Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door *Gabriëlle*
#3232855
met die mensen die weten dat ze een etterbak van een hond hebben en dan 'm vooral z'n gang laten gaan...
Nu zit ik met een toypoedel meisje met gaten erin.

Was Bella en de logeerhondjes (3 dwergkeesjes en 1 prazsky ) samen met de oppasmeiden van een kennis in de auto aan het zetten, als ik opeens achter mij een jack russel op zie doemen, ik probeer snel alle honden van de meisjes (die nog maar een jaar of 5 zijn over te nemen) en in de auto te krijgen maar toen had hij Bella al tussen zijn kaken, die door de lucht vloog omdat die mensen probeerde hun hond op te tillen met Bella er nog aan. En gillen dat ze deed, en de prazsky (die op een afstand stond en niet geraakt was) stond nog harder mee te gillen. Toen ze losgekomen was rende ze gelukkig mijn kant op en heb ik haar eerst moeten kalmeren omdat ze bleef gillen.
En ik mag nog blij zijn dat hij de andere hondjes niet te pakken heeft genomen want Bella is met haar 4 kilo 2 keer zo zwaar als sommige van de andere hondjes.

Uitleg; ja het is een boerderijhond geweest..... nou sorry hoor maar als je zoveel hondjes met een stel kinderen erbij ziet en je weet dat hij dit doet dan til je het kreng toch even op of ben ik nou gek?
En arme Bella, met iedere hond kon ze het wel goed vinden, van de kleinste chihuahua tot de grootste Amerikaanse bulldog en alles ertussenin, overal maakt ze vrienden mee, en dan word ze door een Jack Russel zo gebeten. Ik hoop maar dat ze hierdoor niet veranderd, want vaak zijn dit soort situaties de oorzaak waarom kleine hondjes vervelende keffers worden.

Ik heb in elk geval de adres gegevens en telefoon van deze mensen want de kosten zijn voor hun. Waar ik normaal met mijn terriers niet met bijtwonden naar de dierenarts zou gaan, die hebben zo'n dikke losse huid dat geneest als je het maar open houd vanzelf wel. Maar bij een toypoedel is dat huidje zo dun dus toch maar naar de dierenarts en pijnstillers en antibiotica. De wonden zitten ook nog eens heel rottig bovenop haar snoet, onder haar kin en een gat in haar achterpootje.

Morgen traumeel halen, en als jullie nog tips hebben om de genezing sneller te laten verlopen graag. (en ik vraag mij af of ik de traumeel enz. ook op de mensen van de jack kan verhalen?)

Nader hand zat ik mij te bedenken dat ik deze Jack al eens eerder tegengekomen was.... toen beet hij zich vast in mijn westie zijn rug...
Door Borke
#3232862
Waardeloos zoiets!
Voor mij een reden om ook maar geen klein hondje meer te willen, omdat er zoveel asociale hondeneigenaren zijn >:(

Arm klein meisje, ik hoop dat ze snel opknapt en er niets aan over houdt!
Gebruikersavatar
Door pluk
#3232872
Neem in ieder geval even contact op met de wijkagent en/of de gemeente. Nu is het 2x jouw hond, volgende keer een kind. Desnoods moet die jack maar een aanlijnplicht krijgen.
Door *Gabriëlle*
#3232884
pluk schreef:Neem in ieder geval even contact op met de wijkagent en/of de gemeente. Nu is het 2x jouw hond, volgende keer een kind. Desnoods moet die jack maar een aanlijnplicht krijgen.
Eerder een muilkorfplicht, want ook aan de riem (flexi) grijpt hij gewoon zodra hij iets tussen zijn kaken kan krijgen, daar hoeft hij niet los voor te zijn. In dit geval had er al een kind tussen kunnen zitten, ik snap niet dat mensen zo'n risico nemen, je ziet kleine kinderen en piepkleine hondjes aan riempjes in hun handjes en dan toch er vlak langs gaan lopen terwijl je weet dat je hond bijt om schade te maken. Ik voel mij schuldig naar Bella dat ik eerst de kinderen en andere hondjes veilig probeerde te krijgen en ik Bella niet kon helpen, maar ik had alleen maar zoiets als de kleine hondjes er ook heen gaan of die kindjes komen er tussen....
Wijkagent is wel een goede!
Borke schreef:Waardeloos zoiets!
Voor mij een reden om ook maar geen klein hondje meer te willen, omdat er zoveel asociale hondeneigenaren zijn >:(

