Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door ijllen
#3233695
Lieve mensen,

Ik ben ten einde raad. Mijn Engelse setter van 5 jaar heeft waarschijnlijk een allergie opgebouwd tegen gevogelte en is gevoelig voor pollen. Ze bijt
en likt heel veel en gaat daardoor een bruinverkleurde vacht krijgen. Ze is de hele dag moe, slaapt bijna continue en komt de mand niet uit als ik
met haar uit wil. Soms rol ik haar uit de mand. Ik heb met bioresonantie uitgedokterd dat het om een allergie gaat. Ze staat nu 1 maand op alle eenvoudige
soorten vlees behalve kip, eend, kalkoen enz. Het gaat iets beter maar ze is zo traag en moe. Ze heeft ook bijna altijd een droge neus. Lieve mensen alle ervaring
in deze is welkom. Ze staat al vanaf haar eerste levensjaar op vlees, dus meer dan dat kan ik niet doen. Help me aub. Heb geen zin om naar een reguliere dieren-
arts te gaan nu al. Wil liever nog even afwachten hoe dit verloopt, maar heb zo'n medelijden met m'n hondje.

Lieve groet

Ellen
Door sella
#3233712
Ik ga ook voor regulier onderzoek van alle bloedwaarden ook schildklier.
Verders zou ik naar een dierendermatoloog gaan. Dokter vroom is een hele goede en lieve dermatoloog die zeker niet staat te springen om maar allerlei troep in je hond te douwen.

Ik heb er ook 1 die niet meer tegen kip en gans kan, haar opmerking was, mijdt dan alles wat eileggend is. Hmm dat is dus ook vis die niet levendbarend is.
Dus ik ben heel blij dat ze me dat heeft gezegd, kan ik weer wat uitsluiten.
Door Lizzy
#3233719
ijllen schreef:Lieve mensen,

Ik ben ten einde raad. Mijn Engelse setter van 5 jaar heeft waarschijnlijk een allergie opgebouwd tegen gevogelte en is gevoelig voor pollen. Ze bijt
en likt heel veel en gaat daardoor een bruinverkleurde vacht krijgen. Ze is de hele dag moe, slaapt bijna continue en komt de mand niet uit als ik
met haar uit wil. Soms rol ik haar uit de mand. Ik heb met bioresonantie uitgedokterd dat het om een allergie gaat. Ze staat nu 1 maand op alle eenvoudige
soorten vlees behalve kip, eend, kalkoen enz. Het gaat iets beter maar ze is zo traag en moe. Ze heeft ook bijna altijd een droge neus. Lieve mensen alle ervaring
in deze is welkom. Ze staat al vanaf haar eerste levensjaar op vlees, dus meer dan dat kan ik niet doen. Help me aub. Heb geen zin om naar een reguliere dieren-
arts te gaan nu al. Wil liever nog even afwachten hoe dit verloopt, maar heb zo'n medelijden met m'n hondje.

Lieve groet

Ellen

Hoi Ellen,
Ik heb eerlijk gezegd ook helemaal niks met bio resonantie..... En ik ging met zulke ernstige klachten dus ook naar Dr. Vroom in Oisterwijk. Zij is dermatoloog en zeker niet van de "we gooien er een prednisonnetje in". Ik vind het niet normaal, een hond van 5 die ZO sloom is, daar moet je naar mijn mening wat mee.....
#3233735
Och setters en hun huidklachten!
Geef je KVV of barf?
Geef je nog iets van granen/rijst/aardappel? Dat was bij mijn oudste teef Boomer de oplossing.
Waar komt ze vandaan? Heeft ze nest broers en zussen met klachten? Misschien kan je zo uitvinden waar je moet zoeken qua allergie.
Maar ik ga ook met m'n voorgangers mee dat een reguliere dierenarts ( in deze Vroom) een hele logische stap zou zijn als het mijn hondje was.
#3233788
Ik geef Libby kant en klaar diepvriesvlees van o.a. Lotgerink en Smuldier compleet. geen gekleurde beloningsbrokken, wel eieren, lamsoren en bullepezen.
Volgens mij kan ik niet veel meer béter doen.
Ik ga volgende week bellen met dokter Vroom in Udenhout :-))

Fijn weekend allemaal

Groet Ellen
Door Lizzy
#3233809
ijllen schreef:Ik geef Libby kant en klaar diepvriesvlees van o.a. Lotgerink en Smuldier compleet. geen gekleurde beloningsbrokken, wel eieren, lamsoren en bullepezen.
Volgens mij kan ik niet veel meer béter doen.
Ik ga volgende week bellen met dokter Vroom in Udenhout :-))

Fijn weekend allemaal

Groet Ellen
Hoi Ellen,
Mjah, ik vind dit lastig om tegen je te zeggen... Ik ga je vast ernstig teleurstellen.... Je denkt dat het niet veel beter meer kan maar ik ben dat helaas niet met je eens. Je voert nu 2 merken KVV aan je hond waar ik echt niet kapot van ben. De kilo prijs van dit spul verteld je eigenlijk (als we daar gewoon eerlijk over zijn) genoeg. Je kunt gewoon geen kwalitatief goede vleesvoeding in elkaar draaien voor deze prijs..... En ja, het kan dus wel beter.

