Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3233329
Net met de soos de dijk op . Niet zo warm , dus het kon . Er komen ook wandelaars en /of fietsers voorbij
Er kwam een man aan van ongeveer 80 - 85 jaar

De man sprak mij aan . Over de koets natuurlijk :biggrin2:
Het waarom , en de leeftijd van de honden . En of je een ""rolstoel "" als eigenaar nu zelf moet bekostigen ....

Dus ik gaf de man uitleg . Hij snapte het volkomen als oud mens
En vervolgens zei hij me , je moet wel heel veel van je honden houden . Als je dat allemaal voor ze over hebt
Dus ik zei , ja . Maar dat doe ik ook ......
En ik schoot er ook (weer) even van vol .....
Vaak zijn het ouderen die dergelijke reacties geven .......

Zo ging het indertijd met de vorige twee oudjes ook . Ouderen die voor het raam even zwaaiden .
Een deur die openging , als ze er eentje misten . Mevrouw , er is toch niets met uw oudjes
Of als ze ze langer niet hadden gezien . Dan moest ik vertellen , hij /zij is er niet meer
En laatst eens , een oude mevrouw . Zeg mevrouw , ik zie u nu met die oude Bulldog . Maar ik had gehoord dat die is overleden
Dus ik zeg , ja mevrouw dat klopt . Maar dit is de andere Bulldog en die is nu inmiddels ook bejaard
Oh , sorry maar ik zie het verschil niet hoor . Maar ik zie wel dat ook deze hond in de rolstoel mee mag :biggrin2:
#3233337
Ja mooie reacties zijn dat...


Tous is inmiddels 4 maanden overleden en nog zeker 1 maal per week wordt ik aangesproken "waar is je andere hond....hij is toch niet..?!" En sommige mensen, compleet onbekende, reageren dan zo lief dat ik vorige week zelfs nog volschoot :-[
#3233376
constance.blokzijl schreef:Lief he! Blijkbaar ben je toch een opvallende verschijning in de omgeving...
Hier precies hetzelfde; ik hoor ook regelmatig dat ze nog een missen, en die zwarte, die is dan zeker nieuw? Afbeelding
Wildvreemden spreken me aan, weten ook nog dat de hond die mist Brutus heet...
Ja , ik ben hier al jaren ""de vrouw met de kar "" Voorheen met de andere twee bejaarden , en nu inmiddels met juf snuf & co :biggrin2:

En ja , als je met honden loopt dan lijkt men jouw wel beter de kennen dan andersom

Of als je eens met eentje apart loopt .... waar is de ander ?
#3233380
Doranto schreef:Ik was met mijn paard en honden ook een bekende verschijning hier in het dorp.
Het zijn inderdaad lieve reacties maar soms wel heftig hoor.
Ben stiekem toch wel blij dat velen mij niet herkennen zonder paard en rijcap.
Ja dat is zo . Ben je net een beetje over je verdriet heen , en dan krijg je opeens weer die vraag .....
Of bejaarde mensen die je staande houden en hun verhaal vertellen over hun overleden hondje

Maar ik heb het zelf ook eens gehad . De ochtend na Milo zijn overlijden , we gingen met de andere drie aan de wandel
En wat kwam daar aangelopen ..... een stokoude grijze JRT met zijn baas
Ik knakte al toen ik het grijze doffertje zag :'( De man zag mijn tranen . We raakten in gesprek en ik vertelde over Milo
Uiteindelijk sloeg de man even een arm om mij heen , en tegelijkertijd zei hij me ... ja mevrouw dit vind ik heftig . wetende dat dit er voor mij ook aankomt
#3233382
Wat fijn dan hé? Zulke reacties. Hartverwarmend en soms ook verdrietig om weer over te praten.
Onze Timo had DM en werd verlamd aan zijn achterpoten en heeft een rolstoel gehad het laatste halfjaar van zijn leven en genoot volop nog en trok ook veel bekijks. Vooral op het strand als we hem tilden en daarna in de stoel deden en hier ook vragen ze soms nog naar hem. Is in maart overleden. Ik wordt er nu ook weer emotioneel van, fijn dat je dit ook doet voor je honden .
#3233384
Diego schreef:Wat fijn dan hé? Zulke reacties. Hartverwarmend en soms ook verdrietig om weer over te praten.
Onze Timo had DM en werd verlamd aan zijn achterpoten en heeft een rolstoel gehad het laatste halfjaar van zijn leven en genoot volop nog en trok ook veel bekijks. Vooral op het strand als we hem tilden en daarna in de stoel deden en hier ook vragen ze soms nog naar hem. Is in maart overleden. Ik wordt er nu ook weer emotioneel van, fijn dat je dit ook doet voor je honden .
Ja , ook een rolstoel kan (nog) een uitkomst zijn :-*
Geweldig toch dat Timo dat toch nog heeft kunnen doen :-*
#3233386
Geweldig lief! :smitten:

