Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#3231778


Dag allemaal.

Mijn hondje Dix vertoont de laatste dagen vreemde houdingen. Als ie even zit dan doet ie zijn oogjes dicht en het lijkt alsof ie voorover in slaap gaat vallen, echt constant gedrag wat ie normaal nooit vertoonde. (zie video) alleen in dit geval vind ik het niet grappig, maar hij vertoont precies hetzelfde.

Hij eet en drinkt voor de rest wel goed. Buiten is ie heel levendig en speels en loopt energiek. Ik wil er wel bij vermelden dat we vorige week bij de DA zijn geweest en waarschijnlijk heeft ie de Cushing Syndroom. De onderzoeken volgen na onze vakantie.
#3231786
Martine-Tom schreef:Ik heb de indruk dat ie lastig adem haalt, is er al aan BOS syndroom gedacht?
Dag Martine,
Het hondje van de video is niet mijn eigen, ik heb de video geplaatst omdat ie hetzelfde gedrag vertoont zodat het voor de lezers wat makkelijker te beoordelen is. Ik heb inmiddels Propolis besteld, na enige informatie te hebben opgezocht heb ik de theorie gevonden van Glenn Perry over het gebruik van Propolis bij de Cushing ziekte, deze ga ik uitproberen tot verder onderzoeken in orde zijn.
#3231789
Het filmpje is een klassiek geval van een hondje met zo'n beroerde luchtpijp dat ie zittend moet slapen. Ik herken het ook van mijn eigen hond, die een vergelijkbaar beeld laat zien als hij heel erg maagpijn heeft. Dan kan hij ook echt niet slapen, elke keer als hij wegzakt doet het zo pijn dat hij weer overeind komt.

Zonder jou hondje verder te zien, zou ik er in ieder geval rekening mee houden dat het een pittig symptoom is. Als iets zo oncomfortabel of pijnlijk is dat ze niet kunnen slapen, dan is het erg. Ik weet niet wat er de komende tijd op de planning staat aan onderzoeken ed. Ik zou dit in ieder geval niet als "even aankijken" classificeren.
#3231795
DiX schreef:

Dag allemaal.

Mijn hondje Dix vertoont de laatste dagen vreemde houdingen. Als ie even zit dan doet ie zijn oogjes dicht en het lijkt alsof ie voorover in slaap gaat vallen, echt constant gedrag wat ie normaal nooit vertoonde. (zie video) alleen in dit geval vind ik het niet grappig, maar hij vertoont precies hetzelfde.

Hij eet en drinkt voor de rest wel goed. Buiten is ie heel levendig en speels en loopt energiek. Ik wil er wel bij vermelden dat we vorige week bij de DA zijn geweest en waarschijnlijk heeft ie de Cushing Syndroom. De onderzoeken volgen na onze vakantie.
Wat voor hondje is Dix en hoe oud is hij?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door