Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#3232591
Goede morgen allemaal!
Heb even een klein vraagje en ben benieuwd naar jullie ervaringen:)
mijn teef is voor de eerste keer drachtige, en sinds deze week iets minder actief, loopt wel nog gewoon gezellig haar ronde mee en speelt nog lekker vrolijk met mijn andere hond(vader van de pups)
haar temperatuur neem ik sinds 2,5 week 2 maal daags op.
sinds een 4 dagen lekt ze echt al overal melk, en soms grote druppels,
haar tepels zitten echt al 2 weken goed vol.
haar temperatuur in de afgelopen twee weken zit altijd rond de 37,5/37,6
nu is sinds vanmorgen haar temperatuur 36,9
ze is verder nog rustig , hijgt niet,
gisteren at ze nog wel heel de dag. vanmorgen om 06:00 wilde ze niet eten. het is hier 09:30 dus ik bied haar zo opnieuw eten aan.
wat zijn jullie ervaringen, na hoeveel uur ongeveer zou ze kunnen gaan beginnen het is haar eerste nestje en ze is nu op dag 61 van haar dracht, voor haar doen is ze behoorlijk dik. op de echo hebben we op zn minst 5 levende pups gezien. ze is een middelmatig.

andere vraag, mijn honden zijn onafscheidelijk, nu heb ik ze wel apart zitten als we eventjes weg moeten, maar kan ik het beste doen als ze gaat beginnen maar andere hond apart zetten? of juist aan de lijn in de buurt, maar niet te dicht bij?
ik ben bang dat ze misschien stress gaat ervaren als ze mijn andere hond niet kan ruiken of zien?
wat zijn jullie meningen of ervaringen, hij is de vader van de pups, en ze hebben allebei door dat ze pups in haar buik heeft,
mijn andere hond geeft haar kusjes op haar buik, legt zijn hoofd erop als ze slapen en likt haar tepels schoon..
wat een liefde en nu verwachten ze hun eerste kindjes!
alles tips , ervaringen zijn welkom!! ik wacht geduldig in spanning af, heb alle voorbereidingen klaar staan, me goed voorbereid , ingelezen wat te doen om haar te helpen waar nodig, de dierenarts is op de hoogte dat de temperatuur omloog is, en in nood beschikbaar om te komen helpen!

groetjes, ashley hopende op reacties, ervaringen en tips!:)
#3232651
Galapagosdogs schreef:Goede morgen allemaal!
Heb even een klein vraagje en ben benieuwd naar jullie ervaringen:)
mijn teef is voor de eerste keer drachtige, en sinds deze week iets minder actief, loopt wel nog gewoon gezellig haar ronde mee en speelt nog lekker vrolijk met mijn andere hond(vader van de pups)
haar temperatuur neem ik sinds 2,5 week 2 maal daags op.
sinds een 4 dagen lekt ze echt al overal melk, en soms grote druppels,
haar tepels zitten echt al 2 weken goed vol.
haar temperatuur in de afgelopen twee weken zit altijd rond de 37,5/37,6
nu is sinds vanmorgen haar temperatuur 36,9
ze is verder nog rustig , hijgt niet,

gisteren at ze nog wel heel de dag. vanmorgen om 06:00 wilde ze niet eten. het is hier 09:30 dus ik bied haar zo opnieuw eten aan.
wat zijn jullie ervaringen, na hoeveel uur ongeveer zou ze kunnen gaan beginnen het is haar eerste nestje en ze is nu op dag 61 van haar dracht, voor haar doen is ze behoorlijk dik. op de echo hebben we op zn minst 5 levende pups gezien. ze is een middelmatig.
De temperatuur kan nog wel iets lager en dan kun je gemiddeld 12 tot 24 uur na de daling de bevalling verwachten.
Als ze niet wil eten: dwing haar maar niet. Een volle buik bevalt lastiger dan een wat lege.
andere vraag, mijn honden zijn onafscheidelijk, nu heb ik ze wel apart zitten als we eventjes weg moeten, maar kan ik het beste doen als ze gaat beginnen maar andere hond apart zetten? of juist aan de lijn in de buurt, maar niet te dicht bij?
ik ben bang dat ze misschien stress gaat ervaren als ze mijn andere hond niet kan ruiken of zien?
De meeste honden vinden wat privacy wel fijn maar waarom laat je het ze niet zelf uit zoeken? De teef geeft het wel aan wat ze wel/niet prettig vindt. En als hij weg moet, moet hij weg en zal hij dat wel snappen. Mijn andere teef ging echt aan de andere kant van de kamer liggen, heel stilletjes, wachtend tot het weer voorbij was. Hij moet ook die kans krijgen, om de pleiterik te kunnen maken.
#3232673
Lizzy schreef:De temperatuur kan nog wel iets lager en dan kun je gemiddeld 12 tot 24 uur na de daling de bevalling verwachten.
Als ze niet wil eten: dwing haar maar niet. Een volle buik bevalt lastiger dan een wat lege.

Ok de temperatuur was gedaal vanmorgen om 06;00 dus dan kan het zo rond de avond 18;00 beginnen. Ze is nu veel aan het likken en hijgen. Verder is ze rustig..

De meeste honden vinden wat privacy wel fijn maar waarom laat je het ze niet zelf uit zoeken? De teef geeft het wel aan wat ze wel/niet prettig vindt. En als hij weg moet, moet hij weg en zal hij dat wel snappen. Mijn andere teef ging echt aan de andere kant van de kamer liggen, heel stilletjes, wachtend tot het weer voorbij was. Hij moet ook die kans krijgen, om de pleiterik te kunnen maken.
Helemaal wat ik net besloten had, was met ze naar buiten tiba de teef wilde meteen na haar behoeftes weer terug naar binnen en in haar bedje gaan liggen, dus even een rondje gaan rennen met mn reu, toen we terug kwamen plaste ze van enthousiasme toen ze mn reu weer zag.
Maar na even heel blij te zijn ging ze meteen weer in haar bedje en toen hij bij haar wilde komen liggen( wat vannacht nog wel mocht) mag hij nu niet bij haar in bed hahahahhahaha
dus nu ligt hij aan de andere kant in de kamer haha! Ik verwacht dat het over een paar uur gaat beginnen:-)
#3232713
Goede morgen allemaal in Nl! Met 8 uur tijdverschil is het
hier 00;30!
Mijn teef is hopelijk nu net klaar met het werpen van haar eerste nestje. Ze is om 20;30 begonnen. Na een paar keer persen kwam haar eerste pup al ter wereld!
Nu 3 uur verder heeft zijn 10 prachtige pups ter wereld gebracht!! 10 ::) :o wie had dat oooit gedacht!!! 7 reutjes en 3 teefjes! Vader en moeder zijn van mijn profielfoto, moeder is wit met zwart oog, vader is lichtbruin. alle pups zijn donker tot zwart met kleine witte tekeningen..
weinig nachtrust voor mij deze nacht.. Haha met de net geboren pups naast mij ;D kan niet genoeg van ze krijgen<3
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door