Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#3231514
sorry voor het lange verhaal maar wilde een goed beeld geven

Onze Shadow ( net 2 jaar)

had ineens heel veel jeuk , snuit poten buik overal
toen ik keek zag ik wat rode plekken komen en durfde niet af te wachten
( want wie weet was het van de wandeling en de plant bereklauw)
het waren nog maar lichte rode plekken alleen de jeuk was heel erg

Het was duidelijk een alergishe reactie ( helaas niet onze praktijk maar durfde niet te wachten) onze praktijk was een half uur rijden maar met jeuk is dat niet leuk in een warme auto dus maar naar de ander terwijl ik die niet zo fijn vind maar ja

ik kon naar de dierenarts komen en de assistentes constateerde een allergische reactie
de dierenarts was aan opereren maar keek om de hoek ( zag niets want het zat tussen de haren) maar zei ja een injectie voor allergie (hij kon echt niets zien maar goed )

Hij kreeg een injectie
Dexamenthason
injectie Vitamine B12 omdat het een heftig medicijn was zei ze, kreeg hij vit B12 ) injectie erbij
en 6 tabletjes prednoral 20 mg mee naar huis - 1 x daags 1,5 tablet
bijwerkingen veel drinken en plassen zei ze
en een rekening van € 76, haha

Thuis waren de plekken en de jeuk na een half uur al heel licht rose en bijna weg het werkte perfect dus was een hele lichte alergishe reactie
( Ik schrok alleen toen ik las wat voor heftige medicijnen hij had gekregen terwijl het maar een hele lichte allergische reactie was pff) hij wast niet ziek hoor en at gewoon
ik was heel erg aan twijfelen of ik de dag zou beginnen met de tabletten nog 6 dagen ( terwijl het geen kuur was) en de klachten al compleet verdwenen)

Shadow was de hele dag en avond compleet onder zeil -slapen slapen

Daarna hijgen en dat bleef, maar hij dronk niet veel meer ( wel vaak plassen)
De dag erna plekjes weg en nog geen jeuk-maar nog steeds veel hijgen en slapen pff wat een troep in zijn lichaam bah
ik besloot om de dag erna toch maar met de tabletten prednoral te beginnen maar dan maar 1/2 tablet te geven ipv anderhalf
het hijgen bleef heel erg en het slapen ook pff
ook de dag daarop maar 1/2 tablet gegeven ipv anderhalf
(heel dubbel allergische reactie was nog steeds weg en hij at goed verder) maar was heel sloom
de dag erna nog steeds allergie weg maar nog de klachten van hijgen sloom slapen en echt futloos
vooral dat hijgen staat me niet aan

Ik vraag me af of dit bekend klinkt bij iemand en gaat dat hijgen en sloomheid weg?
en dat alleen maar van de injecties en maar 1 hele tablet in 2 dagen pff
het is nu 5 dagen geleden )
is er misschien iets homeopatishe om hem weer lekkerder in zijn vel te laten zitten
alvast bedankt
#3231666
Het klinkt mij zo op het 1ste toch wel als bijwerking van de prednison, daar kunnen ze wat opgefokt van worden en dus gaan hijgen, onrust hebben enz. Daarbij veel drinken/plassen en natuurlijk altijd honger. Kan dagen duren na de gift voordat dat weer over is, maar het gaat wel over. Vaak hoe langer je het gebruikt hebt, de langer het duurt voordat ze weer gewoon zijn. In jouw geval moet dat dus niet al te lang zijn. Die pred onderdrukt even alle reacties van het lichaam, dus dat geeft bij jeuk even verlichting en de kans voor wondjes om te genezen. Als de plekken nog niet genezen zijn en de pred straks uitgewerkt is, heb je grote kans dat de jeuk en/of uitslag weer terugkomt. Maar dat is dus afwachten.
Door rosmin
#3231667
Sam krijgt sinds 2 weken ook dexamethason per tablet en hij is af en toe een dag hijgerig.
Volgens mij is dit een bekende bijwerking van Dex.
Omdat Sam momenteel erg ziek is ligt hij eigenlijk de hele dag op een rustig koel plekje. Maar dit "slome" gedrag kan ook deels door de pijnstilling komen , maar volgens mij ook door de Dex en de effecten daarvan op zijn lichaam.

Het zou me niet verbazen dat Shadow reageert op de Dexamethason of Prednoral (beide corticosteroïden) , 'k hoop dat hij snel stabiliseert en de dosis afgebouwd/ verminderd kan worden zonder dat zijn klachten i alle heftigheid terug komen. Sterkte.
Door Lizzy
#3231705
Ik herken het direct als bijwerking van de prednison. Brutus had dit ook. Hij kon absoluut niet tegen dit spul.

Dit lijkt me ongeveer de standaard behandeling die de meeste DA's voorschrijven. Bij honden doen ze niet zo moeilijk, spuitje pred en pilletje pred erin.
#3231762
Even een antwoord op allemaal dank je wel voor de antwoorden
ik heb niet meer afgewacht gister na de middag en heb mijn eigen dierenarts gebeld dus niet de dierenarts die dit allemaal had voorgeschreven
aangezien de vlekjes nog maar heel licht waren en ik vroeg aan de bel heb getrokken, vond mijn eigen dierenarts het echt heel erg veel wat shadow had gekregen ,erg sterke onnodige medicijnen
hij vond alleen dat na de 5e-6e dag dit al lang uitgewerkt had moeten zijn
ik praat nu over de injectie dexamentason en dat ik vit b12 had gekregen zag hij niet zo als nodig
ook de prednison tabletten voor de 6 dagen erna vond hij heftig en was niet zijn keus zei hij zeker niet voor beginnende allergie - zowieso had hij deze medicijnen niet voorgeschreven, veel te zwaar maar dat doen veel dierenartsen blijkbaar ze grijpen meteen naar zoiets
ook dat de assistente dit allemaal toediende was eigenlijk niet de bedoeling maar goed het is niet anders geweest( dierenarts kwam toen met bebloede handen naar shadow om de hoek kijken ( hij was aan opereren pff lekker steriel maar goed
prednison was dus geen kuur die ik af moest maken dus waarom ze dat zeiden is een raadsel volgens mijn dierenarts ( wel moest je als je het langer gebruikte het af bouwen maar voor 2 dagen maar een half tabletje wat ik gaf niet
de hoeveelheid was veel en veel te veel dus maar goed dat ik maar 2 dagen de tabletjes heb gegeven en maar een halve dus geen anderhalf per dag

Ik heb zelf probiotica gistermiddag gegeven voor wat herstel en vsm kan zo niet op de naam komen( in overleg met mijn eigen dierenarts
in ieder geval om zijn immuun systeem weer wat op te krikken

en gisteravond stond shadow ineens met zijn bal voor me met heldere oogjes
hij verwelkomde de kids die thuis kwamen en was stiekem op het nieuw gelegde gras gekropen en lag daar te rollen

wat was ik blijjjjjjj echt hij was er weer gelukkig , ook geen overmatig gehijg meer
en dan te bedenken dat dit al 6 dagen was van alleen zo`n agressieve injectie voor een lichte opkomende allergie pff
geldschieters zijn het
zelfs voor spoedgevallen rijd ik maar 5 min langer dan
en net wat je zegt Lizzy , shadow kon dus ook totaal niet tegen die troep
dus wie nog pillen wil haha hier in overvloed lol

dank jullie wel voor het mee denken en de geruststelling

knuf van shadow hij is er weer
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door