vandaag vriezerstress.

1 van onze vriezers geeft alarm en de temperatuur stijgt.
Ik heb afgelopen dinsdag een nieuwe bestelling binnen gekregen (bevroren bezorgd op -21) en hij zit echt tot de nok toe vol. Maar niet tot over het randje van de deksel, dat sluit echt gewoon goed.

Maar nu dus. Hij staat sinds anderhalf uur op superfrost. Het is natuurlijk warm maar dat is het al dagen. De zon staat er niet op, niks. En hij blijft maar alarm geven.
De temperatuur is gezakt van -18 naar -7 en met deze buitentemperaturen is dat natuurlijk echt niet grappig. Het deksel heb ik niet open gehad, ik heb er vandaag niets uitgehaald. Ondanks superfrost is de temperatuur niet omlaag gegaan.

Iemand nog tips wat ik kan doen? Waar kan het aan liggen?
Ik hoor hem wel gewoon lopen, de stroom doet het ook want hij geeft alarm en heeft een digitale temperatuur aanwijzing en die brandt.

Echt hé, dit is nooit leuk, maar als het buiten ruim 30 graden is en je vriezer zit tot de rand vol is het toch echt wel stress :-X
Door TomsBorders
#3233708
is het echt -7 of geef de sensor aan dat het -7 is? Heb je zelf een thermometer toevallig?
Het kan natuurlijk ook komen door een defecte of geblokeerde sensor die iets anders aangeeft dan de werkelijkheid en daardoor in de stress schiet
Gebruikersavatar
Door Hope
#3233710
TomsBorders schreef:is het echt -7 of geef de sensor aan dat het -7 is? Heb je zelf een thermometer toevallig?
Het kan natuurlijk ook komen door een defecte of geblokeerde sensor die iets anders aangeeft dan de werkelijkheid en daardoor in de stress schiet

Dat is een goede. Ik gooi er meteen een meter in.
Thx!
Gebruikersavatar
Door Hope
#3233736
Borke schreef:En...?
Anders stekker er in, stekker er uit.
Resetten dus, net als windows?
-8 zegt de thermometer :'(

Stekker erin, 10 seconde wachten, stekker eruit. Nog steeds -8
Manlief gaat nu kijken of de ventilator niet vol vuil zit.

Op standje superfrost wordt het in elk geval niet warmer dan -7, dat is in elk geval iets.
Gebruikersavatar
Door Border Bandit
#3233781
Wat vervelend!!!!

Ben je in staat om heeeel snel een nieuwe te kopen? Al dat vlees straks weg moeten gooien is ook geen optie. :(
Altijd gebeuren die dingen op vrijdag he!?
Gebruikersavatar
Door Hope
#3233787
Border Bandit schreef:Wat vervelend!!!!

Ben je in staat om heeeel snel een nieuwe te kopen? Al dat vlees straks weg moeten gooien is ook geen optie. :(
Altijd gebeuren die dingen op vrijdag he!?
Precies.
We hebben hem snel leeggemaakt, van de kant gehaald, roosters schoongemaakt, gevuld en aangezet. Hij staat nu met superfrost op -10 dus we gaan vooruit. Gelukkig zit hij goed vol, dat maakt wel dat ik het morgen kan verhuizen als het dan niet is opgelost.
Door Lil
#3233815
Hope schreef:Jeuhj, -18!

Zouden net dan toch de roosters van de ventilator zijn geweest?

Kan best dat hij niet goed kon koelen. Of toch omdat hij langer uit is ge weest en dus gereset is. Stekker eruit betekend vaak dat die stekker ook echt wel enkele minuten eruit moet blijven en dan pas weer erin,

In ieder geval super dat hij het weer doet!
Door Borke
#3233824
Hope schreef:Jeuhj, -18!

Zouden net dan toch de roosters van de ventilator zijn geweest?
Dat kan heel goed en als er dan iets zo'n koelingsventilator blokkeert, dn functioneert het niet goed.
Had de vriezer langere tijd uitgestaan? Anders vind ik het namelijk wel vreemd dat dit zo opeens gebeurd en weer is opgelost...?
Gebruikersavatar
Door Hope
#3233846
Borke schreef:Dat kan heel goed en als er dan iets zo'n koelingsventilator blokkeert, dn functioneert het niet goed.
Had de vriezer langere tijd uitgestaan? Anders vind ik het namelijk wel vreemd dat dit zo opeens gebeurd en weer is opgelost...?
Nee, niet uitgestaan. Maar manlief heeft denk ik de oorzaak gevonden.
In de garage hebben we maar erg weinig stopcontacten. Ik heb daarom de waterblazer naast de vriezer staan.
Manlief denkt dat ik alle haren van Nelson richting ventilator heb geblazen
:sofa:
Gebruikersavatar
Door Border Bandit
#3233850
Hope schreef:Nee, niet uitgestaan. Maar manlief heeft denk ik de oorzaak gevonden.
In de garage hebben we maar erg weinig stopcontacten. Ik heb daarom de waterblazer naast de vriezer staan.
Manlief denkt dat ik alle haren van Nelson richting ventilator heb geblazen
:sofa:
Oeps. ::)
Nou, hij vriest weer goed, je vlees is veilig en de volgende keer blaas je misschien de andere kant op. ;)

Super dat het opgelost is!!! :groupwave2:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door