Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lida. S
#3231618
Tussen de buien door ga ik, samen met een vriendin, er zoveel mogelijk op uit met de fiets.. Soms een enkele dag, soms 2 of 3 dagen. We fietsen dan van terrasje naar terrasje (een beetje overdreven) en nemen dan “overal” een heerlijk wit wijntje. Maar afgelopen zondag moesten we 4,50 per glas afrekenen. Voor die prijs koop ik een hele fles (acceptabel slobbertje). Aangezien ik een uitkering heb en mijn vriendin aow, moeten we toch wel een beetje op de centjes letten, maar we willen wel genieten.
Nu wilden we op de volgende fietstochten zelf wijn meenemen en die nuttigen op een bankje ergens in de natuur. Maar witte wijn moet wel gekoeld zijn. Nu zijn we op zoek naar een goede wijnkoeler voor 1 (of 2) fles(sen), Het zou mooi zijn als er een koeler zou bestaan op batterijen of met een aansluiting voor op een powerbank. Ik heb me suf gezocht op internet, maar heb niets kunnen vinden. Dus mijn vraag is: wie weet er een goede wijnkoeler die een fles wijn minimaal 4 to 5 uur gekoeld kan houden, op een zomerse dag?
Door Anneloog
#3231620
Wat ik in verleden nog wel eens deed was wijn eerst goed voor koelen, dan inpakken in aluminium folie en deze in een koeltas/koelboxje met een koelpak/element hup in de fietstas. blijft ook op zeer warme dagen echt meerdere uren goed koud.
Gebruikersavatar
Door pluk
#3231624
Anneloog schreef:Wat ik in verleden nog wel eens deed was wijn eerst goed voor koelen, dan inpakken in aluminium folie en deze in een koeltas/koelboxje met een koelpak/element hup in de fietstas. blijft ook op zeer warme dagen echt meerdere uren goed koud.
zo zou ik het ook doen!
Door Lida. S
#3231634
Anneloog schreef:Wat ik in verleden nog wel eens deed was wijn eerst goed voor koelen, dan inpakken in aluminium folie en deze in een koeltas/koelboxje met een koelpak/element hup in de fietstas. blijft ook op zeer warme dagen echt meerdere uren goed koud.
Gewoon enkelvoudig aluminiumfolie, of een drie dubbele laag?
Gebruikersavatar
Door constance.blokzijl
#3231635
Je hebt tegenwoordig van die koelers net als de koelbanden. Ik heb er ooit 1 gekregen bij de cola bijvoorbeeld.
Mocht je zoiets niet kunnen vinden, wil ik je de mijne wel sturen hoor. Hij ligt in de vriezer maar gebruiken hem eigenlijk nooit
Door Anneloog
#3231638
Gewoon ruim folie (goedkope 'dunne' gebruikte ik) om de flessen wikkelen. Maar zo'n koelband werkt ook heel goed.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Door Anne in Zweden
#3231639
Je hebt speciale koeltassen voor flessen (zie bijv. http://www.koozie.eu/slanke-fleskoeltas-rood, maar google vooral even verder), als je daar een gekoelde fles wijn in stopt, blijft die best lang koud. Ik heb er zelf eentje voor een anderhalve literfles, voor drinkwater voor de honden (toen we in Zuid-Europa woonden was dat bij wandelingen heel belangrijk, om water bij je te hebben). Ik heb die van mij destijds bij een buitensportzaak gekocht, of misschien zelfs een gewone sportzaak met een afdeling hiken en trekken en zo. Daar zou je ze moeten kunnen vinden, ik denk ook wel bij Bever in Groningen.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3231643
Anne in Duitsland schreef:Je hebt speciale koeltassen voor flessen (zie bijv. http://www.koozie.eu/slanke-fleskoeltas-rood, maar google vooral even verder), als je daar een gekoelde fles wijn in stopt, blijft die best lang koud. Ik heb er zelf eentje voor een anderhalve literfles, voor drinkwater voor de honden (toen we in Zuid-Europa woonden was dat bij wandelingen heel belangrijk, om water bij je te hebben). Ik heb die van mij destijds bij een buitensportzaak gekocht, of misschien zelfs een gewone sportzaak met een afdeling hiken en trekken en zo. Daar zou je ze moeten kunnen vinden, ik denk ook wel bij Bever in Groningen.
Ik dacht even dat je ging schrijven dat je vaak 1,5 liter wijn meeneemt tijdens de wandeling ::) :biggrin2:
Door Borke
#3231654
Je hebt van die 'hoezen' van Sigg die om hun aluminium flessen passen. Wellicht is daar een maat bij waar goed gekoelde wijn in past?
Door Lida. S
#3231681
Super. Heel erg bedankt voor de reacties. Ik ging er van uit dat een koeler van nog geen 10 euro nooit goed zou zijn, maar Het blijkt toch wel te kunnen. ik ga een mooie bestellen, en dan maar wachten op de zon
Gebruikersavatar
Door May Linn
#3231726
Mijn logica zegt de wijn invriezen (evt in plastic fles), wat aluminiumfolie erom voor het weggaan en onderweg mooi een koud wijntje.
Moet je niet te vroeg stoppen anders heb je ws alleen wijnijsje.
Door Lida. S
#3231776
Ik ga alle opties uitproberen. Maar het moet eerst wel droog en warm worden. Nu is het weer voor warme choco met rum.
Door cj
#3231777
May Linn schreef:Mijn logica zegt de wijn invriezen (evt in plastic fles), wat aluminiumfolie erom voor het weggaan en onderweg mooi een koud wijntje.
Moet je niet te vroeg stoppen anders heb je ws alleen wijnijsje.
Wilde ik net typen, werkt goed!
Saskia
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door