Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door BeautyGlow
#3231289
Beste hondenliefhebbers,

Ons hondje Bincky is een kaninchen teckel van bijna 6 jaar oud (15 juli is hij jarig) en hij heeft een hernia. :'( Vorig jaar november is hij hier al aan geopereerd en helaas hoort hij bij de kleine groep waarbij een hernia een tweede keer terug komt. Mijn ouders zijn niet in de gelegenheid om hem nogmaals te laten opereren en dat werd ook afgeraden. Daarom zijn zij bij mevrouw Heukels in Meteren geweest, een Orthomanueel dierenarts. Daar zijn de wervels van Binck recht gezet. Toen hij daar kwam kon hij nog wel staan, maar na het bezoek eigenlijk niet meer. Mevrouw Heukels gaf aan dat Binck binnen 14 dagen wel verbetering moet vertonen maar dat is tot op heden helaas nog niet het geval.

Ter ondersteuning van het herstel van de Hernia waren wij al met Puur Herny begonnen. Dat krijgt Binck nu 1 week. Maar we merken nog geen verschil. We doen de druppels op smeerkaas omdat hij het anders niet inneemt. Ik las ergens op internet dat binnen 1 a 3 weken verbetering zichtbaar moet zijn. Maar dit is wat in de omschrijving staat. Dus ik vroeg me af of er hier hondeneigenaren zijn die ervaring hebben met Puur Herny en aan kunnen geven na hoeveel dagen zij verbetering zagen. Ik hoop namelijk zo dat het werkt... Ik wil mijn lieve hondje niet kwijt.

Ik ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn.

Groet,

Daisy
Door Martine-Tom
#3231305
Heb Pauline even op dit tp gewezen, zij heeft een teckel met een hernia, misschien kan zij je meer info geven ;)
Gebruikersavatar
Door Pauline
#3231306
Ik heb Joep destijds ook een hele tijd puur hernia gegeven, maar heb snel losgelaten dat er een tijd aan moet zitten dat iets gaat helpen. Ik heb geleerd dat ook na maanden dingen nog kunnen verbeteren. Ik ben zelf geen fan van orthomanuele therapie, maar daar heb je nu geen ruk meer aan. Zelf hebben we ontzettend veel baat gehad bij acupunctuur, weet niet of er voor jullie mogelijkheden daarin zijn.

Joep is trouwens niet geopereerd, 5 weken volledig verlamd en incontinent geweest en loopt nog altijd als een "zatlap". Dus met de typische schommelende loop van een ex-hernia hond. Mij is destijds wel verteld dat een geopereerde hond juist veel gevoeliger is voor een nieuwe hernia, omdat je een zwakke plek creëert door de operatie.

Maar om bij je vraag te blijven..., geef het de tijd! Wij zijn inmiddels ruim 2 jaar verder en eigenlijk zie ik sinds een maand of 4 geen verbetering meer.

Mag ik vragen waar je woont?
Door Parelridder
#3231314
Ik weet niks van de Puur Herny, maar wilde je wel laten weten dat ik ontzettend met jullie mee leef. Ook hier meer dan beroerde ervaringen met orthomanuele behandeling, overigens niet bij Heukels, maar bij Dorit Aharon. Mijn hond is ten gevolge van deze 'behandeling' nu een jaar in de lappenmand..) dus ik duim kei hard dat het jullie Bincky anders gaat :-*
Sterkte!
Door fransbulletje
#3231318
Onze franse bulldog heeft meerdere keren last gehad van hernia. Nooit geopereerd maar altijd zo snel mogelijk naar de fysiotherapeut en ter ondersteuning de Puur Herny. Altijd met goed resultaat soms vrij snel maar duurde ook wel eens langer. Geef het de tijd, sterkte met je hondje.
Gebruikersavatar
Door BeautyGlow
#3231342
Bedankt voor jullie reacties en medeleven. Dat is fijn om te lezen. Ik ga denk ik op zoek naar iemand die acupunctuur bij dieren doet in de omgeving Leiden. Ik hoop dat mijn ouders hier ook voor open willen staan. Ze willen Binck niet te lang laten lijden namelijk. We staan wel voor veel open, donderdag zijn we zelfs met Binck naar iemand gegaan die quantum touch bij hem deed. Die man zei ook geef het de
Tijd.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#3231353
BeautyGlow schreef:Nee niet meer, maar hij plast en poept nog wel zelf.
Okay! Joep heeft 5 weken lang geen pas gezet, weet niet of je daar steun aan kunt ontleden, maar uiteindelijk is hij wel weer gaan lopen. Nogmaals niet mooi, maar hij loopt. Ik heb hem daarnet in het bos gefilmd, zal het hier straks plaatsen.

Wij zijn een aantal keren met Joep helemaal van Hengelo naar Capelle a/d Ijssel geweest (Hella Mentjox). Daarna heeft Tannetje Koning het overgenomen. Joep heeft ook een heleboel keer aquatherapie gehad en fysiotherapie.

Ik hoop zo dat het goed komt met Binck! Hebben jullie echt het idee dat hij lijdt? Want dat vind ik dus wel een heel belangrijk criterium. Joep heeft het altijd heel goed kunnen handelen, nooit depressief of wat dan ook. Hij is altijd Joep gebleven. Nu is Joep van zichzelf een hele stabiele, relaxte hond, speelt ook een rol. Wij hebben wel altijd voor ogen gehad dat het leven voor Joep leuk moest blijven, hij hoeft niet voor ons te leven. Maar.... Joep gaat nog elke dag mee naar het bos, daar loopt hij nog een behoorlijke tijd zelf, ligt regelmatig in de modder en het water en heeft nog pret voor 10. Er is dus echt een leven na een hernia, ook als het lopen niet meer volledig normaal wordt.

Joep heeft trouwens ook een aantal maanden met een rolstoeltje gelopen. Alleen vertikte hij het toen om weer zelf te gaan lopen, dus hebben we toch op een gegeven moment de beslissing genomen om de wieltjes niet meer te gebruiken.
https://www.youtube.com/user/Plien1965/videos

En ik weet (denk ik) hoe je je nu voelt...., sterkte!!! XXX
Gebruikersavatar
Door Pauline
#3231371
En ik word nu ook getipt door een ander, heeft Binck wel prednison gehad? Joep heeft namelijk tot 3x toe weer uitval gehad en wat we toen hebben gedaan is een stootkuur prednison gegeven; hij heeft 4 mg prednison per kilo lichaamsgewicht gehad elke 24 uur, drie dagen lang.
Gebruikersavatar
Door BeautyGlow
#3231379
Pauline schreef:En ik word nu ook getipt door een ander, heeft Binck wel prednison gehad? Joep heeft namelijk tot 3x toe weer uitval gehad en wat we toen hebben gedaan is een stootkuur prednison gegeven; hij heeft 4 mg prednison per kilo lichaamsgewicht gehad elke 24 uur, drie dagen lang.
Ja heeft hij in het begin gehad. Nu krijgt hij alleen nog sochtends. Mijn ouders moeten nu afbouwen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door