Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Audrina
#323282
Ik heb vandaag voor mijn honden een bakje vijgen gekocht (geen gedroogde, maar van die vijgen die je zo direct op kan eten) en op de verpakking vind ik niks over de houdbaarheid na het openen van het bakje. Daarom wilde ik vragen: Weet iemand of je vijgen ook in kan vriezen?
Door 202spots
#323320
Ik vind verse rijpe vijgen al slijmerig,en ze worden helemaal slijmerig wanneer je ze vriest en dan weer ontdooid zijn. :-\
Je kan ze dan eigenlijk alleen maar koken en pureren om er wat smaak aan te krijgen.
Of net als Lupa d'r Oma...jam van maken,
Dus ik zou ze gelijk maar opmaken,of als je er 'n heleboel hebt, dan drogen misschien(ook op deze link)

HOW TO FREEZE YOUR FRESH FIGS
When freezing fresh figs, any texture or flavor changes can be remedied by cooking. Enclose whole figs in plastic and freeze up to several months.

To use, thaw a few minutes until soft enough to halve; simmer in sweet or savory liquid to thoroughly penetrate flesh.
Or cook fresh figs with some sugar, then puree and freeze for use in desserts.(Elizabeth Schneider)
http://www.calfreshfigs.com/cffgafigdrying.html


(Nou 10 x achter elkaar "verse vijgen vriezen" of
"freezing fresh figs" zeggen...
ddddan ggga jje ssstottterren 8))
Door Audrina
#323372
Het is zo'n klein pakje met 200 gram en er zitten er maar een stuk of 14 in. Ik wilde mijn reu er elke dag 2 geven (voor z'n stoelgang) en mijn teefjes zo af en toe eens 1 (voor de lekker). Dus als de vijgen na het openmaken van dat pakje nog ca. een week houdbaar blijven is het geen probleem want voor die tijd zijn ze al op en hoef ik ze dus niet niet in te vriezen o.i.d. Thanks voor de antwoorden. ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door