Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3231621
Hoe kan je het best de gebruikte zakjes van het vlees bewaren tot de vuilzak buiten kan? Ik heb me aangemeld voor een gft bak (organisch afval) omdat bijna alles in mijn zak restafval eigenlijk gft is en ik het enorm zonde vind om zo onnodig de afvalberg flink te vergroten. Ik heb af en toe wel een verpakking van iets, maar een groot deel van mijn eigenlijke restafval zijn de gebruikte zakjes van het vlees. Momenteel bewaar ik die in de vriezer omdat er in de zomer anders ineens wel veel leven in de vuilzak is, maar vanaf de gft er is zal ik dus veel langer en dus ook meer zakjes in de vriezer moeten bewaren en dat neemt op den duur wel veel ruimte in beslag.Wie heeft er tips om de zakjes over langere periode maden ed vrij te houden zonder ze in de vriezer te bewaren?
#3231629
Ik spoel ze om, maar er blijft toch altijd een beetje bloed achter. Plastiek wordt hier niet apart opgehaald, enkel rest, pmd, glas, papier en in de stad enkel op aanvraag (is ook niet iets waar ik naar uitkijk de container naar boven en beneden sleuren) gft. Als bij jou plastiek ook apart kan, wat zit er dan eigenlijk nog in je restafval?
#3231636
frodo quin schreef:Ik spoel ze om, maar er blijft toch altijd een beetje bloed achter. Plastiek wordt hier niet apart opgehaald, enkel rest, pmd, glas, papier en in de stad enkel op aanvraag (is ook niet iets waar ik naar uitkijk de container naar boven en beneden sleuren) gft. Als bij jou plastiek ook apart kan, wat zit er dan eigenlijk nog in je restafval?
Ik heb eigenlijk alles apart dus gft, papier en restafval word opgehaald en glas en plastiek breng ik weg naar een container dicht bij, zelfs kleding kan ik apart weg brengen.

Dus wat gaat er nog in mijn rest afval?
Eh
Touw, dingen die ik niet kan of wil scheiden zo als een vergeten bakje eten wat al bijna de koelkast uit loopt, keukenpapier wat te goor is om bij het papier te doen, blikjes en dingen waarvan ik niet weet waar het moet.
Al met al is dat zo'n halve vuilnis zak per maand ::)
En het is de fakking grooste bak die ik heb ::)

Maar ik pak mijn plastiek zakjes altijd in een wat groter lucht dichte zak of een ander plastiek zakje en gooi het plastiek meestal om de dag weg dus tja geen tijd voor vliegen daar ( die zitten wel in de gft bak :-X ::) )
#3231637
Je gaat ze niet maanden kunnen bewaren zonder ze in te vriezen.

Hier halen ze de kliko (restafval) 1 x per maand op. Sinds wij afval-bewust zijn hebben wij dat niet nodig. In 2016 is onze kliko 1 x leeggehaald.
Wat ik doe is toch de zakjes in een zak bewaren in de vriezer. We hebben alles geprobeerd, uitspoelen, dichtknopen, andere zakjes. Maar echt: het werkt niet.

Invriezen is echt het enige wat je kan doen. Wij nemen hier grote boterhamzakken en die proppen wij
he-le-maal vol. Als de buren ruimte over hebben mogen we het daarbij stoppen en dat doen we dan ook geregeld.
Door Lil
#3231640
frodo quin schreef:Ik spoel ze om, maar er blijft toch altijd een beetje bloed achter. Plastiek wordt hier niet apart opgehaald, enkel rest, pmd, glas, papier en in de stad enkel op aanvraag (is ook niet iets waar ik naar uitkijk de container naar boven en beneden sleuren) gft. Als bij jou plastiek ook apart kan, wat zit er dan eigenlijk nog in je restafval?
PMD! Plastic Metaal en Drankkartons!

Nooit maden gehad met alleen uitspoelen en bij plastic (sinds zeer recent pmd) doen. Pmd wordt hier eens per maand opgehaald en ligt al die tijd in die plastic zakken in de schuur te wachten.

In rest zit bijv chipszakken en zakken van dat materiaal omdat dat niet bij pmd mag. Karton dat vies is en niet bij papier en niet bij pmd kan (bijv karton onder een vlaai). Bepaalde tubes die gemengd zijn en niet van puur metaal of puur plastic. Kleine stukjes hout etc. Maar rest is heeeeel weinig inderdaad. Is dan ook loeiduur per leging en per kg.
Laatst gewijzigd door Lil op di 12 jul 2016, 21:58, 1 keer totaal gewijzigd.
#3231646
Lil schreef:PMD! Plastic Metaal en Drankkartons!

Nooit maden gehad met alleen uitspoelen en bij plastic (sinds zeer recent pmd) doen. Pmd wordt hier eens per maand opgehaald en ligt al die tijd in die plastic zakken in de schuur te wachten.

In rest zit bijv chipszakken en zakken van dat materiaal omdat dat niet bij pmd mag. Karton dat vies is en niet bij papier en niet bij pmd kan (bijv karton onder een vlaai). Bepaalde tubes die gemengd zijn en niet van puur metaal of puur plastic. Kleine stukjes hout etc. Maar rest is heeeeel weinig inderdaad. Is dan ook loeiduur per leging en per kg.
In België mogen plastiek zakjes niet in de pmd omdat dat niet gerecycleerd wordt. Enkel het zwaardere type plastiek van petflessen enzo mag. Botervlootjes bv ook niet.

Ik spoelde ze voor ik ze invroor ook goed uit. Eerst omspoelen voor het soepje voor de katten en dan nog eens door het gebruikte afwaswater halen, maar eens het warmer wordt toch altijd weer prijs :( Uit mijn pmd blijven ze uit (gelukkig, want daar heb ik ook maar één zak van per jaar), maar bij mijn moeder die de kat blik voert is dat wel een probleem, ook al heeft zij er wel bijna elke maand een zak.
Door Lil
#3231647
frodo quin schreef:In België mogen plastiek zakjes niet in de pmd omdat dat niet gerecycleerd wordt. Enkel het zwaardere type plastiek van petflessen enzo mag. Botervlootjes bv ook niet.

Ik spoelde ze voor ik ze invroor ook goed uit. Eerst omspoelen voor het soepje voor de katten en dan nog eens door het gebruikte afwaswater halen, maar eens het warmer wordt toch altijd weer prijs :( Uit mijn pmd blijven ze uit (gelukkig, want daar heb ik ook maar één zak van per jaar), maar bij mijn moeder die de kat blik voert is dat wel een probleem, ook al heeft zij er wel bijna elke maand een zak.
Bij ons mag er juist geen hardplastic in wat vreemd!
Door Lil
#3231650
frodo quin schreef:Een week of 4-5 geeft bij mij in de koude maanden ook geen problemen, maar eens het warmer wordt heb ik dus ineens een kolonie in de gang wonen.
Ieuwww voordeel is natuurlijk dat ik nooit in de schuur kom, vliegen komen er eigenlijk niet naar binnen. Ook is het er niet zo warm als in huis.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door