Arm klein meisje, ik hoop dat ze snel opknapt en er niets aan over houdt!
Grote hond is ook geen garantie om veilig te kunnen lopen, kennis van mij haar kruising mechelaar/golden is uit elkaar gerukt door 2 ontsnapte doggo's.

Bella gebruikt haar pootje gelukkig wel weer, pijnstillers doen wat ze moeten. Hopelijk kom ik vandaag nog een paar leuke hondjes voor d'r tegen om haar vertrouwen weer wat te herstellen.

Dit is de kudde trouwens inclusief Biggles de "kat"
Afbeelding
Gebruikersavatar
Door Border Bandit
#3232892
Oh, wat vreselijk zeg!!

Neem jezelf niks kwalijk, jij hebt zo snel je kunt iedereen in veiligheid willen brengen en het is je bijna gelukt. Hier kun jij niks aan doen.

Waardeloos van die eigenaren dat ze zo'n kreng los laten lopen!

Zijn er al eerder meldingen van gemaakt bij de politie?
Elke gemeente is anders. Bij ons moet de hond na 3 bijtincidenten verplicht gemuilkorfd worden.

Wat een leuke foto heb je geplaatst! :)

Ik duim dat ze snel geneest en er ook psychisch niks aan over houdt!
Ken je vriendelijke honden waarmee je af kunt spreken?
Gebruikersavatar
Door Hope
#3232913
Vreselijk.
Ben ik nu gek of lopen er steeds meer ongeleide projectielen rond?
Ik krijg het gewoon al benauwd tegenwoordig als we een hond tegenkomen :-X
Door smulpaap
#3232928
Ja hier zit je echt niet op te wachten :-X
Maar helaas , het gebeurt . Ook mij is het al een paar keer overkomen
Hopelijk komt het weer goed met je hondje
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3232934
Hope schreef:Vreselijk.
Ben ik nu gek of lopen er steeds meer ongeleide projectielen rond?
Ik krijg het gewoon al benauwd tegenwoordig als we een hond tegenkomen :-X
Dat laatste heb ik ook :'(
Vandaag heel sacherijnig op de bank gezeten want ik wilde zo graag zwemmen maar was bang van de pitbulls (en eigenaren) op het strandje :( maarja, liever met een boze hond en een sacherijnig humeur op de bank dan bij de dierenarts :(

Heel veel sterkte voor Bella, ik heb heel veel moeite met 3 honden, jij hebt de kinderen en bijna alle honden in veiligheid gebracht, dat is hardstikke knap! ! Misschien kun je morgen als je traumeel haalt ook even naar bach rescue kijken. Verder zal Bella een massage vast lekker vinden want ze is goed gegrepen en kan flink spierpijn krijgen. .

Ps: wat een leuke foto!
Door smulpaap
#3232953
Fenixjuh schreef:Dat laatste heb ik ook :'(
Vandaag heel sacherijnig op de bank gezeten want ik wilde zo graag zwemmen maar was bang van de pitbulls (en eigenaren) op het strandje :( maarja, liever met een boze hond en een sacherijnig humeur op de bank dan bij de dierenarts :(

Heel veel sterkte voor Bella, ik heb heel veel moeite met 3 honden, jij hebt de kinderen en bijna alle honden in veiligheid gebracht, dat is hardstikke knap! ! Misschien kun je morgen als je traumeel haalt ook even naar bach rescue kijken. Verder zal Bella een massage vast lekker vinden want ze is goed gegrepen en kan flink spierpijn krijgen. .

