Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Hope
#3231575
Een meedenker. Ons paard, Aerro, heeft een ruif in zijn paddock met een rek erop. Op die manier kan hij onbeperkt hooi eten zonder last te krijgen van overgewicht.

Alleen... hij gooit het rek eraf. Ik heb het vast proberen te maken met kettingen maar dan sloopt meneer vakkundig de karabijnhaken die ik aan het rek vast maak. Touwtjes zijn ook zo stuk en daarnaast onhandig omdat ik 3x per dag het rek eraf moet halen om het hooi bij te vullen.

Heeft er iemand nog een idee? De haken die ik nu had waren al niet van de Praxis maar van een speciaalzaak. Extra zwaar materiaal etc. Het heeft een week geholpen ::)
#3231595
Wij hebben voor onze shetjes slowfeeder netten met mazen van 20 mm. Zelfgemaakt en heb het idee van een lief BP lid. Ze hebben met het eerste net een jaar gedaan voordat er gaten in kwamen. Nu met de tweede ook alweer een paar maanden.
Ideaal, ze kunnen nu de hele dag eten.

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door Hope
#3231596
eelke schreef:Simpel tie-rips?
Op zich is dat een heel goed idee. Alleen krijg ik dat rek er dan natuurlijk niet meer af :-\
BlissSpirit schreef:Wij hebben voor onze shetjes slowfeeder netten met mazen van 20 mm. Zelfgemaakt en heb het idee van een lief BP lid. Ze hebben met het eerste net een jaar gedaan voordat er gaten in kwamen. Nu met de tweede ook alweer een paar maanden.
Ideaal, ze kunnen nu de hele dag eten.

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
Netten bij een paard met hoefijzers vind ik een no-go. Veel te gevaarlijk.
Daarnaast moet ik het net dan al in de bak leggen omdat hij anders met een schuine hals gaat staan eten en dat vind ik ook een no-go. Ik wil hem in een natuurlijke houding aan het eten hebben. Dus zou ik dan alsnog het net in die bak vast moeten maken.
#3231600
Hope schreef:
Op zich is dat een heel goed idee. Alleen krijg ik dat rek er dan natuurlijk niet meer af :-\



Netten bij een paard met hoefijzers vind ik een no-go. Veel te gevaarlijk.
Daarnaast moet ik het net dan al in de bak leggen omdat hij anders met een schuine hals gaat staan eten en dat vind ik ook een no-go. Ik wil hem in een natuurlijke houding aan het eten hebben. Dus zou ik dan alsnog het net in die bak vast moeten maken.
Onze shetjes hebben geen ijzers en eten in een natuurlijke houding, heb het net bijna op de grond hangen. En je kan de netten idd ook in de ruif leggen.
Het was zomaar een idee dat ik wilde delen.Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
Door Lil
#3231604
Houten latten over het gaas, dat je met vleugelmoeren los en vastmaakt?

Ik vraag mij namelijk af of tyraps en lippen/mond wel goed gaat. Lijkt mij heel snel vies snijden (ik heb mij wel eens in een vinger ermee gesneden, met zo vies als je aan papier snijden).
#3231606
BlissSpirit schreef:Onze shetjes hebben geen ijzers en eten in een natuurlijke houding, heb het net bijna op de grond hangen. En je kan de netten idd ook in de ruif leggen.
Het was zomaar een idee dat ik wilde delen.Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
Ooh en daar ben ik ook heel blij mee, met ideeën! Een net maakt wel minder kabaal dan een rek :P

:-* :-*
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door