Je kunt gaan zelf samenstellen voor je hond met kwalitatief goed spiervlees, vleesbot, orgaanvlees en groenten. En daarbij heeft je hond meer omega 3 vetzuren nodig, in de vorm van vette vis of visolie (in jouw geval lijkt mij visolie niet zo'n gek idee!). Zelf samenstellen heeft ook als voordeel dat jij bepaald en weet wat je je hond te eten geeft, met dit soort prakken ben je volledig afhankelijk van de fabrikant (en zo verdwijnt er per ongeluk nog wel eens wat blikjes SMAC in de Smuldier, bijvoorbeeld http://www.barfplaats.nl/forum/viewtopi ... hilit=SMAC - en ja ja, dat gaat echt nooit meer gebeuren hoor. Nee. Voortaan malen we het echt beter, dan kunt u niet zien wat wij erin pletteren).

Dus nou ja, ik hoop dat ik je niet al te veel ontmoedig nu, maar in jouw geval zou ik toch als de wiedewaai overschakelen naar een zelf samengestelde voeding en als dat je dat perse niet wilt: toch naar een betere KVV zonder rijst en liefst zonder premix, liefst nog diverse merken die diverse diersoorten gebruiken. Maar, het blijft een prak en of je nou een prak van 5 euro de kg voert of van 1 euro de kg: je weet niet wat je je hond voert, ik zou in jouw geval wel willen weten wat mijn (toch wel huidprobleem-gevoelige) hond binnen kreeg.
Door Lizzy
#3233810
Door de sloomheid die je beschrijft sluit ik het overigens niet uit dat jouw hond een forse voedsel allergie heeft. Ik raad je daarom aan om minimaal 2 diersoorten NIET te voeren, diersoorten die makkelijk verkrijgbaar zijn, je hond vanzelfsprekend nooit eerder gegeten heeft en waar je alle onderdelen van kunt voeren. Ik denk daarbij bijvoorbeeld aan konijn en parelhoen. Die kun je dan inzetten mocht je een eliminatie dieet willen gaan doen. Ik denk zelf wel dat dit 1 van de eerste stappen is die Dr. Vroom zal willen dat je gaat zetten, elimineren. Maar, ik zou dat echt in overleg met haar doen.
#3233813
Ik ga met Lizzy mee dat dit niet de beste merken zijn.
Mijn voorkeur zou zeker ook barfen zijn en inderdaad een diersoort of 2 weglaten die ze nog nooit heeft gehad. Mijn honden krijgen om die reden nooit konijn.

Zit er in de ongekleurde beloningsbrokjes graan oid?

Wat kreeg ze bij de fokker te eten? En weet je wat van de nest broers en of zussen? Soms zie je dat meerdere hondjes uit een nest namelijk last hebben. Hoeft niet altijd hoor je kan ook net 'pech' hebben.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3233945
Och jee, wat naar :-\

Allergie. Het is ingewikkelder dan je soms denkt.
Helaas ga ik met de voorgangers mee. Ik weet niets van bioresonantie maar deze klachten zijn te ernstig om zelf mee te dokteren. Bij Vroom zit je echt op het best. Het klinkt wellicht duur, een consult daar, maar besef dat je er weinig zal komen. Veel gaat via telefoon of mail. Ik ben er met Nelson maar twee keer geweest en toen hadden wij de oplossing al te pakken.

Ik wil je niet afschrikken, maar laat ook naar de longen luisteren. Mijn labrador heeft voedsel- en huisstofmijtallergie en reageert op pollen. Hij was net zo sloom als jij jouw hond beschrijft en het blijkt dat de allergie ook op zijn longen slaat.

De merken kvv die je nu voert... Ik denk toch wel dat het beter kan. Ook al staat op de verpakking dat het compleet is en goed voer, en ookal is het nog altijd beter dan brok, er is echt veel verse vleesvoeding te krijgen met (stukken) betere kwaliteit. En kwaliteit heeft je hond echt nodig, zeker als het immuumsysteem harder moet werken i.v.m de allergie.

Mijn stappen zouden zijn:
Afspraak maken bij Vroom
Overstappen op een goede kvv (bijvoorbeeld Haaksbarf, Alaska etc)
2 diersoorten in zijn geheel niet voeren zodat je een eliminatie-dieet kan gaan startten
Visolie toevoegen voor extra omega's die nodig zijn voor de huid
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door