Ik kom ook al de hele week mensen tegen die vinden dat Joep het nog zo goed doet en het geweldig vinden wat we voor hem doen. En dan word ik dus verdrietig omdat er ook honden zijn waarvoor dat niet gedaan wordt. :-[

En het vrouwtje met de kar vind ik een keurige benami g, denk dat ik eerder als teckelslaaf benoemd wordt! ;D
#3233417
Border Bandit schreef:Oh, wat fijn zulke lieve reacties! :-*
Er waren ook weleens minder lieve reacties
Mensen keken , en gaven gelijk hun oordeel . Zonder verder een reden te weten

Dan zeiden ze bv tegen elkaar ... daar zou de spuit in moeten .
Ik begon te koken , maar bedacht me dat door boos te worden het oordeel niet zou veranderen
Dus op dat betreffende moment zei ik tegen die mensen , die opmerking heb ik gehoord
Heeft u even tijd ? dan wil ik u graag de reden uitleggen .
Nu , ze waren zo beleefd om even te luisteren
Geen hondenmensen overigens , dus het maar op de mens en het ouder worden gebracht
En dat dat voor hoogbejaarde honden ook zo kan zijn
Nu , men begreep het uiteindelijk , met de opmerking .... wat een uitvinding zeg ... een hondenkar
Dan hebben ze toch nog veel plezier .....
Maar klopt het nu mevr ... we zien die dingen ook weleens achter de fiets .... Ja dat klopt

Nou denk ik dat een doggyride inmiddels wel een bekend straatbeeld is geworden
Maar als men een hond met rolstoel ziet ..... ik denk dat je dan ook eelt op je oren moet hebben ? ::)
#3233422
smulpaap schreef:Er waren ook weleens minder lieve reacties
Mensen keken , en gaven gelijk hun oordeel . Zonder verder een reden te weten

Dan zeiden ze bv tegen elkaar ... daar zou de spuit in moeten .
Ik begon te koken , maar bedacht me dat door boos te worden het oordeel niet zou veranderen
Dus op dat betreffende moment zei ik tegen die mensen , die opmerking heb ik gehoord
Heeft u even tijd ? dan wil ik u graag de reden uitleggen .
Nu , ze waren zo beleefd om even te luisteren
Geen hondenmensen overigens , dus het maar op de mens en het ouder worden gebracht
En dat dat voor hoogbejaarde honden ook zo kan zijn
Nu , men begreep het uiteindelijk , met de opmerking .... wat een uitvinding zeg ... een hondenkar
Dan hebben ze toch nog veel plezier .....
Maar klopt het nu mevr ... we zien die dingen ook weleens achter de fiets .... Ja dat klopt

Nou denk ik dat een doggyride inmiddels wel een bekend straatbeeld is geworden
Maar als men een hond met rolstoel ziet ..... ik denk dat je dan ook eelt op je oren moet hebben ? ::)
Heel herkenbaar hoor! ;)
Ik had een werkhond met rugproblemen toen hij ouder werd. Zijn kopje moest echt nog dingen meemaken om gelukkig te zijn, maar zijn lichaam wilde soms niet meer. Dan ging ik ook met hem wandelen in de kar. Ik kreeg ook nare opmerkingen, maar dan legde ik het uit en vonden ze het opeens toch wel erg lief.
Stukje begrip kweken denk ik.

Vooral de leuke opmerkingen onthouden!! :)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door