Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Cindy de Wolf
#3232732
Afgelopen zondagavond echt iets beangstigend meegemaakt; opgejaagd worden voor een vos!
Wij wonen tegenover een oude begraafplaats. Hierop mag je lopen met honden. En aangezien smokey van ons niet overweg kan met andere mensen/honden loop ik in de avond vaak een klein uurtje over de begraafplaats. Lekker rustig. Nu was ik op het verste punt toen er in ene keer onder de struiken een vos vandaan kwam. Deze ging vlak voor mijn honden staan, in eerste instantie denk je dan schrik. Misty werd wild als jachthond zijnde. Ook Revy als markiesje zijnde dus klein wilde de aanval inzetten en smokey blafte wat mee. Gelukkig betrekkelijk snel appel dus ik ze meegetrokken weg van de vos. Normaal is het dan ook wel klaar. Ik dacht ik ga maar terug naar de uitgang. Nee zeg begint die vos mee te lopen! Cirkelen om mij heen, vlak voor de honden gaan staan, houding laag, oren plat, blazen. De honden werden echt helemaal wild. Een paar keer had ik echt het gevoel die valt zo aan. Ik had geen armen meer over, dit was echt way to much voor ze om mee te lopen. Vos bleef soms op 30cm staan. 1 keer zat hij zo dichtbij aanvallen dat ik zelf een stap naar voren deed waarop die 4m naar achteren sprong. Ik had alleen maar zoiets weg uit zijn/haar territorium. Maar vos bleef me achtervolgen, meelopen, uitdagen. Op een paar minuten van de uitgang liep hij echt achter mee waarop ik eindelijk een greep in mijn jaszak kon doen en gedroogd vlees op het pad kon gooien. Weer meelopen, totdat hij/zij in de geur liep van voer en toen begon die te eten. Om de 10-20m een hand neergegooid en toen kon ik eindelijk “rustig”naar de uitgang lopen. Achteraf gezien denk ik dat de vos honger had en het vooral op Revy als prooi voorzien had! Wat die fixeerde die ook het meest. Ik denk echt dat Misty zijn redding is geweest. Echt heel apart en afwijkend gedrag van een vos. Hij heeft zo’n 25min meegelopen/opgejaagd/schijnaanvallen. Was echt beangstigend.

Op mijn facebook 2 foto's https://www.facebook.com/cindy.enjesse
Gebruikersavatar
Door Hope
#3232738
Ooh wat eng! Jemig!
Dan zijn ze toch best groot... Ik zou de begraafplaats even laten weten wat er gebeurd is. Kunnen ze waarschuwingsbordjes plaatsen of zo.
Je oma zou er wandelen met haar poedel :-X
Gebruikersavatar
Door doranto
#3232743
Poeh zeg, dat is inderdaad doodeng! Misschien was het een vos met jongen. Zou inderdaad ook de beheerders waarschuwen.
Bij de buren hadden ze ooit een vos met jongen op de wei, die een van hun katten te grazen heeft genomen. Konijnen pakken ze ook dus een klein hondje zullen ze ook best wel aan kunnen.
Pffff, zou er voorlopig maar wegblijven.
Door Anne in Zweden
#3232744
O bah, dat zit je hart echt in je keel, als je in één keer zo bedreigd wordt. Gelukkig was hij wel onder de indruk van jou en Misty en is het daardoor goed gegaan. De vos moet wel heel erg honger hebben gehad, dat hij op een hond af ging. Ze zijn eigenlijk toch meer van de vogels en de muizen, toch? Gelukkig is het goed afgelopen. Wel vervelend dat je daar nu niet meer relaxt gaat wandelen. :-\
Gebruikersavatar
Door doranto
#3232746
Anne in Duitsland schreef:O bah, dat zit je hart echt in je keel, als je in één keer zo bedreigd wordt. Gelukkig was hij wel onder de indruk van jou en Misty en is het daardoor goed gegaan. De vos moet wel heel erg honger hebben gehad, dat hij op een hond af ging. Ze zijn eigenlijk toch meer van de vogels en de muizen, toch? Gelukkig is het goed afgelopen. Wel vervelend dat je daar nu niet meer relaxt gaat wandelen. :-\
Nou grotere dieren draaien ze ook hun poot niet voor om hoor. Hier is ooit een volwassen gans gedood door een vos.
Door Lizzy
#3232749
Dat je dan nog tijd hebt gehad om foto's te maken :o :o :o
Maar dit is wel eng... Je zou bijna denken aan een hondsdolle vos.... Vossen zijn van nature schuw. Bij hondsdolheid verliezen ze hun schuwheid. Dus dit is wel eng. Ik zou hier toch werk van maken en zorgen dat deze vos afgeschoten gaat worden (en onderzocht op hondsdolheid).
Door Lil
#3232756
Lizzy schreef:Dat je dan nog tijd hebt gehad om foto's te maken :o :o :o
Maar dit is wel eng... Je zou bijna denken aan een hondsdolle vos.... Vossen zijn van nature schuw. Bij hondsdolheid verliezen ze hun schuwheid. Dus dit is wel eng. Ik zou hier toch werk van maken en zorgen dat deze vos afgeschoten gaat worden (en onderzocht op hondsdolheid).
Precies wat ik dacht. Normaal bel ik de boswachter bij zo iets in dit geval zal het de eigenaar van het terrein zijn denk ik.
Door Anne in Zweden
#3232757
Lizzy schreef:Dat je dan nog tijd hebt gehad om foto's te maken :o :o :o
Maar dit is wel eng... Je zou bijna denken aan een hondsdolle vos.... Vossen zijn van nature schuw. Bij hondsdolheid verliezen ze hun schuwheid. Dus dit is wel eng. Ik zou hier toch werk van maken en zorgen dat deze vos afgeschoten gaat worden (en onderzocht op hondsdolheid).

