Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Ingrid (shadow)
#3232800
geitenmelk en geiten yoghurt

Wij hebben een paar dagen geleden nog een golden erbij Djowah
Hij was 7 weken en 1 dag toen we hem kregen ( en is nu 7,5 weekjes

Moederhond had een hele zware bevalling gehad waarbij ook pups zijn overleden
Met de 4,5 weken kon de moederhond ze geen melk meer geven dus kregen ze moedermelk uit de pot zeg maar haha
maar daarnaast gingen ze ook op wat vaster voedsel ( de ene keer brokjes en de andere keer vers vlees plus daarbij geitenmelk en geiten yoghurt
dit ging prima

Hij kreeg ook een pak geitenmelk en Geitenyoghurt mee ( bij zijn andere voeding) omdat het gezond was tussendoor nog

( ikzelf Barf al jaren met onze andere golden Shadow en wil dit ook met Djowah gaan doen maar begin eerst met KVV

Mijn vraag ik heb hem vrij snel van de brokjes afgehaald en ben alvast overgestapt op voledig Kvv (verschillende soorten) en geef hem tussendoor een paar slokjes geitenmelk en een andere keer tussendoor Geitenyoghurt hij vind het heerlijk
Ik vind het prima om dit een tijd te blijven doen als het gezond is
alleen tot welke leeftijd heeft hij dit nodig en ik geef natuurlijk shadow nu ook soms wat geitenmelk en yoghurt , neem aan dat dit goed is ( of mag ik dat altijd tussendoor soms geven) ??

alvast bedankt groetjes Ingrid

Oh ja ik geef nu 4 voedingen per dag van 160 gr KVV en tussendoor soms wat slokjes geiten yoghurt of geiten melk

Afbeelding
Door Lizzy
#3232809
Nou, in principe hoef je dit al niet meer te geven... Honden kunnen ongeveer net zo veel met zuivel als wij mensen. Ik zou het zelf na een week of 8 a 9 niet meer geven.
Gebruikersavatar
Door Ingrid (shadow)
#3232978
dank je wel het is zo leuk weer
Ik merk alleen dat je weer even wat onzeker word van de voeding haha
doe je het wel goed het is al weer 2 jaar geleden dat shadow een pup was haha
maar komt goed ik haal hier mijn handvatten weer
dank je wel
Door topaaz
#3245870
Goh ze hebben het niet echt nodig maar functioneerde yoghurt niet als een soort probiatica?
Nero krijgt af en toe yoghurt (van koemelk), meestal potjes uitlekken van mij of een beetje onder zijn groentjes gedraaid.

groetjes
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door