Ps: wat een leuke foto!
Ja , dat dus . Jij en vele anderen passen zich maar weer aan .... omdat ...... we weten het allemaal wel
Ik zag vanmorgen vroeg in de verte een man aankomen met een Pitt . Aan de lijn , nooit eerder gezien
Tessa was net uit de kar , en liep los . Tessa weer aangelijnd en naast de kar laten lopen , uit het zicht van die Pitt
De man had blijkbaar gezien wat ik deed , en sprak me aan . Bent u soms bang mevr ?
Dus ik zeg , nee . Maar ik ben wel op mijn hoede . Nou , om een lang verhaal kort te maken
Ik had eindelijk eens een leuk gesprek met een eigenaar van een Pitt , op afstand . Dat wel . Maar de hond was optimaal onder controle
Ik zei nog tegen die man , kwam ik dit maar vaker tegen
Gebruikersavatar
Door Hope
#3232956
smulpaap schreef:Ja , dat dus . Jij en vele anderen passen zich maar weer aan .... omdat ...... we weten het allemaal wel
Ik zag vanmorgen vroeg in de verte een man aankomen met een Pitt . Aan de lijn , nooit eerder gezien
Tessa was net uit de kar , en liep los . Tessa weer aangelijnd en naast de kar laten lopen , uit het zicht van die Pitt
De man had blijkbaar gezien wat ik deed , en sprak me aan . Bent u soms bang mevr ?
Dus ik zeg , nee . Maar ik ben wel op mijn hoede . Nou , om een lang verhaal kort te maken
Ik had eindelijk eens een leuk gesprek met een eigenaar van een Pitt , op afstand . Dat wel . Maar de hond was optimaal onder controle
Ik zei nog tegen die man , kwam ik dit maar vaker tegen
Nou, zeg dat wel. Maar ik zie het bij zoveel rassen tegenwoordig. De "klapkaken" zijn natuurlijk berucht om hun snelheid, kracht, schudden, schade maken, verscheuren. Maar hier lopen zat honden die ik voor geen cent vertrouw. Windhonden (diverse bijtincidenten, wellicht gaat de losloop erdoor dicht), rottweilers, een bordeauxdog, een husky, twee rasloze monsters... Ik lijn tegenwoordig liever meteen aan. Echt, na twee incidenten loop ik niet meer rustig :(
Gebruikersavatar
Door baileys
#3232960
Ik loop gisteren met mijn 2 honden het wandelgebied uit, komt er een mevrouw met 2 losgeslagen herders het gebied in. Ik roep mijn zwarte hond bij mij en die gaat dus schuin achter mij lopen. Mijn witte, die blind is maar daar vaak losloopt, had ik toen al aan de riem.
Ik ga dus voor mijn 2 honden staan om op die manier ide 2 aanstormende herders te blokken. Dat gezicht wat die vrouw toen trok, sprak boekdelen.
ik vraag me dan af wat zij er van zou vinden als er 2 woeste kerels op haar zouden komen afstormen....
En dit maak ik dus heel vaak mee. Heel bizar.

sterkte voor je hondenvots
Door *Gabriëlle*
#3232976
Hope schreef:Vreselijk.
Ben ik nu gek of lopen er steeds meer ongeleide projectielen rond?
Ik krijg het gewoon al benauwd tegenwoordig als we een hond tegenkomen :-X
Ik heb ook het idee dat het ieder jaar erger word, en niet alleen met de hoeveelheid ongeleide projectielen maar ook de mate van agressiviteit en het meteen voor grote schade gaan en bijbehorende eigenaren die het niet interesseert, zolang hun hond die ander maar aankan zodat ze zelf geen schade hebben.
Border Bandit schreef:Waardeloos van die eigenaren dat ze zo'n kreng los laten lopen!

Zijn er al eerder meldingen van gemaakt bij de politie?
Elke gemeente is anders. Bij ons moet de hond na 3 bijtincidenten verplicht gemuilkorfd worden.

Wat een leuke foto heb je geplaatst! :)

Ik duim dat ze snel geneest en er ook psychisch niks aan over houdt!
Ken je vriendelijke honden waarmee je af kunt spreken?
Het ergste was hij liep dus niet eens los, maar kwam gewoon te dichtbij doordat ik met mijn rug die kant op stond en te laat de boel van de kinderen over had genomen en Bella was als 1e binnen kaak bereik.