Daar zat ik dus ook aan te denken. Nou ga ik ervan uit dat Cindy's honden tegen rabiës geënt zijn, maar stel dat ze zelf wordt gebeten...
Door Cindy de Wolf
#3232761
Lizzy schreef:Dat je dan nog tijd hebt gehad om foto's te maken :o :o :o
Maar dit is wel eng... Je zou bijna denken aan een hondsdolle vos.... Vossen zijn van nature schuw. Bij hondsdolheid verliezen ze hun schuwheid. Dus dit is wel eng. Ik zou hier toch werk van maken en zorgen dat deze vos afgeschoten gaat worden (en onderzocht op hondsdolheid).
Ik wil echt niet op mijn geweten hebben dat een leven “zomaar”beeindigd wordt. Dadelijk heeft de vos een nest jongen en was ze op zoek naar voedsel en zag in Revy een lekker maaltje voor haar welpen. Hoe groot is de kans op hondsdolheid?? Geen idee. Echt heel mager was die ook niet wel schraal.

Dat er in de regio mient vossen lopen dat is al langer bekend maar inderdaad normaal nemen ze het rit aan en zoeken ze zeker niet, zo lang, de confrontatie op. Ook Maarten als Da zei gisteren; heel afwijkend gedrag.

Haha ja dat zei mijn moeder ook al. Dit was ook bijna op het einde 2 paden voor de uitgang dat ik echt zoiets had van ik moet wel bewijs hebben. Heb ook nog een filmpje maar die is echt niet duidelijk wel op te zien dat hij/zij achtervolgt.

Linksom of rechtsom het was echt heel beangstigend, zeker in combinatie met de lichaamstaal. Ben heel blij dat de lijnen en mijn spieren het gehouden hebben.
Door Cindy de Wolf
#3232762
Anne in Duitsland schreef:Daar zat ik dus ook aan te denken. Nou ga ik ervan uit dat Cindy's honden tegen rabiës geënt zijn, maar stel dat ze zelf wordt gebeten...
Ja dat zijn ze gelukkig allemaal.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3232764
Denk je niet dat ze vooral op de geur van je voertjes is afgekomen ipv naar je honden?
Dat ze voer rook en dacht dat je honden prooi hadden en die wilde afnemen?

Dat zou ik logischer vinden met dit gedrag...
Door jasmijn
#3232817
Ik heb ooit ook zo iets gehad, gelukkig niet zo bedrijgend als bij jou maar wel een vos die maar om me heen bleef lopen en in de buurt van Femke proberen te komen.

Ik weet dat er in den haag verschillende vossen lopen die bijna niet meer schuw zijn, dus als ze dan honger hebben en geen natuurlijke angst meer dan kan het lijp worden ja :-\

Ik zou toch iemand laten weten dat er iets mis is met die vos, misschien kunnen ze kijken wat er aan de hand is zonder hem gelijk neer te schieten.

Moet wel zeggen dat ik met haku altijd als de dood ben dat we een vos tegen komen, nu lopen we bijna niet meer waar vossen zitten maar vroeger liep ik wel nog vaak met hem in den haag.

Er is iets mis met die vos dat is 1 ding zeker, wat een ervaring zeg :nerves:
Gebruikersavatar
Door Border Bandit
#3232904
Oh, jakkes wat eng!!

Wat goed dat je op het laatst eraan dacht om voer te strooien ter afleiding!!
Wellicht had de vos welpjes die ze wilde beschermen.

Gatsie, ik hoop dat je het nooit weer hoeft mee te maken!

Heb je geen spierpijn nu?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door