Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Comet
#323149
onze rottweilerpup is te mager, je kunt echt zijn ribbetjes tellen hij word maandag 12 weken, hij weegt nu 7,4 kilo. Hij komt gemiddeld een kilo per week aan.
nu is mijn vraag hoe krijgen wij hem wat voller, hij eet overigens 400 gr cb per dag, en krijgt om de dag een kuikentje
Door diana
#323151
iets meer te eten geven??
al is een kilo per weelk aankomen niet weinig hoor
vind het wel veel.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#323181
Ik vind dat niet zoveel wat je voert, pups groeien heel erg hard en als hij mager is dan moet hij dus meer hebben als wat je nu geeft.
Door Comet
#323190
oke dan krijgt hij vanaf morgen meer, een pond ongeveer is dat goed?
Door debby
#323192
ik geef onze pup van 5 mnd ook veel meer,
ook toen ze rond de 12 wkn was at ze al meer, terwijl ze toch een slag kleiner is ( staf )
Gebruikersavatar
Door sylvia
#323194
[quote="Comet"]
oke dan krijgt hij vanaf morgen meer, een pond ongeveer is dat goed?
[/quote]
ik denk dat je dan nog aan de lage kant zit, mijn cockers hebben als pup zijnde op een gegeven moment al bijna een pond per dag.
Laatst gewijzigd door sylvia op za 21 mei 2005, 18:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Helen
#323195
Kuma kreeg toen ze 12 weken was ook tussen de 400 en 500g. Ik woog haar wekelijks en zorgde ervoor dat ze niet meer dan een gram of 700 per week aankwam. Als ze meer aan zou komen zou ik de hoeveelheid voer verlaagd hebben. Dit was gelukkig niet nodig. Als je pup al 1 kg per week aankomt, zou ik niet meer voeren. Bij Kuma zag je haar ribben niet (ze is langharig), maar voelde je ze wel goed. Zo vind ik het ook horen een pup moet schraal en pezig zijn.
Door Erna
#323271
Ik vind 7,4 kilo voor een rottweiler pup van 12 weken wel erg weinig. Als ie een kilo per week groeit dan was ie op de leeftijd van 8 weken 3,4 kilo?

Een rottweiller wordt groter en zwaarder dan een dalmatier en die wegen met 8 weken ongeveer 6 a 7 kilo. Met 12 weken zouden die rond de 11 kilo mogen wegen.

Onze bassetspups eten op die leeftijd ongeveer 800 gram per dag. Nu (18 weken) zitten ze op een kilo.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#323276
Voor een rottweiler heb jij een erg klein pupje :o. Een rottweilerpup van 12 weken weegt minimaal 12 kilo.
Een kilo per week aankomen is heel netjes, maar als ze echt te mager is (je kan de ribbetjes zien) kun je haar wel tijdelijk iets meer gaan voeren, blijf alleen wel opletten, zodat je op tijd de hoeveelheid aan kunt passen.
Door Truus
#323277
Heb je al eens een mestonderzoek laten doen? Het kan zijn dat de pup wormen heeft.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#323302
[quote="Truus"]
Heb je al eens een mestonderzoek laten doen? Het kan zijn dat de pup wormen heeft.
[/quote]
nou ik denk eerder te weinig eten Truus een pup van dat formaat hoort gewoon veel meer te krijgen
Door Helen
#323309
[quote="Erna"]
Ik vind 7,4 kilo voor een rottweiler pup van 12 weken wel erg weinig. Als ie een kilo per week groeit dan was ie op de leeftijd van 8 weken 3,4 kilo?

Een rottweiller wordt groter en zwaarder dan een dalmatier en die wegen met 8 weken ongeveer 6 a 7 kilo. Met 12 weken zouden die rond de 11 kilo mogen wegen.

Onze bassetspups eten op die leeftijd ongeveer 800 gram per dag. Nu (18 weken) zitten ze op een kilo.
[/quote]

Zo, die wat eten die veel zeg!!! Kuma heeft nog nooit zo veel gegeten. Zij heeft nog nooit meer gehad dan 750g en ze is nooit mager geweest. Enkel schraal. Een rottie wordt wel zwaarder dan een WH, maar ff ter vergelijking. Kuma woog op 12 weken ongeveer 9kg.
Laatst gewijzigd door Helen op zo 22 mei 2005, 00:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Door geer
#323313
[quote="Helen"]
Zo, die wat eten die veel zeg!!! Kuma heeft nog nooit zo veel gegeten. Zij heeft nog nooit meer gehad dan 750g en ze is nooit mager geweest. Enkel schraal. Een rottie wordt wel zwaarder dan een WH, maar ff ter vergelijking. Kuma woog op 12 weken ongeveer 9kg.
[/quote]

Sophie heeft in het begin ook zoveel gegeten... die at op een gegeven moment bijna een kilo per dag en bleef slank...
Door tieneke
#323332
[quote="Lupa"]
als je 50 gr per kilo gewicht neemt is 400 gr niet zo weinig toch?
de pup is 7,4 kilo
[/quote]
Dit hielden we met Tinus en Tara ook aan en ze waren eerder te vet dan gewoon.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door