Hier in Purmerend doen ze eigenlijk maar weinig als het om bijtgevallen, moet wel zeer ernstig zijn en mensen zwaar gebeten willen ze iets doen, maar ik denk dat het ergens melden, al is het bij een wijkagent wel handig is want dit is niet de 1e en zeker niet de laatste keer dat hij dit doet.

Losloopgebieden ga ik al niet eens heen daar is/zijn ze gewoon te klein voor, en de meeste honden te losgeslagen. En hoewel Bella het geweldig zou vinden of ik elk geval vond want hoe meer honden hoe meer vreugd volgens haar, zie ik toch echt een 1haps cracker die vrolijk naar van een herder naar een staff loopt om gezellig haarzelf voor te stellen en daarna kennis te maken, en het aparte is wel dat die rassen eigenlijk nauwelijks agressief op haar hebben gereageerd, ze heeft van de week nog met een staff kruising staan neuzen.

De prazsky (Kitty) is er op dit moment nog het meeste van onder de indruk, of ze er nou van geschrokken is dat ik d'r nogal onbehouwen onder de auto uittrok, en in de bench slingerde met 1 hand, of dat ze zo geschrokken is omdat ik Bella vast had en die ook in mijn armen maar bleef gillen (en Kitty gilde dus net zo hard mee) en ze denk dat ik Bella pijn gedaan heb ik weet het niet, maar ze vind mij nu heel erg eng als ik haar terwijl ze in de kamer rondloopt op wil pakken of wil aaien. Maar ik durf te wedden dat ik die vannacht wel weer stiekem in mijn bed vind terwijl ze eigenlijk in de ren bij de pommen hoort te slapen.

Ik hoop maar dat Bella morgen niet al te veel spierpijn heeft, masseren durf ik nu niet aan want 1 piepje van Bella en de hele kudde is helemaal overstuur.
Door jasmijn
#3232982
Waar in purmerend is het gebeurd?
Woon er ook en dan kan ik kijken waar ik uit moet kijken met haku.

Hoewel ik eigenlijk met haku een standaard optil beleid heb als ik anderen honden tegen kom, los of vast maakt net uit als ze in zijn buurt kunnen komen til ik voor ze bij hem zijn op.

In dat opzicht heb ik toch liever een kleine hond, als je moet kan je ze vrij makkelijk weg bij het gevaar halen.
Groten hond is dat veel moeilijker want die kan je niet optillen, hoewel die natuurlijk wel minder snel echt stuk is zeg maar.
Door Lil
#3233010
Hope schreef:Vreselijk.
Ben ik nu gek of lopen er steeds meer ongeleide projectielen rond?
Ik krijg het gewoon al benauwd tegenwoordig als we een hond tegenkomen :-X
ja, mensen gedragen zich niet meer zoals ze zich 20 of 30 jaar geleden gedroegen. Mijn moeder kan mij ook vertellen dat toen zij mijn leeftijd had en ze al honden hadden het doodnormaal was dat als je een andere hond zag je eerst beide honden aanlijnde (tenzij je elkaar goed kende en wist dat het goed ging) en dat betekende helemaal niet dat honden nooit mochten spelen! Dat werd dan eventueel gewoon even gevraagd zoals dat hoort. Zelf heb ik nu 15 jaar een hond en als ik de honden van thuis meereken wandel ik al 23 jaar met honden en ik zie gewoon een enorme mentaliteitsverandering.

Nu heb ik dus de lelijke hond aan de lijn (hij bijt gelukkig niet) en echt wat ik ook doe ik word echt vaak belaagd op plekken waarvan iedereen zegt ehhhhh daar zou ik mijn hond nooit los durven laten hoor. Ik heb het bijna voor elkaar en als dat lukt... dan gaan ze alleen nog los op omheind privéterrein waarvan alleen ik en de makelaar de sleutel hebben en 's ochtends aanlijnwandeling op het onmogelijke tijdstip dat ik altijd ga voordat ik ga werken.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door