Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door M@rina
#3230869
Na een fantastische vakantie in Suriname zijn we vanmiddag even over half 1 geland op Schiphol. We zijn nu sinds donderdagnacht 3 uur op de been en best wel een beetje moe, maar we hebben genoten. Mensen met facebook hebben al wat kunnen zien ik heb nog geen tijd gehad om alle foto's te bekijken maar hier al wat van wat ook op facebook staat.

dolfijnen gespot, maar zo lastig te fotograferen:
Afbeelding

Bootje de Zwaluw hadden we bijna een hele dag tot onze beschikking inclusief schipper
Afbeelding

In de kampong van een verlaten suikerriet plantage
Afbeelding

De dokterswoning van Suikerrietplantage Frederiksdorp, het wordt momenteel weer opgeknapt en wordt een kleinschalig vakantieresort
Afbeelding

bootjes op de Surinamerivier:
Afbeelding

Achter de Wolken schijnt de zon. Regenseizoen in Suriname heftige buien en daarna weer volop zon en heel erg vochtig
Afbeelding

1 juli, afschaffing van de slavernij wordt groots gevierd in Suriname:
Afbeelding

Afbeelding

Deze foto is tot nu toe voor mij favoriet, een klein frummeltje in klederdracht, zich er niet bewust van dat ik haar fotografeerde:
Afbeelding

Suriname is een land van grote contrasten in vele opzichten, grote rijkdom naast ernstige armoede, chaos in de stad, rust in het achterland, het ene moment loop je in de zon, het volgende moment barst en een enorme onweersbui los. Sommige gebieden zijn heel schoon, andere dorpen zijn ronduit smerig.
Alles leeft naast of langs elkaar, Moslims, Hindoestanen, Cristenen. Creolen,Javanen, Chinezen, Indianen,etc. Rijk woont letterlijk in een gigantisch villa naast een krot van hout en golfplaten. De mensen zijn allemaal ontzettend vriendelijk, groot verschil met Frans Guyana waar we ook een dag geweest zijn en de mensen een beetje sjachereinig waren.
Al met al een fantastisch ervaring!!!
Door Lizzy
#3230879
Wat een schitttterende foto's! Dank je wel voor het delen :-*

En het klinkt fantastisch, als een hele belevenis. Met inderdaad zeer grote tegenstellingen.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3232846
oo flipper in het wild!
En wat enorm vrolijke kleuren allemaal, zie dat wel eens op TV, misschien dat vrolijke kleuren vrolijke, vriendelijke mensen maken? Nouja ik wordt er wel vrolijk van als ik het zie.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door