Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3232803
faya schreef:Ik wil een hondenfietskar gaan aanschaffen, ik twijfel nog tussen de duurdere Doggyride Original of evt. toch een ander merk van Starline of Karli. Iemand van jullie ervaring met die dingen. Ik moet in ieder geval een groter formaat hebben tot ca 40 kilo of zo?
Ik heb de doggyride original, werkt perfect, de eerste doggyride gaat al sinds 2003 mee op de wandeling (nu zo'n 13 jaar) en we hebben er nog eentje die zit achter de fiets (wel net zo makkelijk) die oude doggyride kon dat niet zo goed meer
#3232805
Ik heb al jaren de Doggyride (heettte toen Doggyride de luxe ) Met de eerste kar heb ik ruim 7 jaar gedaan
En de kar is zeer intensief gebruikt , de laatste twee jaar vooral als wandelkar voor twee bejaarde honden

Ik heb nu inmiddels een nieuwe , de Doggyride Exclusivio . Men heeft het e.e.a verstevigd /verbeterd . De ritsen zijn bv extra stevig nu
Ik heb inmiddels weer twee bejaarden en gebruik de kar dus weer dagelijks
Het canvas vind ik erg prettig , niet zo snel warm in de kar . Voldoende ventilatie ramen en dak hebben gaas
Nadeel van dit model is de lagere instap . Maar met mijn grootste hond kan het net
Je hebt overigs aan twee kanten een instap
Nadeel van beide karren . het wandelwiel . Dat is bij ons met beide karren fout gegaan .... knak en het wiel brak af
Mijn gelukkig handige man heeft nu zelf een veel steviger constructie gemaakt
En de wielen zijn soms ook niet vlot leverbaar , kan je bv twee maanden wachten
Maar op het voorwiel na is het een erg fijne kar , ze hebben meer dan voldoende ruimte
En zeker met een zwenkwiel kan je er fijn mee wandelen
Ik zou met grotere en/of meerdere honden niet besparen op de ruimte
En als er bv ook een oude(re) grote(re) hond bij is letten op de instap . Stel , je hond heeft bv rugproblemen dan is het niet echt fijn als de hond teveel moet bukken en dus mogelijk overbelasten als ie de kar in moet
#3232813
Ik heb er recent één overgenomen van iemand van Barfplaats en ik ben er de koning(in) te rijk mee!!! Echt geweldig, een originele doggyride. Ik zou echt voor origineel gaan. Die van ons gaat achter de fiets dwars door allerhande terrein, modder, mul zand en weet ik wat al niet meer. Met het wiel erin als buggy is het al niet anders, geweldig ding.

Het is deze: http://www.doggyride.com/nl/nl/P1265/Do ... tskar.aspx
#3233070
Ik ben toen de tijd ook aan het kijken geweest welke ik zou kiezen, de doggyride staat wel bekend om zijn kwaliteit, maar de prijs is dan ook flink stevig. Juist om die reden hebben wij toen deze gekocht http://www.eilandshop.nl/home/honden-fi ... large.html.
Nu hebben wij hem zelden gebruikt, maar in de paar keer van gebruik liepen wij wel tegen een aantal dingen op, en die wil ik je toch wel als ervaring meegeven. Ik weet niet wat je als doel hebt, hoe oud en soepel je hond is.
Bij ons ging er een oude, niet zo soepele labrador erin, en had als doel de buggy te kunnen gebruiken.
Als er een hond van dat gewicht erin zit, valt het zwaar om het te duwen in mul zand, mn de bochten. Ik vind het een redelijke "hoge" instap voor een hond die niet meer goed te been is, en als ze via de voorkant eruit moeten/willen dan moeten ze over het stuurwielsysteem heen stappen.
Ik weet dat Els van els &flow er ook zo eentje heeft, ook met een labrador en zij zou je er meer over kunnen vertellen wat haar ervaringen zijn.
Succes met kiezen.
#3233260
Ik heb de Doggy-Ride Novel gehad.
Een super kar!!

Mijn hond kon door rugproblemen minder ver lopen. Met die kar achter de fiets, kon ik hem verder meenemen en dan wandelen, zodat hij eens wat anders zag. :)

Later ook de wandelset erbij gekocht. Hij had toen periodes dat hij echt niet meer kon wandelen. Maar werkhond als hij was, moest hij wel dingen meemaken om gelukkig te kunnen zijn.
Ik ging dan rustig met hem wandelen. Hij zat lekker en kon vanalles zien en ruiken. :-*

Ik had een hond van 30 kg. Belangrijk vind ik bij het kiezen van een kar, dat ze ongehinderd rechtop moeten kunnen zitten.
Ik moest de Novel kopen, omdat die een 'gat in het dak' had. Anders kon hij niet rechtop zitten.

Het zijn echt hele fijne karren.
Alvast veel plezier ermee! ;)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door