Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Erna
#3219720
Sinds onze Dakota is overleden ondervinden we wat problemen met Jet. Dakota stond bovenaan de ladder en regelde hier thuis alles voor de honden. Ze hoefde maar een blik te geven en de roedel vloog voor haar. Jet stond duidelijk onder invloed van Dakota en trok zich kennelijk aan haar op. Nu Dakota er niet meer is, is Jet eigenlijk een beetje 'lost'. Ze is nooit een rustige hond geweest, altijd ietwat nerveus en druk maar dat was niks vergeleken bij nu. Je kunt je pink nog niet bewegen of Jet springt blaffend op en zet de hele boel op stelten. Het nadeel daarvan is dat ze de anderen ook meetrekt en het zo nu en dan hier een gekkenhuis lijkt. Jet is lastig tot kalmte te manen en haar nervositeit geeft ook lichamelijk klachten zoals mager zijn en niet aan kunnen komen. Dat laatste hebben we inmiddels mee leren leven maar dat gekef van haar .....daar worden we zo zoetjes aan wel moe van. Jet is inmiddels bijna 10 jaar en we hebben nog wel wat jaren voor de boeg met haar. Nu ben ik eens aan het rondkijken geweest voor natuurlijk middeltjes waarmee we haar zouden kunnen helpen iets beter in het leven te staan zodat ze ook iets rustiger wordt...maar wat .....

Wat helpt nu echt? Bach? Puur? Ik heb werkelijk geen flauw idee. Wie wel?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3219738
Oh...een Jane. Uhh, wat ik doe als ze zoals wij het zeggen...weer eens overdrijft....als ze naar mij ligt te staren (ga ik bewegen ja/nee) en dan keffend opvliegt...zonder 1 woord haar naar een andere ruimte dirigeren. De rest komt dan vanzelf weer tot rust en Jane..in jouw geval Jet, mag daar even afkoelen. Normaal tot kalmte manen lukt toch niet, zeker als de hele boel er omheen ook staat te keffen dan.
Pillies e.d. om tot kalmte te komen werken ongeveer 0,0 bij Jane, die heeft de adrenaline continue veel te hoog zitten. Dat zal bij Jet waarschijnlijk niet anders zijn.
Door Erna
#3219754
Lekker opbeurend Liek! :biggrin2: :biggrin2:

Een andere ruimte helpt niet bij Jet. Ze blaft dan de hele boel bij elkaar....langer dan ik het vol kan houden om haar te negeren (en das lang!). Het meest vervelende is echt dat ze de hele benden op stang jaagt en ik eigenlijk zit te wachten tot de kluit eens een keer elkaar de hersens inslaat vanwege alle stress, paniek en een smalle gang waar met snelheid doorheen gerend wordt. Als Jet er even niet is, wandelen ofzo dan is het ook gewoon rustig in huis. Er is niemand die omhoog vliegt als ik mijn pink beweeg.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3219756
Het is proberen wat werkt. Wij hebben phytonic strezzzz geprobeerd. Puur rust en ik geloof rust composticum zijn ook opties. Het is proberen wat werkt en even geduld hebben want het duurt vaak even voor je resultaat ziet.

Bij Oscar werkte het averechts en wij zijn nu met reguliere middelen (clomicalm) heel tevreden. Maar dat is misschien een flinke stap verder, al is rust in de tent wel heel belangrijk als je hele roedel er last van heeft dat Jet zo onrustig is.
Door hamada
#3219770
Het klinkt als reactief na het overlijden van haar leider en dan idd met een wel erg hoog adrenalinegehalte.
Ik zou denk ik met de DA overleggen over Clomicalm in combinatie met een consult bij een GT. Op termijn kan dan gekeken worden of de medicatie afgebouwd kan worden.
Bij mensen wordt bij een dergelijk middel een periode van 6 tot 8 weken gerekend om op de juiste bloedspiegel te komen en dan nog een maand of 4 tot 6 voor geevalueerd wordt. Dus na een week of 6 uiterlijk moet er al effect merkbaar zijn.
Wij hebben goede ervaringen met een kat en Clomicalm en die had al binnen een week goede effecten.
Door Erna
#3219773
Een consult bij een GT gaat het echt niet worden. Dat gaat eenvoudigweg niet helpen hierbij. Jet is altijd al een beetje een zenuwpees geweest en nu na het overlijden van Dakota vorig jaar is dat versterkt. Haar basis en rots in de branding is er niet meer en die gaat niet terugkomen ook. Als ik ook maar een beetje het idee zou hebben dat een GT hier iets mee zou kunnen, zou ik dat zeker overwegen maar ik kan de situatie naar mijn mening goed genoeg inschatten om te weten dat een GT geen enkel nut gaat hebben.

