Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Hope
#3233074
Dat iedereen staat te juichen als agenten een autoruit inslaan als er een hond in een auto zit, maar dat er nog steeds geen verbod is op veetransporten wanneer het warmer is dan 28 graden. Duizenden dieren, urenlang in hete vrachtwagens, dicht opelkaar gepropt, zonder water. Paarden die door hun eigenaren in paardentrailers worden gezet en moeten wachten tot na de prijsuitreiking uit onwetendheid (en echt, de temperatuur in een polyesther paardentrailer in de zon loopt gruwelijk op).
Ik begrijp daar dus echt helemaal niks van. Dat er gewoon dieren moeten sterven en hitteshock krijgen doordat wij mensen zo met ze willen slepen. :'(

Ik ben geen fan van de PvdD, maar dit keer ben ik het echt met ze eens en begrijp ik werkelijk niet waarom ze niet gesteund wordt in de Kamer.

https://www.partijvoordedieren.nl/news/ ... door-hitte
Door Yvonne K
#3233099
Ben ik het helemaal mee eens!!!!

Maar zo ook alle dieren in de weilanden waar geen boom o.i.d. staat om wat schaduw te bieden. :(
Mijn hart huilt als ik langs die weilanden met koeien, paarden en schapen rij/loop.
Door jasmijn
#3233105
Yvonne K schreef:Ben ik het helemaal mee eens!!!!

Maar zo ook alle dieren in de weilanden waar geen boom o.i.d. staat om wat schaduw te bieden. :(
Mijn hart huilt als ik langs die weilanden met koeien, paarden en schapen rij/loop.
+ 1
Gebruikersavatar
Door Hope
#3233107
Yvonne K schreef:Ben ik het helemaal mee eens!!!!

Maar zo ook alle dieren in de weilanden waar geen boom o.i.d. staat om wat schaduw te bieden. :(
Mijn hart huilt als ik langs die weilanden met koeien, paarden en schapen rij/loop.
Ook dat. Onze paarden kunnen op de wei ook niet in de schaduw. Ze staan nu dan ook op stal (met vrije uitloop, maar ze zijn niet gek hoor, die staan nu echt binnen) en vannacht gaan ze het land op. Maar dieren op de wei kunnen in elk geval nog liggen, water drinken etc. Het wordt er niet zo onnatuurlijk heet als in een vrachtwagen of trailer.
Door src_esther
#3233211
smulpaap schreef:Het ""leven "" van zulke stumpers is al triest ...... het laatste ritje ook .
Maar ja wie ligt daar nu van wakker ? We willen allemaal vlees op de bbq
En het mag niks kosten... Dat dat vlees van levende wezens komt, vergeet men graag of boeit niet. Behalve als het bijvoorbeeld om hondenvlees gaat in China, dan is men er als de kippen bij om het te veroordelen...
Hier op BP lees ik zo af en toe dat mensen de aanbiedingen in de supermarkt voor hun hond inslaan, daar wordt ik dus misselijk van... Duidelijk huisdierliefhebbers, geen dierenliefhebbers, denk ik dan.

Ik ben vleeseter, niet elke dag maar ik kan helaas niet zonder, wordt een slappe vaatdoek, kan me niet meer concentreren en krijg te maken met flauwtes. Maar ik koop geen vlees afkomstig uit de intensieve veehouderij. Het liefst zou ik vlees afkomstg uit de biologisch dynamische landbouw kopen, maar dat is hier niet/slecht verkrijgbaar en altijd voorverpakt. Dus biologisch of anders extensieve veehouderij.
Ook toen ik krap bij kas zat in mijn studententijd dacht ik na welk vlees ik kocht en betaalde graag meer voor minder maar wel 'verantwoord'. Minder vlees dat geldt eigenlijk nog altijd, gewoon omdat het niet veel hoeft te zijn en veel ook helemaal niet lekker is.
Door Lil
#3233262
Hope schreef:En zo zou het moeten gaan. Maar ja, de veehouderij intensiveert nog steeds.
Vanmiddag weer krijsende biggen gehoord die aankwamen bij een bedrijf in de buurt. Dat gegil :-X
Erg he! En dan zegt men dat men vroeger wreed was. Je hielt gewoon zelf twee varkens en dan kwam de slachter aan huis en doodde een of beide varkens terwijl die thuis stonden te eten. Daar was nauwelijks stress bij die dieren. Pas nadat ze dood waren werden ze op de kar gelegd en meegenomen ter verdere verwerking. Idem bij kippen, konijnen etc. Runderen werden geloof ik wel gebracht. Maar ik heb het een paar jaar geleden gezien bij een boer waar ik af en toe rundvlees koop. Die koeien mochten op wei en stonden los in een stal met stro op de vloer. Als de tijd was gekomen werden ze gewoon met liefde en rust zelf opgeladen en ook zelf bij het kleinschalige slachthuis in een wei uitgeladen en dan een voor een naar binnen gebracht. Niets geen gegil daar. Maar toen hier in de buurt nog een slachthuis zat heb ik vaak genoeg varkens en koeien horen gillen de arme beesten.
Door smulpaap
#3233281
Zo hadden wij enige weken geleden het jaarlijkse buurtfeest weer .
Er worden dan wat opties voorgesteld en de meeste stemmen gelden .
Nou , dat werd dit jaar dus een BBQ . Komt mijn buuv bij mij aan de deur
Zij eet weinig vlees , en als ze het eet diervriendelijk . Wij ook .
Zij had dus alvast gevraagd waar men het vlees wilde kopen .... nou , dat zouden de welbekende kilo knallers worden van de welbekende supermarkt
Dus mijn buuv zegt , wat doen jullie ? Nu , samen besloten om een voorstel te doen t.av het vlees , diervriendelijk inkopen dus
Maar nee hoor , daar had men geen oren naar . want je hebt immers lekker veel voor weinig
Dus .... er ontbraken dit jaar een aantal buren bij de BBQ . Dan ben je natuurlijk weer de kritische -ongezellige zeiksnor
Door frodo quin
#3233306
smulpaap schreef:Zo hadden wij enige weken geleden het jaarlijkse buurtfeest weer .
Er worden dan wat opties voorgesteld en de meeste stemmen gelden .
Nou , dat werd dit jaar dus een BBQ . Komt mijn buuv bij mij aan de deur
Zij eet weinig vlees , en als ze het eet diervriendelijk . Wij ook .
Zij had dus alvast gevraagd waar men het vlees wilde kopen .... nou , dat zouden de welbekende kilo knallers worden van de welbekende supermarkt
Dus mijn buuv zegt , wat doen jullie ? Nu , samen besloten om een voorstel te doen t.av het vlees , diervriendelijk inkopen dus
Maar nee hoor , daar had men geen oren naar . want je hebt immers lekker veel voor weinig
Dus .... er ontbraken dit jaar een aantal buren bij de BBQ . Dan ben je natuurlijk weer de kritische -ongezellige zeiksnor
En het erge is dat dat soort lui de meerprijs meestal makkelijk kan opbrengen :(
Door smulpaap
#3233331
frodo quin schreef:En het erge is dat dat soort lui de meerprijs meestal makkelijk kan opbrengen :(
Naast veel vlees moet er natuurlijk ook veel gezopen worden
Een tandje minder is niet gezellig
Door src_esther
#3233335
smulpaap schreef:Naast veel vlees moet er natuurlijk ook veel gezopen worden
Een tandje minder is niet gezellig
Klin kt allrmaal alsof jullie niets gemist hebben... Zonde is het wel. Hebben jullie met de buuv een alternatieve bbq gedaan?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door