We gaan het dan ook in de medicijnen, alternatief of regulier waarbij alternatief de voorkeur heeft, zoeken. Ik kan op zich leven met haar gedrag zolang het de rest van de roedel niet zou beinvloeden. Dat gaat het nu wel doen zodat we het moeten gaan afremmen.
Door hannabelgje
#3219846
Hier helpt het echt bijzonder goed. Ik vind het een waar redmiddel hoor. Het helpt ze tot rust te komen in de bovenkamer. Zonder dat het versuft.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9105P met Tapatalk
Door NadineG
#3221994
Ik zou voor Bach of Homeopathie gaan. Acupunctuur en Chinese kruiden Is ook een optie. Het werkt fysiek en mentaal heel goed bij dieren omdat ze mindere blokkades hebben dan mensen. Er zijn een paar goede holistische dierenartsen . Ik volg zelf een opleiding in Breda bij de Silverlinde en Dian Wagenmaker en Margriet Dudok zijn erg goed in hun vak als natuurgeneeskundigen. Ik heb ook stage gelopen bij Stefan Veenstra van Natuurlijjk gezonde dieren in Amsterdam. Hij bereikt hele mooie resultaten met acupunctuur en Chinese kruiden.He t is vooral belangrijk om je hond in balans te krijgen. Kalmeringsmiddelen nemen het probleem niet volledig weg.
Door Erna
#3232187
Kaela schreef:Ik ben erg benieuwd waar je voor gekozen hebt en of het al beter gaat met jullie Jet.
Ik had deze gemist. Sorry!

Jet heeft nu al een tijdje Telizen en volgens manlief is ze een stuk rustiger geworden. Ik zie niet zo heel veel verschil eigenlijk. Of eigenlijk moet ik het anders zeggen....van mij mag het nog wel een tandje rustiger. De ergste scherpe kantjes zijn er wel vanaf maar nog niet zoals ik het graag zou zien. Ze zit zichzelf nog steeds wel in de weg en de anderen honden irriteren zich ook nog steeds aan haar. We kijken het nog even aan. Er zijn ook omstandigheden die niet goed meewerken zoals jongste dochter die de vakantie thuis komt vieren ipv op haar kamer in de grote stad. Jet is nogal gehecht aan haar zeg maar.
Door boskat
#3232308
Lizzy schreef:Weet je dat ik daar ook aan zat te denken? Alleen weet ik niet of dat dan met THC of zonder moet zijn...?
Is THC niet voor als een dier erge pijn heeft en alleen CB niet meer helpt?
ik ga eens googlen,zien of ik er wat over kan vinden
Wat ik lees ,gebruik je alleen de CBD olie

http://www.dutch-headshop.com/nl/cbd-ol ... -1099.html

http://www.4-betterfeeling.nl/cbda-olie-voor-de-mens/


CBD Olie slapen
CBD Olie, slapen is vaak een probleem in deze moderne drukke tijd. CBD Olie is een rustgevend middel, ontspanning helpt altijd om goed te slapen. Je kunt bij ons gemakkelijk cbd olie bestellen.
Door hamada
#3232356
Hier helpt CBD olie bij hyperactieve Spike die door zijn epileptische aanleg erg prikkelgevoelig is. Hij wordt er niet suf van, maar is in de loop der tijd een iets minder ongericht projectiel geworden. Prikkels lijken iets minder hard binnen te komen.
Zeker de moeite om eens te proberen denk ik.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door